Domov SPRÁVY News Renault Scénic sa Slovákom vzdiali, je z neho elektrické SUV

Renault Scénic sa Slovákom vzdiali, je z neho elektrické SUV

Foto: Renault

Na autosalóne v Mníchove sa v svetovej premiére predstavil úplne nový Renault Scénic. Kým doteraz mal aj u nás povesť cenovo dostupného praktického rodinného auta, ktoré bolo mimoriadne obľúbené, vo svojej najnovšej interpretácii sa zmenil na elektromobil s prvkami SUV.

Meno Renault Scénic sa na mape automobilového sveta objavuje v poradí už po piaty raz. Tentokrát aj s prívlastkom E-Tech, čo znamená, že podobne, ako v prípade aktuálnej generácie modelu Mégane E-Tech, pôjde o vozidlo s výlučne elektrickým pohonom. Nový Scénic E-Tech je postavený na rovnakej aliančnej platforme CMF-EV ako Mégane E-Tech či Nissan Ariya.

Foto: Renault
NMC batérie

Pôjde o kompaktné vozidlo s vyššou svetlou výškou a mohutnejším postojom. Nový Scénic je dlhý 4 470 milimetrov, široký 1 864 milimetrov a vysoký 1 571 milimetrov. Batožinový priestor má základný objem 545 litrov. K dispozícii budú dve výkonnostné verzie i dve veľkosti batérií, pričom v oboch prípadoch pôjde o nikel-mangán-kobaltové (NMC) akumulátory. Renault tvrdí, že tieto akumulátory sa skladajú z jednotlivých modulov, ktoré sa dajú ľahko meniť a opravovať jednotlivo, čo by mohlo znížiť servisné náklady v prípade ich poruchy.

Foto: Renault
Bude taká dynamika stačiť?

Prvý variant má vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 170 koní a krútiacim momentom 280 Nm, ktorý čerpá šťavu zo 60 kilowatthodinovej batérie. Podľa normy WLTP v tejto konfigurácii prejde vozidlo 420 km. Renault Scénic E-Tech zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 150 km/h. Maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom bude 130 kW.

ssangyong-torres-evx
Foto: Renault

Druhý variant bude vybavený výkonnejším elektromotorom (220 koní, 300 Nm) aj väčšou kapacitou batérií (87 kWh). Vďaka nim dosiahne vozidlo dojazd až 620 km. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je v tomto prípade možné až do 150 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skráti na 8,4 sekundy a hodnota maximálnej rýchlosti sa posunie na 170 km/h.

Foto: Renault
Rozsiahle použitie recyklovaných materiálov

Renault sa už dlhodobo snaží znižovať uhlíkovú stopu svojich vozidiel a platí to aj v prípade nového Scénicu. Podľa zverejnených údajov konštrukcia palubnej dosky pozostáva z 80 % z recyklovaného materiálu, ďalších 26 % recyklovaných materiálov tvoria iné časti kabíny. Koberce aj poťah stropu sú vyrobené z recyklovaných plastových fliaš. Podobne ako napríklad nový Espace, aj Scénic prichádza so zatemňujúcou panoramatickou sklenenou strechou Solarbay, ktorá je z 50 % vyrobená z odpadového materiálu.

Foto: Renault

Čo sa týka vnútorného priestoru, nový Scénic by v tejto oblasti mal nadviazať na svojich predchodcov a ponúknuť komfortné sedenie aj piatemu pasažierovi, keďže celá podlaha interiéru je úplne rovná. Cestujúci nájdu v kabíne celkovo až 38 litrov odkladacích priestorov. Dobre využitá je tiež zadná lakťová opierka obsahujúca výklopné stojany pre smartfóny alebo tablety, dva držiaky na nápoje a dva USB-C výstupy.

Foto: Renault

Vpredu sa takzvaný digitálny kokpit OpenR Link skladá z dvoch obrazoviek: 12,3-palcovej horizontálnej TFT obrazovky za volantom a 12-palcovej vertikálnej dotykovej obrazovky v strede palubnej dosky, ktorá zobrazuje obsah pre viac ako 50 aplikácií, vrátane Máp Google. Je tiež kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto s káblovým aj bezdrôtovým pripojením. Na palube nebude chýbať ani vyše 30 rôznych asistenčných a bezpečnostných systémov. Neskôr sa k tomuto autu určite vrátime o čosi podrobnejšie.

Renault @ IAA Munich 2023 - World Premiere All-new Scenic E-Tech electric - 4 Sep 2023 VO

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 4

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJRenault
Predchádzajúci článokOdvezie až 180 ľudí. Do Bratislavy dorazil megatrolejbus
Nasledujúci článokAudi Q8 dostalo laserové svetlá a lepšiu techniku podvozka