startstop

Elektrický Mercedes G bude realitou. Automobilka potvrdila jeho debut…

Verejné tajomstvo sa stáva skutočne realitou. Mercedes G príde aj v plne elektrickom variante. Nemecká značka totiž potvrdila, že svetovú premiéru bude mať v roku 2024.

Populárne Géčko si v posledných rokoch prechádza ťažkým obdobím. Najprv v roku 2017 zamával majestátnemu vidlicovému dvanásťvalcu, no a v júni tohto roka prišiel aj o motor V8. Ten bude totiž k dispozícii už len vo verzii AMG. Downsizingu sa teda nevyhol ani taký mastodont, ako je trieda G. Tam to však nekončí, nakoľko Mercedes už nejaký čas pracuje aj na elektrickom variante.

Mercedes potvrdil svetovú premiéru

Špekulácie o elektrickom Mercedese G sa médiami začali šíriť už pred pár rokmi, čo len vygradovalo po predstavení konceptu EQG pred dvoma rokmi na mníchovskom autosalóne IAA. Či sa však stopercentne dostane aj do sériovej produkcie, sme nevedeli. Až doteraz.

Mercedes-Benz totiž na prebiehajúcom autosalóne IAA potvrdil, že sériové elektrické Géčko bude mať premiéru už o pár mesiacov, v prvom štvrťroku 2024. Aj keď podrobnosti zatiaľ nepoznáme, je isté, že aj konvenčný pohon ostáva v ponuke.

Foto: Mercedes-Benz
Akú techniku dostane?

S najväčšou pravdepodobnosťou sa novinka bude volať po vzore konceptu, teda EQG. Očakáva sa, že dostane až štvoricu elektromotorov, teda jeden pre každé koleso. Obdobnú konfiguráciu už dostal v roku 2012 aj elektrický Mercedes-AMG SLS. K dispozícii by mal byť voliteľný akumulátor s článkami s vysokou energetickou hustotou. Teda niečo ako Long Range variant v prípade Tesly. Ten by však nemal prísť skôr ako v roku 2025. EQG bude zároveň aj prvým elektromobilom na svete, ktorý bude používať anódy v batériách na báze kremíka. 

Aký dojazd ponúkne, však nateraz nevieme. Neočakávajte však nejaké veľké zázraky. Géčko je totiž známe pre svoj krabicový dizajn, ktorý je doslova synonymom veľkého odporu vzduchu. Odborníci navyše odhadujú, že po pridaní batérií a ostatných komponentov pre elektrický pohon bude EQG atakovať hranicu hmotnosti 3 000 kg, čo je na osobné vozidlo šialená hodnota.

Foto: Mercedes-Benz

Novinka bude využívať upravenú verziu podvozku s oceľovým rebríkovým rámom, ktorý bol základom súčasnej generácie triedy G (W463). Mercedes tiež uviedol, že ho vybaví lichobežníkovým zavesením vpredu a vlečenými ramenami vzadu. Batéria bude umiestnená v oceľovej skrini a obalená polymérovou zmesou vystuženou uhlíkovými vláknami, aby bola chránená pri jazde v teréne a pri brodení sa vodou.

Okrem bežných jazdných režimov (Eco, Comfort, Sport) bude mať aj režimy Trail, Rock a Sand. Zaujímavou vychytávkou bude takzvaný G-Turn, teda otočka na mieste o 360 stupňov. Vodič dokonca pomocou pádiel bude môcť určiť, či má auto spraviť otočku doprava alebo doľava.

Mercedes EQG bude vyrábať Magna Steyr v rakúskom Grazi. Mimochodom, nemecký denník Handelsblatt začiatkom roka prišiel s informáciou, že elektrická trieda G by mohla byť medzi prvými elektrickými vozidlami značky Mercedes, ktoré sa vzdá označenia “EQ”. Automobilka to však nepotvrdila.

Exit mobile version