Domov SPRÁVY News Superb sa opäť pripomína, výbavy Ambition a Style skončia

Superb sa opäť pripomína, výbavy Ambition a Style skončia

Škoda pripravuje uvedenie štvrtej generácie modelu Superb, ktorý okrem obľúbenej verzie kombi ponúkne aj elegantnú karosársku verziu liftback. Nová generácia tejto tradičnej karosárskej verzie narástla do dĺžky a výšky, pričom je ešte aerodynamickejšia.

V porovnaní s predchodcom narástla nová Škoda Superb v karosérii liftback do dĺžky o 43 milimetrov na 4 912 milimetrov a do výšky o dvanásť milimetrov na 1 481 milimetrov. Vďaka tomu je vpredu o jedenásť milimetrov viac miesta nad hlavou a vzadu o šesť milimetrov viac pre cestujúcich. Objem batožinového priestoru sa zväčšil o 20 litrov na 645 litrov. Šírka vozidla (1 834 mm) a rázvor (2 841 mm) zostali nezmenené. Optimalizované vstupy vzduchu, strmšie čelné sklo a detailne prepracovaná kabína a vonkajšie spätné zrkadlá zlepšili aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu cx je po novom len 0,24.

Superb
Foto: Škoda
Rozmery (porovnanie so súčasným modelom)
Rozmery Škoda Superb Škoda Superb Combi
Dĺžka [mm] 4 912 (+43) 4 902 (+40)
Šírka [mm] 1 849 (–15) 1 849 (–15)
Výška [mm] 1 481 (+12) 1 482 (+5)
Rázvor [mm] 2 841 2 841
Priestor na hlavu vpredu [mm] 1 049 (+11) 1 049 (+7)
Priestor na hlavu vzadu [mm] 986 (+6) 1 008 (+8)
Objem batožinového priestoru [l] 645 (+20) 690 (+30)
Úplne nová koncepcia a rôzne varianty interiéru
Foto: Škoda

V prepracovanom interiéri sa teraz nachádza voľne stojaci centrálny displej s uhlopriečkou 13 palcov. Dopĺňa ho head-up displej a nové multifunkčné ovládacie prvky (Smart Dials). Ide o tri otočné a tlačidlové ovládače pod displejom infotainmentu, každý s digitálnym displejom s priemerom 32 milimetrov. Multifunkčný panel s otočnými ovládačmi (Smart Dials) poskytuje rýchly a jednoduchý prístup k mnohým funkciám vozidla. Prepracovaná stredová konzola má čistý, priestrannejší a organizovanejší vzhľad, pričom volič prevodovky je teraz umiestnený priamo na stĺpiku riadenia. Tradičné výbavové stupne Ambition a Style po novom nahradí stupeň výbavy Selection, ktorý ďalej doplnia výbavy Sportline a Laurin&Klement. Každá z týchto úrovní výbavy sa vyznačuje špecifickým dizajnom interiéru s moderným poňatím s dôrazom na udržateľné materiály.

Foto: Škoda
Šesť pohonných jednotiek

Zmenu prevodových stupňov v štvrtej generácii modelu Superb zaistí výhradne automatická prevodovka DSG. Ponuka pohonných jednotiek novej generácie zahrnie tri benzínové, dva naftové motory a taktiež úplne novú verziu s mild-hybridným pohonom a plug-in hybrid. Práve tá bude vyhradená pre karosériu kombi a motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k) je u nej doplnený elektromotorom. Maximálny kombinovaný výkon pohonného ústrojenstva 150 kW (204 k) prenáša na predné kolesá šesťstupňová prevodovka DSG.

Kapacita vysokonapäťovej batérie sa oproti súčasnej generácii zvýšila o 12,7 kWh na 25,7 kWh, čím sa čisto elektrický dojazd vozidla predĺžil na viac ako 100 km. Okrem toho Škoda navýšila aj maximálny nabíjací výkon vo wallboxoch a na nabíjacích miestach so striedavým prúdom z 3,6 kW na 11 kW, čo umožní rýchlejšie nabíjanie batérie. Plug-in hybridná verzia umožňuje taktiež nabíjanie jednosmerným prúdom s maximálnym výkonom 50 kW. Rovnako ako predtým je možné nabíjanie pri výkone 2,3 kW aj z domácej 230V zásuvky. Palivová nádrž modelu Superb iV má objem 45 l.

Superb
Foto: Škoda

Základným motorom radu Superb sa stane 1,5 TSI s mild-hybridnou technológiou a s výkonom 110 kW (150 k). Oba hybridné motory pochádzajú z novej generácie motorov EA 211 evo2, pracujú v úspornom Millerovom cykle a používajú turbodúchadlo s premenlivou geometriou lopatiek. Motor 1, 5 TSI s mild-hybridnou technológiou je navyše vybavený systémom automatického odpájania valcov ACT+. K dispozícii budú tiež dve varianty motora 2,0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a 195 kW (265 k). Vrcholný benzínový motor a najvýkonnejší naftový motor 2,0 TDI s výkonom 142 kW (193 k) budú štandardne dodávané s pohonom všetkých kolies.

Základným naftovým motorom sa stane 2,0 TDI s výkonom 110 kW (150 k). Všetky benzínové a naftové motory sa spájajú so sedemstupňovou automatickou prevodovkou DSG. Všetkých šesť variantov pohonných jednotiek spĺňa emisnú normu Euro 6e.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.8 / 5. Počet hodnotení 10

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJŠkoda
Predchádzajúci článokTesla Model 3 dostala facelift, no nie je to rovno nová generácia?
Nasledujúci článokOdvezie až 180 ľudí. Do Bratislavy dorazil megatrolejbus