Napriek popularite SUV modelov neplánuje automobilka Genesis stiahnuť z ponuky aj klasické autá. Tým máme na mysli sedany, kupé či kombi.
SUV a crossovery sa tešia obrovskej popularite, napríklad v Európe už tvoria viac ako polovicu všetkých registrácií. Automobilky preto neúnavne rozširujú svoje portfólia o tieto typy s vidinou väčších marží a teda i zisku. Veď vlastné SUV majú už i tradiční výrobcovia superšportov, ako je Lamborghini či Ferrari. Častokrát však na to doplatia klasické autá, respektíve sedany, kupé či kombíky. Na trhu ich je čoraz menej, no nie všetky značky sa ich chcú vzdať. Patrí k ním napríklad aj Genesis, ktorý napriek chystanej ofenzíve SUV tvrdí, že odpísať ich by bola chyba.
Prémiové značky ako Mercedes, BMW či Audi dnes ponúkajú celú plejádu SUV rôznych tvarov a veľkostí. Od malých crossoverov, cez veľké 7-miestne mastodonty až po SUV-kupé. To svoje má aj Genesis v podobe modelov GV60, GV70 a GV80, ku ktorým pred pár mesiacmi pribudol súrodenec, (zatiaľ koncept) GV80 Coupe, ktorý má v budúcnosti konkurovať Audi Q8, BMW X6 či Mercedesu GLE Coupe.
Monokultúra SUV? Genesis hovorí “nie”
Luxusná značka koncernu Hyundai však tvrdí, že sa napriek veľkej popularite SUV neplánuje vzdať klasických automobilov. Pre austrálsky magazín Car Expert to prezradil kreatívny riaditeľ (a známy špičkový dizajnér) Luc Donckerwolke, podľa ktorého budú značky, ktoré opustili tradičné segmenty vozidiel, v budúcnosti toto rozhodnutie ľutovať. „Je chybou v podstate odpísať rôzne typy áut. Nechcem mať na ulici monokultúru SUV…“
„Myslím si, že tí, ktorí robia toto rozhodnutie, ho budú čoskoro ľutovať, pretože sa ich vzdávajú v prospech iných a my sme tam, aby sme ich prevzali,“ dodáva Donckerwolke. Zároveň sa mu prehnaná ofenzíva SUV nepáči aj z hľadiska schopností dizajnérov. Ak totiž pracovali len na tomto type áut, pre automobilku nemajú veľký prínos. „Vadí mi, že mladí dizajnéri, s ktorými niekedy robím pohovory, pracovali len na SUV, pretože nevedia, čo sú to proporcie,” vysvetľuje.
Sedanov či kupé sa nevzdá
„Budem naďalej navrhovať sedany, kupé a všetko ostatné, pretože musíte bojovať o každý milimeter, aby ste dosiahli správne proporcie. Robiť SUV je jednoduchšie a nakoniec dostanete dizajnérov s obmedzenými schopnosťami, pretože pracovali len na tehlách na kolesách. A to nechcem,“ dodal na záver rozhovoru Donckerwolke.
Mimochodom, Luc Donckerwolke bol v minulosti šéfom štylistického oddelenia v Lamborghini a stojí za takými autami, ako je Diablo, Murciélago či Gallardo. Známy Belgičan je tiež spoluautorom prvej Octavie a Fabie, niekoľkých Audi, Seatov i Bentley. Skvelú prácu však robí aj v koncerne Hyundai a pre Genesis, ktorých modely sa v poslednej dobe prezentujú elegantnými a modernými tvarmi.