Značka Volkswagen dáva svojej elektrickej ofenzíve ďalší impulz. Do roku 2027 nielenže uvedie na trh jedenásť nových plne elektrických modelov, čím ponúkne jeden z najširších radov elektrických vozidiel spomedzi všetkých výrobcov, ale súčasťou jej plánov sú aj športové verzie GTI vybraných modelov z radu ID. Koncept ID. GTI Concept predstavený na IAA Mobility v Mníchove poskytuje konkrétny pohľad na to, ako Volkswagen prenesie ikonické označenie GTI do elektrickej budúcnosti.
Sériové GTI odvodené od pripravovaného elektrického modelu ID.2 by malo byť predstavené v roku 2026 a do predaja by malo vstúpiť o rok neskôr. Dostane predný diferenciál s elektronickou uzávierkou a približne rovnaké vonkajšie rozmery ako koncept. Ten je dlhý 4104 milimetrov, široký 1840 mm a vysoký 1499 milimetrov. Rázvor je dlhý rovných 2,6 metra. Sériový Volkswagen ID.2 príde v roku 2025 a v marci predstavený koncept vo svojich útrobách ukrýval elektrický pohon s výkonom 226 koní. Je preto možné očakávať, že športový variant GTI by mohol atakovať hranicu 300 koní.
Pokiaľ vás trochu zneistilo, že prečo výkonnejší variant nedostane označenie GTX, tak vedzte že podľa slov Andreasa Mindta, šéfdizajnéra Volkswagenu, označenie GTX sa bude používať pre elektrické športové autá s pohonom všetkých kolies. Názov GTI zostane aj v ére elektromobilov vyhradené pre vozidlá s pohonom predných kolies. Automobil je postavený na platforme MEB Entry a používa 20-palcové kolesá.
Vo Volkswagene nepohrdli možnosťou vybaviť showcar generátorom zvuku replikujúcim historické vozidlá GTI, vrátane pôvodnej verzie Mk 1 z roku 1976 a 16-ventilovej verzie Mk 2 z roku 1986.
Interiér vidíme iba na skicách. Z nich je očividné, že displej 10,9-palcového digitálneho prístrojového panelu sa dá zmeniť na renderovanú verziu prístrojového štítu Mk 2 Golf GTI. Väčší 12,9-palcový displej je umiestnený v strede palubnej dosky a rovnako ako v prípade faceliftovaných verzií väčších modelov ID, Volkswagen prináša späť samostatné ovládače teploty a hlasitosti namiesto toho, aby ich integroval do spodnej časti dotykovej obrazovky. Koncept má tiež head-up displej zobrazujúci údaje o výkone na celú výšku čelného okna, čo je zatiaľ prvok, ktorý si nevieme celkom dobre predstaviť v sériovej výrobe.