Mercedes po sedane a kombi predstavuje aj tretiu verziu Triedy E s prívlastkom All-Terrain. Outdoorovo orientované kombi so zvýšenou svetlou výškou, pohonom všetkých kolies a štandarde dodávaným vzduchovým podvozkom sa dostane v prvom kvartáli roka 2024 na trh aj so šesťvalcovým motorom.
V porovnaní s konvenčnou Triedou E kombi sa zväčšila len výška. Mercedes E All-Terrain má rovnakú dĺžku, meria celkom 4 950 milimetrov. Šírka je 1 904 milimetrov a výška 1 497 milimetrov. Automobil stojí v základe na 18-palcových kolesách s pneumatikami 235/55 R 18. Priplatiť sa však bude dať aj za 19 a 20-palcové. Zadná časť skrýva batožinový priestor s objemom 615 až 1 830 litrov (plug-in hybrid 460 až 1 675 litrov). Operadlá sú rozdelené v pomere 40 : 20 : 40 a v tomto pomere sa aj sklápajú.
Vzduchové pruženie v rámci sériovej výbavy
Nová Trieda E All-Terrain je sériovo vybavená podvozkom AIRMATIC so vzduchovým pružením. Reakcia tohto systému prostredníctvom vlnovcov vzduchového pruženia a adaptívnych tlmičov ADS+ je veľmi citlivá. Charakteristika tlmičov je riadená úplne automaticky a pre každé koleso zvlášť. Sofistikovaná senzorika a algoritmy nastavujú tlmiče v závislosti od povrchu vozovky tak, aby sa napríklad prejazd nerovnosti len jedným kolesom nepreniesol na celú nápravu a do priestoru pre cestujúcich. Súčasťou systému je aj regulácia výšky na celom podvozku. Tá udržiava konštantnú svetlú výšku bez ohľadu na zaťaženie vozidla, v prípade potreby však urobí potrebné zmeny. Keď je zapnutý jazdný program KOMFORT, na zníženie odporu vzduchu a tým aj spotreby paliva dochádza od rýchlosti 120 km/h k automatickému zníženiu výšky vozidla o 15 milimetrov.
Možnosti pohonu
Jeden dieselový, jeden benzínový a jeden hybridný pohon dobíjateľný zo siete – to sú možnosti pohonu novej Triedy E All-Terrain. Kompletné technické údaje týchto pohonných jednotiek nájdete v tabuľke.
Mercedes E All-Terrain | E 220 d 4MATIC | E 450 4MATIC | E 300 de 4MATIC |
Objem motora (cm3) | 1993 | 2999 | 1993 |
Výkon (k) | 197 | 381 | 313 |
Krútiaci moment (Nm) | 440 | 500 | 700 |
0-100 km/h (s) | 8,1 | 4,7 | 6,9 |
Max. rýchlosť (km/h) | 220 | 250 | 213 |
Pri jazde so zapnutým terénnym programom sa na displeji vodiča aj na centrálnom displeji zobrazí terénna obrazovka s prehľadnými informáciami, možnosťami ovládania a funkciami. V kombinácii s 360-stupňovou kamerou pomáha vodičovi v teréne aj funkcia Transparentná kapota motora: na centrálnom displeji sa objaví virtuálny pohľad pod prednú časť vozidla. Vodič tak dokáže lepšie a skôr rozpoznať rôzne prekážky, napríklad veľké kamene alebo hlboké výmole na ceste.
Transparentná kapota aj selfie kamera
Cez prednú časť prístrojovej dosky prechádza svetelný pás aktívneho náladového osvetlenia. Ten vedie veľkým oblúkom od čelného skla okolo stĺpikov až smerom k dverám. Takto vzniká veľkorysý pocit z priestoru. Zdanlivo vznášajúci sa ovládací ostrovček v hornej časti obložení dverí korešponduje so vzhľadom sklenených plôch obrazoviek. Stredová konzola je navrhnutá ako homogénne teleso a v priamej línii nadväzuje na dolnú časť prístrojovej dosky. V prednej časti je do trojrozmerne tvarovaného ozdobného prvku integrovaný odkladací priestor s vekom a držiakmi na poháre. V zadnej časti stredovej konzoly sa nachádza mäkko čalúnená lakťová opierka.
Podobne ako v prípade sedanu či kombi, aj variant All-Terrain je vybavený selfie kamerou a videokamerou v hornej časti prístrojovej dosky. Keď vozidlo stojí, vodič sa môže zúčastniť na online konferenciách, napríklad prostredníctvom aplikácie Webex, pričom má k dispozícii videoobraz a môže si zaznamenávať osobné fotografie a videá.
Mnohé konštrukčné diely Triedy E All-Terrain sa sčasti vyrábajú z materiálov, ktoré šetria zdroje (recyklované materiály a obnoviteľné suroviny). Na základné sedadlo sa používa poťah z nefarbenej alpakovej vlny v kombinácii s recyklovaným materiálom. V pene sedadiel sa prvýkrát používajú recyklované suroviny, ktoré boli certifikované na základe „princípu hmotnostnej bilancie“. Tie majú rovnaké vlastnosti ako suroviny vyrobené z ropy. Týmto spôsobom možno znížiť potrebu spracovávania fosílnych zdrojov pri súčasnom zachovaní kvality.