Domov SPRÁVY News Elektrické GTI bude a takto by mohlo vyzerať

Elektrické GTI bude a takto by mohlo vyzerať

Foto: Volkswagen

Značka Volkswagen dáva svojej elektrickej ofenzíve ďalší impulz. Do roku 2027 nielenže uvedie na trh jedenásť nových plne elektrických modelov, čím ponúkne jeden z najširších radov elektrických vozidiel spomedzi všetkých výrobcov, ale súčasťou jej plánov sú aj športové verzie GTI vybraných modelov z radu ID. Koncept ID. GTI Concept predstavený na IAA Mobility v Mníchove poskytuje konkrétny pohľad na to, ako Volkswagen prenesie ikonické označenie GTI do elektrickej budúcnosti.

Sériové GTI odvodené od pripravovaného elektrického modelu ID.2 by malo byť predstavené v roku 2026 a do predaja by malo vstúpiť o rok neskôr. Dostane predný diferenciál s elektronickou uzávierkou a približne rovnaké vonkajšie rozmery ako koncept.  Ten je dlhý 4104 milimetrov, široký 1840 mm a vysoký 1499 milimetrov. Rázvor je dlhý rovných 2,6 metra. Sériový Volkswagen ID.2 príde v roku 2025 a v marci predstavený koncept vo svojich útrobách ukrýval elektrický pohon s výkonom 226 koní. Je preto možné očakávať, že športový variant GTI by mohol atakovať hranicu 300 koní.

GTI
Foto: Volkswagen

Pokiaľ vás trochu zneistilo, že prečo výkonnejší variant nedostane označenie GTX, tak vedzte že podľa slov Andreasa Mindta, šéfdizajnéra Volkswagenu, označenie GTX sa bude používať pre elektrické športové autá s pohonom všetkých kolies. Názov GTI zostane aj v ére elektromobilov vyhradené pre vozidlá s pohonom predných kolies. Automobil je postavený na platforme MEB Entry a používa 20-palcové kolesá.

GTI
Foto: Volkswagen

Vo Volkswagene nepohrdli možnosťou vybaviť showcar generátorom zvuku replikujúcim historické vozidlá GTI, vrátane pôvodnej verzie Mk 1 z roku 1976 a 16-ventilovej verzie Mk 2 z roku 1986.

Foto: Volkswagen

Interiér vidíme iba na skicách. Z nich je očividné, že displej 10,9-palcového digitálneho prístrojového panelu sa dá zmeniť na renderovanú verziu prístrojového štítu Mk 2 Golf GTI. Väčší 12,9-palcový displej je umiestnený v strede palubnej dosky a rovnako ako v prípade faceliftovaných verzií väčších modelov ID, Volkswagen prináša späť samostatné ovládače teploty a hlasitosti namiesto toho, aby ich integroval do spodnej časti dotykovej obrazovky. Koncept má tiež head-up displej zobrazujúci údaje o výkone na celú výšku čelného okna, čo je zatiaľ prvok, ktorý si nevieme celkom dobre predstaviť v sériovej výrobe.

GTI
Foto: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 0 / 5. Počet hodnotení 0

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJVolkswagen
Predchádzajúci článokAudi Q6 e-tron ukazuje interiér, displej dostane aj spolujazdec
Nasledujúci článokVW Golf GTI 380: posledný ostrý Golf s manuálom