Doteraz posledný superšportový automobil s logom Alfa Romeo, model 8C, vznikol v roku 2010. Novinka, ktorá vznikne v prísne limitovanom počte 33 kusov, nie je priamym nástupcom 8C, ale novodobou reinkarnáciou historického modelu 33 Stradale.
Ten sa vyrábal koncom 60. rokov, pričom vyrobených bolo iba 18 kusov. Nový superšport bude podobne vzácny, pretože Taliani postavia len 33 exemplárov, pričom podľa očakávania už všetky poznajú svojich majiteľov. Tí si auto údajne mohli pozrieť za zatvorenými dverami po minuloročnej Veľkej cene Talianska v Monze. Alfa Romeo 33 Stradale odkazuje na svojho predka nielen dizajnom, ale aj koncepciou karosérie s motorom uloženým v strede. Karosériu s retro príchuťou budú ručne vyrábať konštruktéri v Carrozzeria Touring Superleggera. Každý kus bude originál postavený na mieru svojmu budúcemu majiteľovi.
K dispozícii sú vraj priam nekonečné možnosti personalizácie, vrátane vlastného VIN čísla s ôsmimi číslicami, ktoré si majiteľ sám vyberie a ktoré je zobrazené aj na stredovom tuneli. Špičková Alfa vybavená dverami otvárajúcimi sa nahor má monokok z uhlíkových vlákien kombinovaný s hliníkovým rámom a strechu vyrobenú z kombinácie týchto dvoch materiálov. Dokonca aj rámy okien sú vyrobené z uhlíkových vlákien. Zadné sklo bolo kvôli zachovaniu nízkej hmotnosti nahradené polykarbonátom.
Záujemcovia si môžu vybrať interiér v dvoch konfiguráciách: Tributo a Alfa Corse. Kým prvý bude napodobňovať klasické auto, druhý bude športovejší. Interiér pripomínajúci kokpit lietadla má hliníkové radiace páčky za volantom. Na ňom absentujú akékoľvek ovládacie prvky či tlačidlá. V Alfa Romeo jednoducho chcú, aby sa vodič sústredil na to najpodstatnejšie – na jazdu. Kabína využíva kombináciu kože, uhlíkových vlákien, hliníka a Alcantary, pričom hlavnými dizajnovými prvkami zostáva verná svojmu predchodcovi.
Benzín aj elektro
Čo sa týka pohonu, motoristická verejnosť očakávala, že tento exkluzívny športiak bude vybavený dvakrát preplňovaným vidlicovým šesťvalcom z modelov Giulia a Stelvio Quadrifoglio. Je tomu skutočne, avšak jeho objem bol zvýšený z 2,9 na 3,0 litra. V 33 Stradale produkuje najvyšší výkon 620 koní. Hodnotu krútiaceho momentu Alfa Romeo z nejakého neurčitého dôvodu nekomunikuje, vieme však, že automobil má pohon výlučne zadných kolies. O prenos sily na kolesá sa stará osemstupňová dvojspojková prevodovka od spoločnosti ZF.
Veľkým prekvapením je, že Alfa Romeo 33 Stradale je dostupná aj v plne elektrickej verzii s výkonom až 750 koní a dojazdom 450 km. Bližšie technické informácie o tomto variante zatiaľ nie sú známe. Rovnako nie je jasné, koľkí z kupujúcich uprednostnili elektrinu pred benzínom. Bez ohľadu na pohon zrýchli automobil z 0 na 100 km/h za menej ako 3 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 333 km/h. O brzdenie sa starajú karbón-keramické kotúče, ktoré sú ovládané elektronicky. Podvozok používa aktívne tlmiče a systém zdvíhania prednej nápravy pri potrebe prejsť napríklad retardéry.
Generálny riaditeľ Alfy Romeo Jean-Philippe Imparato pri premiére povedal, že 33 Stradale nebude posledným špeciálnym vozidlom značky, pretože na pláne sú ďalšie vysoko exkluzívne modely šité na mieru. Keďže Alfa Romeo sa v minulosti môže inšpirovať mnohými nádhernými automobilmi, solventná klienta tejto talianskej značky sa má aj v budúcnosti na čo tešiť.