startstop

Šéf VW Oliver Blume nevníma čínske značky ako hrozbu

Podľa jeho názoru majú etablovaní výrobcovia rôzne výhody, vrátane tej, že majú v ponuke aj spaľovacie modely.

Šéf Volkswagenu Oliver Blume v Mníchove prítomným novinárom povedal, novú konkurenciu čínskych automobilových značiek v Európe nevníma ako hrozbu pre európskych výrobcov. „Číňania sa za posledných pár desaťročí naučili stavať autá, to je fakt,“ priznal. Tradičné európske automobilky však majú oproti konkurencii prúdiacej z Číny stále určité výhody. “Máme know-how o vozidlách, máme určitú úroveň kvality. A máme dedičstvo značky. To nováčikovia nemajú. Takže sa vidíme v dobrej pozícii.”

Zatiaľ nič nenasvedčuje tomu, že by sa výrobcovia z Číny tlačili na trh s lacnými cenami, uviedol Blume. V Číne by mohli vyrábať približne o 20 percent lacnejšie. “Číňania však nebudú schopní ponúknuť úroveň nákladov, ktoré ponúkajú v Číne v Európe.” Pretože tu platia vysoké náklady na prispôsobenie vozidiel európskym požiadavkám a tiež na vytvorenie novej predajnej siete. “Na trhu vidíme, že Číňania nám ponúkajú svoje vozidlá za dvojnásobok ceny, ktorú platia ľudia v Číne.”

Foto: Volkswagen
Spaľovacie motory ako výhoda

Blume zároveň priznal, že noví vyzývatelia zvyšujú tlak na odvetvie. “Konkurencia je vždy dobrá vec. Núti nás stať sa lepšími.” K tomu patrí aj znižovanie nákladov. “Budeme musieť tvrdo pracovať na znížení našich nákladov,” povedal Blume. Je však presvedčený, že náklady sa dajú znížiť rýchlo. Týka sa to predovšetkým batérie, ktorá je najväčšou nákladovou položkou v elektrickom vozidle. S novým typom batérií chce Volkswagen znížiť náklady až o 50 percent. Aj vďaka tomu budú elektrické autá celkovo dostupnejšie. Očakáva, že najneskôr do roku 2030 nebude rozdiel v návratnosti medzi spaľovacími motormi a elektromobilmi.

Foto: Volkswagen

Oliver Blume dokonca vníma ako plus aj fakt, že VW má na rozdiel od čisto elektrických značiek ako Nio alebo BYD v ponuke aj spaľovacie motory. “Je výhodou mať spaľovacie motory, ktoré financujú transformáciu.” Práve predaj spaľovacích vozidiel financuje vývoj dokonalejších a cenovo prístupnejších elektrických áut. Čisto elektrické značky túto možnosť nemajú. “Budú mať problémy s financovaním, zdroje musia hľadať inde,” dodal.

Exit mobile version