Domov SPRÁVY News Už aj Maserati má okruhovú hračku pre vyvolených

Už aj Maserati má okruhovú hračku pre vyvolených

Maserati doteraz stálo trochu v tieni svojich talianskych konkurentov. Kým Ferrari alebo Lamborghini už vyvinuli automobil bez limitov, ultimatívne vozidlá utrhnuté z reťaze, ktoré je možné používať výhradne na pretekárskych okruhoch, fanúšikovia značky Maserati na podobnú príležitosť len čakali. Ale dočkali sa, superšportiak MCXtrema poteší presne 62 z nich.

Konceptom tohto Maserati MCXtrema je myšlienka rozpútať skutočné emócie a pretaviť dušu Maserati do automobilu, ktorý nebude ničím obmedzovaný. Vozidlo navrhnuté tak, aby zapôsobilo a vzbudilo vášeň pre extrémne preteky svojím jemným dizajnom a ohromujúcim výkonom, je MCXtrema nový výtvor značky, ktorý vyjadruje podstatu Maserati Corse. Je to auto, ktoré sa snaží nadviazať na mnohé športové úspechy a hrdú tradíciu Maserati v pretekárskom svete.
Projekt koncipovaný tak, aby rozpútal peklo v najvzrušujúcejších zákrutách sveta, v ktorých sa koleso na koleso stretli svetoznámi pretekárski šampióni. MCXtrema tak nadväzuje predovšetkým na model MC12, ktorý bol síce primárne určený na okruhy, ale mal homologizáciu jazdiť aj po verejných cestách. Pomyselný štafetový kolík teraz odovzdáva inšpirujúcemu novému vozidlu, vyvinutému pre vybranú cieľovú skupinu a zameranému na maximálny výkon a vzrušenie, ktoré môže priniesť dokonalá kombinácia mechaniky a dizajnu.
Maserati MCXtrema
foto: Maserati
Pod maskou MC20
Keď inžinieri nemusia dodržiavať obmedzenia cestného vozidla, vznikne inovatívna kombinácia účelnej krásy, nekompromisnej aerodynamiky a dizajnu kapotáže, z ktorej sa dá diskrétne vyčítať, že základ auta vychádza z modelu MC20. Predná časť odvážny dizajn, ktorý zachováva typickú architektúru Maserati. Je navrhnutá tak, aby zvýšila aerodynamický výkon prednej nápravy a obsahuje veľký spojler vyvíjajúci vysokú úroveň prítlaku na prednú nápravu. Oblasť prednej kapoty obsahuje aerodynamické kanály. V hornej časti zadnej časti bola vytvorená sieťovina so špeciálnym dizajnom, ktorá uľahčuje chladenie vozidla, zatiaľ čo v dolnej časti je v centre pozornosti veľký difúzor. Šasi je vyrobené z ultraľahkých uhlíkových vlákien. Všetko je navrhnuté tak, aby stlačilo karosériu vozidla čo najbližšie k trati.
Maserati MCXtrema
foto: Maserati
Kokpit
Dizajn interiéru modelu MCXtrema je založený na troch pilieroch – minimalizme, angažovanosti vodiča a dekonštrukcii. Interiér bol, pochopiteľne, zbavený všetkého zbytočného. Bezpečnostná klietka zaisťuje ochranu vodiča a veľkú tuhosť vozidla. Každý prvok interiéru bol navrhnutý ako pretekárske auto, takže konečný výsledok pripomína kokpit súťažného vozidla. Každý prístroj je dokonale symetrický vrátane delenej príkazovej konzoly z uhlíkových vlákien, ktorá sa otvára spolu s dverami, čím uľahčuje nastupovanie a vystupovanie. Každá kontaktná zóna sa vyznačuje ergonomickými podložkami, ktoré poskytujú pohodlie tam, kde je to potrebné. Nahý efekt je zvýraznený palubnou doskou, ktorá odhaľuje priečny nosník. Volant má integrovaný 5palcový centrálny displej, tlačidlá a otočné ovládače. Karbónovo hliníková konštrukcia dodáva volantu mimoriadne kvalitný technický vzhľad.
Maserati MCXtrema
foto: Maserati
Pohon
Podobne ako aj sériový model MC20, aj Maserati MCXtrema poháňa dvakrát preplňovaný vidlicový šesťvalec Nettuno. Inžinieri Maserati Engine Hub posunuli hranice 3,0litrového motora na úplne iný level. Oproti sériovému kupé dosahuje o 110 koní vyšší výkon – vodič sa teda môže spoľahnúť na výkon 730 koní a rovnako veľký krútiaci moment. Maximálny výkon sa dosahuje pri 7500 ot./min., zatiaľ čo maximálny krútiaci moment je k dispozícii od 3000 ot./min. Krútiaci moment prenáša na zadné kolesá s inštalovaným mechanickým samosvorným diferenciálom šesťstupňová sekvenčná prevodovka s pretekárskou spojkou a radiacimi páčkami namontovanými na volante. Suchá hmotnosť tohto špeciálu je približne 1300 kg. Dynamické údaje výrobca nezverejnil.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

ssangyong-torres-evx

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMaserati
Predchádzajúci článokTak silné auto sa v Bratislave ešte nevyrábalo. Tento Cayenne má 739 koní
Nasledujúci článokŠkoda ukázala interiér Kodiaqu aj Superbu