startstop

Tak silné auto sa v Bratislave ešte nevyrábalo. Tento Cayenne má 739 koní

Po úspešnom uvedení nového Cayenne začiatkom roka 2023 dopĺňa Porsche komplexne prepracovanú tretiu generáciu tohto úspešného SUV o nový špičkový model. Rovnako ako predtým, najsilnejší Cayenne je plug-in hybrid.

Porsche vylepšilo hybridné technológie nástupcu Cayenne Turbo S E-Hybrid niekoľkými spôsobmi, čím dosiahlo výrazné zvýšenie elektrického dojazdu a výkonu. Zo zmien ťaží najmä každodenná použiteľnosť a jazdná dynamika. Elektrický motor s výkonom 130 kW (176 koní) dopĺňa značne prepracovaný 4,0-litrový dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s výkonom 441 kW (599 koní). Obe pohonné jednotky spolu poskytujú kombinovaný výkon 544 kW (739 koní) a maximálny krútiaci moment 950 Nm. Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid sa tak stane najvýkonnejším automobilom, aký sa kedy vyrábal v bratislavskom závode koncernu Volkswagen.

foto: Porsche

V porovnaní so svojím predchodcom ponúka nové Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid podstatne väčší elektrický dojazd a kratšie časy nabíjania. So zvýšenou kapacitou 25,9 kWh umožňuje vysokonapäťová batéria inštalovaná pod podlahou batožinového priestoru elektrický dojazd až 82 kilometrov. Nová 11 kW palubná nabíjačka skracuje dobu nabíjania na vhodnej nástennej nabíjačke alebo nabíjacej stanici pod dve a pol hodiny, a to teda napriek zvýšeniu kapacity batérie.

foto: Porsche
Adaptívne vzduchové odpruženie ako štandard

Nové modely Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid budú štandardne vybavené adaptívnym vzduchovým odpružením, ktoré obsahuje dvojkomorovú a dvojventilovú technológiu. To umožňuje samostatne nastaviť fázu odskoku a stlačenia pri činnosti pruženia. Táto technológia taktiež zvyšuje komfort i bezpečnosť a zároveň ponúka ešte širšie spektrum medzi nastaveniami odpruženia Comfort a Sport Plus. Odpruženie kombinuje sebavedomé ovládanie v dynamickom prejazde zákrutami s charakteristikami zameranými na komfort v situáciách pokojnej jazdy a maximálnym potlačením náklonu a nakláňania. Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) je štandardom aj v Cayenne Turbo E-Hybrid. Priplácať sa bude za systémy Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) a riadenie zadnej nápravy.

foto: Porsche

Karoséria Cayenne Turbo E-Hybrid SUV aj kupé nesú charakteristický štýl prednej časti vyhradený pre modely Turbo so zväčšenými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu zvýraznenými lesklými čiernymi lopatkami. Obloženie podbehov kolies a zadný nárazník vo farbe exteriéru ešte viac podčiarkujú ich charakter zameraný na výkon. Medzi ďalšie charakteristické znaky modelov Turbo E-Hybrid patria dve dvojité koncovky výfuku z nehrdzavejúcej ocele a červené brzdové strmene.

foto: Porsche
Vonku divočina, vnútri elegantný luxus

Vnútri používa Porsche hliníkové dekoratívne prvky, strecha je potiahnutá materiálom Race-Tex. Súčasťou štandardnej výbavy je vyhrievaný športový volant GT, prepínač režimov pre rýchlu a priamu voľbu požadovaného jazdného režimu a kožené športové sedadlá nastaviteľné v 18 smeroch. Alternatívne sú k dispozícii pohodlné kožené sedadlá nastaviteľné v 14 smeroch. Cayenne Turbo E-Hybrid tiež ťaží zo všetkých nových prvkov predstavených v rámci modernizácie modelového radu zo začiatku tohto roka. Patrí medzi ne nový kokpit s plne digitálnym prístrojovým panelom v zakrivenom a voľne stojacom dizajne s variabilnými možnosťami zobrazenia, prepracovaná stredová konzola a voliteľný displej pre spolujazdca.

foto: Porsche
Balík GT ako náhrada za verziu Turbo GT

Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé sa bude predávať aj s balíkom GT. Do hybridného modelového radu tak prinesie vybrané výkonnostné prvky z Cayenne Turbo GT, ktorý sa už na niektorých trhoch, vrátane toho európskeho, neponúka. Všetky podvozkové a riadiace systémy vrátane vzduchového pruženia sú špecificky vyladené pre nový model. Karoséria sedí o 10 milimetrov nižšie. Otočné ložiská špecifické pre GT zväčšujú odklon na prednej náprave o -0,58 stupňa a v kombinácii so širšími prednými kolesami umožňujú ešte dynamickejšiu odozvu riadenia v zákrutách, vyššiu celkovú presnosť riadenia a výrazne lepšiu priľnavosť v zákrutách. Vysokovýkonné karbón-keramické brzdy (PCCB) sú štandardnou súčasťou balíka GT.

foto: Porsche

Navonok vyniká balík GT špecifickou prednou časťou s čiernymi akcentmi, čiernymi nástavcami blatníkov, karbónovými bočnicami na strešnom spojleri, centrálne umiestnenými koncovkami titánového výfukového systému a karbónovým zadným difúzorom. Strecha je tiež vyrobená z ľahkých uhlíkových vlákien. Cayenne Turbo E-Hybrid Coupé s balíkom GT zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 305 km/h.

foto: Porsche
Ceny

Cayenne Turbo E-Hybrid je druhým z troch hybridných modelov, ktoré Porsche predstaví v priebehu roka 2023. Cena vozidla začína v Nemecku na sume 176 324 eur vrátane DPH. Verzia Coupé je ohodnotená na 179 775 €. Dostupnosť Cayenne Turbo E-Hybrid s balíkom GT, ktorého cena je v Nemecku stanovená na 208 454 EUR, je obmedzená na trhy, na ktorých už Cayenne Turbo GT nie je k dispozícii z dôvodu miestnych predpisov. Týka sa to väčšiny trhov EÚ, ako aj Japonska, Hongkongu, Taiwanu a Singapuru. Slovenské ceny v čase písania článku ešte neboli zverejnené.

foto: Porsche
Exit mobile version