startstop

Nový Tiguan zachytený bez maskovania. Bude to ďalší nudný Volkswagen?

Volkswagen Tiguan novej, v poradí už tretej generácie, je vo finálnej fáze testovania. Oficiálna premiéra je už priam na spadnutie, aj keď presný termín zatiaľ nepoznáme. Na európske cesty ho však Volkswagen vypustí až v roku 2024. Automobilka už evidentne pripravuje reklamné spoty a práve pri ich natáčaní v Slovinsku sa podarilo nový Tiguan zachytiť úplne bez maskovania.

Volkswagen Tiguan je najpredávanejším modelom značky a jedným z najpredávanejších automobilov v Európe. Kompaktné SUV s konzervatívnym vzhľadom je u zákazníkov mimoriadne populárne. Podľa zverejneného videa, v ktorom sa Tiguan predvádza na ulici bez akejkoľvek kamufláže, sa zdá, že vo Volkswagene sa rozhodli kráčať skôr smerom k dizajnovej evolúcii ako revolúcii. Tiguan po vzore súčasných novších Volkswagenov dostane LEDkovými trubicami spojené predné aj zadné svetlomety a najmä zadnou časťou pôjde o akýsi “baby Touareg”. Tešiť sa však môžeme na žiarivejšie a výraznejšie farby karosérie, podobne ako predvádza kúsok na videu. Technológiu predných svetiel si Tiguan požičia z Tuaregu. Pôjde o svetlomety IQ. LIGHT HD Matrix umožňujúcu ešte lepšiu prácu so svetelným lúčom a komunikáciu s ostatnými účastníkmi cestnej premávky na základe premietania obrazcov na cestu.

Interiér

S novom Tiguane je už pomerne dosť vecí známych. Pod rúškom tajomstva sa nenachádza ani interiér, ktorý Volkswagen zverejnil ešte v júni tohto roka. Nové nebudú len materiály, ale kompletne celá koncepcia. Ústredným prvkom kabíny je masívna obrazovka multimediálneho systému s uhlopriečkou dlhou až 15 palcov. Palubná doska je členená horizontálne, čo vodičovi poskytne dobrý prehľad na ovládacie prvky a taktiež to umožnilo decentne zapracovať digitálny prístrojový štít. Nové je aj umiestnenie voliča automatickej prevodovky, tentokrát pod volantom ako v prípade modelu ID.7. Toto riešenie súvisí aj s tým, že Tiguan bude dostupný iba s automatickou prevodovkou.

foto: Volkswagen
Motory

Čo sa týka motorov, platforma MQB evo umožní novému Tiguanu využiť najnovšie motorizácie. Môžeme sa tak tešiť na obľúbené motory TDI, vylepšené TSI, ale aj mild-hybridné eTSI. Najväčším lákadlom bude nová plug-in hybridná motorizácia eHybrid. Podľa automobilky sa čisto elektrický dojazd bude pohybovať až na hranici 100 km. Nabíjanie bude údajne dokonca možné aj silnejšou DC nabíjačkou, čo by čakanie na úplné nabitie batérie mohlo skrátiť na 30 minút.

Podvozok

Nový Tiguan bude pravdepodobne zásadne lepšie jazdiť. Za príplatok bude k dispozícii nový, elektronicky ovládaný systém pruženia. Tento podvozok s označením DCC Pro má špeciálne tlmiče, z ktorých každý má dva ventily. Takéto riešenie poznáme napríklad zo sveta rally, kde sa používa pri pretekárskych špeciáloch. Vďaka tomu bude mať posádka vysoký komfort aj pri vysokých rýchlostiach na nespevnenom povrchu. Navyše, už v štandardnej výbave uvidíme v aute elektronickú uzávierku diferenciálu XDS z Golfu GTI.

Exit mobile version