Honda Jazz je známa svojou kompaktnou veľkosťou, účelným dizajnom a priestranným interiérom. Nový model pre rok 2023 prináša niekoľko vylepšení a noviniek, vďaka ktorým je z tohto trpaslíka prekvapivo atraktívne auto nielen po stránke výbavy, ale dokonca aj po tej vizuálnej stránke.
Honda Jazz modelového roku 2023 má iba ľahko modernizovaný dizajn, aj keď s veľkým dopadom. Už to nie je iba taká ryba s vypúlenými očami, ale teraz má jemný nádych športovosti. Hlavne vďaka novému prednému nárazníku, ktorý nielen zlepšil aerodynamiku, ale aj estetiku. Iná je tiež predná mriežka chladiča. Zaujímavé sú 16“ aerodynamické disky kolies. Tieto zmeny Jazz opticky znížili, čo je ich jednoznačne najväčší plus. Sklamaním sú full-LED svetlá, ktoré svietia príliš vysoko, čo znepríjemňuje jazdu v nočných hodinách.
Po nastúpení
Menej sa toho zmenilo v interiéri, kde sa na pár miestach zmenili materiály, ale inak je tu všetko po starom, čo je len a len dobre. Honda momentálne robí tie najlepšie kabíny a platí to aj tu. Perfektná ergonómia, doplnená o konektivitu najvyššej úrovne. Vysokú úroveň cestovania zabezpečujú aj predné sedadlá. Majú skvelé bočné vedenie a oporu tela. Vzadu sú magické sedadlá, vďaka ktorým môžete v takto malom aute prevážať aj vyššie predmety. Umožňuje to ich sedacia časť, ktorá sa dá vyklopiť. Celkovo je Jazz priestorový čarodejník, pretože dostatok miesta vzadu zaistili aj tým, že nádrž umiestnili pod sedadlo vodiča. Tým pádom sa sem zmestí 5 dospelých ľudí, aj keď na hranici komfortu.
Vynikajúci hybrid
Najväčšou doménou modernizovaného Jazzu je upravená pohonná jednotka. Hybridné ústrojenstvo e:HEV si zachovalo svoju tradičnú filozofiu, čiže kolesá poháňa primárne elektromotor. Jedna-päťka pod kapotou slúži primárne ako generátor energie a s kolesami sa priamo spojí iba na diaľnici. Po facelifte sa výkon elektromotora zvýšil o 10 kW na 90 kW a výkon benzínového motora vzrástol na 79 kW. Krútiaci moment zostal na hodnote 131 Nm. Čísla to síce nie sú vysoké, ale vďaka charakteristike elektromobilu má Jazz skvelú akceleráciu. A na diaľnici nemáte v žiadnom momente pocit, že mu dôjde dych a neutiahne ani stotridsiatku. Zvláda to s prehľadom a ešte aj so skvelou spotrebou, na úrovni 6,7 litra/100 km. Jediný diskomfort na diaľnici je hlukový, lebo občas motor vyletí do otáčok a pripomína staršie CVT. Aspoň, že má Honda premakaný zvukový efekt preraďovania, takže sa to dá zniesť. Už samozrejmosťou sú pokročilé bezpečnostné systémy vrátane adaptívneho tempomatu.
Oplatí sa
Energiu si Jazz ukladá do maličkej, 0,78 kWh batérie. Do nej putuje prebytočná elektrina z motora, ale aj kinetická energia z brzdenia. Taktiež tu máte aj režim prevodovky B, v ktorom auto výraznejšie deceleruje. Ak máte dostatočne nabitú batériu, viete si vyžiadať čisto elektrický režim, ale ten vám vystačí iba na 3-4 kilometre. V meste ale bez problémov zajazdíte so spotrebou nižšou ako 4 litre a pri veľkej snahe a šťastí sa viete dostať tesne pod 3 litre. A to sú fantastické hodnoty.
Najväčším negatívom Jazzu je menší batožinový priestor a vyššia obstarávacia cena v porovnaní s konkurenciou. Na druhú stranu, iba ťažko budete v tejto kategórii hľadať dospelejšie auto s takto prepracovaným hybridným ústrojenstvom.
TECHNICKÉ ÚDAJE – Honda Jazz |
|
Usporiadanie a počet valcov |
R4 |
Zdvihový objem |
1 498 cm3 |
Max. výkon |
79 kW/107 |
Max. výkon elektromotora |
90 kW/122 k |
Max. krútiaci moment |
131 Nm / 253 Nm |
Palivo |
Benzín + Elektromotor |
Pohon |
Predná náprava |
Prevodovka |
e-CVT |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY |
|
Dĺžka |
4 044 mm |
Šírka |
1 694 mm |
Výška |
1 526 mm |
Rázvor náprav |
2 517 mm |
Pohotovostná hmotnosť |
1 320 kg |
Rozmer pneumatík |
185/55 R16 |
Objem batožinového priestoru |
304 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h |
9,6 s |
SPOTREBA |
|
Mesto |
3,7 l/100 km |
Diaľnica |
6,4 l/100 km |
Okresky |
4,0 l/100 km |
Priemer |
5,2 l/100 km |
CENA |
|
Základná cena modelu |
od 25 790 € |