startstop

Renault Scénic sa Slovákom vzdiali, je z neho elektrické SUV

Foto: Renault

Na autosalóne v Mníchove sa v svetovej premiére predstavil úplne nový Renault Scénic. Kým doteraz mal aj u nás povesť cenovo dostupného praktického rodinného auta, ktoré bolo mimoriadne obľúbené, vo svojej najnovšej interpretácii sa zmenil na elektromobil s prvkami SUV.

Meno Renault Scénic sa na mape automobilového sveta objavuje v poradí už po piaty raz. Tentokrát aj s prívlastkom E-Tech, čo znamená, že podobne, ako v prípade aktuálnej generácie modelu Mégane E-Tech, pôjde o vozidlo s výlučne elektrickým pohonom. Nový Scénic E-Tech je postavený na rovnakej aliančnej platforme CMF-EV ako Mégane E-Tech či Nissan Ariya.

Foto: Renault
NMC batérie

Pôjde o kompaktné vozidlo s vyššou svetlou výškou a mohutnejším postojom. Nový Scénic je dlhý 4 470 milimetrov, široký 1 864 milimetrov a vysoký 1 571 milimetrov. Batožinový priestor má základný objem 545 litrov. K dispozícii budú dve výkonnostné verzie i dve veľkosti batérií, pričom v oboch prípadoch pôjde o nikel-mangán-kobaltové (NMC) akumulátory. Renault tvrdí, že tieto akumulátory sa skladajú z jednotlivých modulov, ktoré sa dajú ľahko meniť a opravovať jednotlivo, čo by mohlo znížiť servisné náklady v prípade ich poruchy.

Foto: Renault
Bude taká dynamika stačiť?

Prvý variant má vpredu umiestnený elektromotor s výkonom 170 koní a krútiacim momentom 280 Nm, ktorý čerpá šťavu zo 60 kilowatthodinovej batérie. Podľa normy WLTP v tejto konfigurácii prejde vozidlo 420 km. Renault Scénic E-Tech zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,3 sekundy a dosiahne najvyššiu rýchlosť 150 km/h. Maximálny nabíjací výkon jednosmerným prúdom bude 130 kW.

Foto: Renault

Druhý variant bude vybavený výkonnejším elektromotorom (220 koní, 300 Nm) aj väčšou kapacitou batérií (87 kWh). Vďaka nim dosiahne vozidlo dojazd až 620 km. Rýchle nabíjanie jednosmerným prúdom je v tomto prípade možné až do 150 kW. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h sa skráti na 8,4 sekundy a hodnota maximálnej rýchlosti sa posunie na 170 km/h.

Foto: Renault
Rozsiahle použitie recyklovaných materiálov

Renault sa už dlhodobo snaží znižovať uhlíkovú stopu svojich vozidiel a platí to aj v prípade nového Scénicu. Podľa zverejnených údajov konštrukcia palubnej dosky pozostáva z 80 % z recyklovaného materiálu, ďalších 26 % recyklovaných materiálov tvoria iné časti kabíny. Koberce aj poťah stropu sú vyrobené z recyklovaných plastových fliaš. Podobne ako napríklad nový Espace, aj Scénic prichádza so zatemňujúcou panoramatickou sklenenou strechou Solarbay, ktorá je z 50 % vyrobená z odpadového materiálu.

Foto: Renault

Čo sa týka vnútorného priestoru, nový Scénic by v tejto oblasti mal nadviazať na svojich predchodcov a ponúknuť komfortné sedenie aj piatemu pasažierovi, keďže celá podlaha interiéru je úplne rovná. Cestujúci nájdu v kabíne celkovo až 38 litrov odkladacích priestorov. Dobre využitá je tiež zadná lakťová opierka obsahujúca výklopné stojany pre smartfóny alebo tablety, dva držiaky na nápoje a dva USB-C výstupy.

Foto: Renault

Vpredu sa takzvaný digitálny kokpit OpenR Link skladá z dvoch obrazoviek: 12,3-palcovej horizontálnej TFT obrazovky za volantom a 12-palcovej vertikálnej dotykovej obrazovky v strede palubnej dosky, ktorá zobrazuje obsah pre viac ako 50 aplikácií, vrátane Máp Google. Je tiež kompatibilný s Apple CarPlay a Android Auto s káblovým aj bezdrôtovým pripojením. Na palube nebude chýbať ani vyše 30 rôznych asistenčných a bezpečnostných systémov. Neskôr sa k tomuto autu určite vrátime o čosi podrobnejšie.

Exit mobile version