Domov SPRÁVY News EXKLUZÍVNE JAZDNÉ DOJMY: BMW i7 M70

EXKLUZÍVNE JAZDNÉ DOJMY: BMW i7 M70

Ako vôbec jedni z prvých na svete sme mali možnosť sadnúť za volant najvýkonnejšej elektrickej sedmičky a absolvovať s ňou niekoľko stoviek kilometrov.

Ultimatívne výkonové verzie v dnešných časoch len málokedy ukrývajú pod kapotou čisto benzínový motor. To je aj príklad novej generácie radu 7. Tá síce má pod kapotou jeden naftový motor (740d) bez elektrifikácie, ale benzínové motory, navyše iba šesťvalce, tu odvádzajú svoju robotu už iba v spolupráci s elektromotormi. Na úplné čelo potravinového reťazca radu 7 sa nedávno postavila verzia i7 s označením M70. Zasvätení vedia, čo môžu od vozidla BMW s písmenom M očakávať – brutálny výkon zabalený v elegantnom šate a použiteľný na každú príležitosť.

BMW i7 M70
Foto: BMW

Táto luxusná elektrická limuzína sa do povedomia fanúšikov dostala filmom The Calm premietaným na festivale v Cannes, ktorý sprevádzal jej uvedenie na trh. Snímka ukazuje nielen jej jazdné schopnosti a výkony, ale tiež smer, ktorým sa budú uberať akčné filmy v prípade, ak do dejovej linky zakomponujú elektromobily. Kvôli absencii typického revu z výfukov tu dramatickosť situácie vytvára niečo celkom iné – sprievodná hudba a výkony samotných hercov.

BMW i7 M70
Foto: BMW
Hviezda všade, kde sa zjaví

BMW i7 je fenomenálny kus auta. Podľa konfigurácie, ktorá umožňuje zvoliť si aj dvojfarebné lakovanie, môže vyzerať extravagantne, no zvoliť môžete, samozrejme, aj menej nápadné farby. Vozidlo si však vždy zachovanú svoju typickú auru. Keď niekam príde, a je úplne jedno kam, strháva na seba pozornosť, ktorá bola doteraz typická skôr pre autá značky Rolls-Royce. Kvalitou prevedenia či jazdným prejavom má BMW i7 skutočne bližšie ku Ghostu ako k prvoplánovej snahe odlákať zákazníkov od Mercedesu. Vzhľad nesadne každému, ale dizajn chce byť kontroverzný, pretože mnohí majitelia BMW to tak majú radi.

ssangyong-torres-evx
BMW i7 M70
Foto: BMW

Je to vôbec po prvýkrát v histórii, čo si BMW radu 7 zobralo pod patronát oddelenie M GmbH. Na jazdnom prejave to je cítiť. Isteže, brutálny systémový výkon 660 koní a krútiaci moment 1100 Nm (s funkciou Boost) dokonalo maskuje vysokú pohotovostnú hmotnosť, pretože v súčasnosti ide o vôbec najrýchlejšie elektrické BMW, aké si zo showroomu mníchovskej automobilky môžete odniesť. Počas prezentácie sme mohli nakrátko vidieť aj nové BMW i5 M60, čo je takisto elektromobil s výkonom presahujúcim 600 koní. Ale aspoň podľa tabuľkových údajov sa i7 M70 dostane z 0 na 100 km/h o desatinku skôr ako i5 M60 (3,7 vs. 3,8 sekundy). A to, že sa oddelenie M pustilo do ladenia elektromobilov, mu nemôže nikto zazlievať.

BMW i7 M70
Foto: BMW
Zvukový zážitok v inej forme

Pretože práve elektrické BMW i4 M50 je v súčasnosti vôbec to najpredávanejšie BMW s odznakom M. Okamžitá dostupnosť krútiaceho momentu, efektívny prenos na kolesá a na cestu za každých podmienok, oveľa nižšie prevádzkové náklady v porovnaní so smädnými spaľovacími motormi a vyladené jazdné vlastnosti využívajúce technológiu vektorovania krútiaceho momentu sú veci, ktoré si zákazníci BMW obľúbili. Absencia zvuku, revu motora, prskania výfuku? No takto: keď chcete, BMW nemusí byť úplne tiché. Nie, nehovoríme o nejakom lacnom generátore zvuku simulujúcom šesťvalec či osemvalec. Reč je o zvukoch, ktoré pre BMW vytvoril svetoznámy skladateľ Hans Zimmer. Tieto zvuky sprevádzajú zrýchlenie aj spomalenie, no čo je najdôležitejšie, sú uveriteľné. Aj počas športovejšej jazdy vás vtiahnu do deja. Jazdný zážitok je iný, ale nie je nudný.

TEST BMW 740d - toto je jej najväčší mínus...

Relax za volantom aj na zadnom sedadle

V prípade BMW i7 M70 je veľkou dilemou, či je lepšie sa posadiť za volant alebo do “prezidentského” kresla, teda na pravé zadné sedadlo. Vankúšik namiesto tvrdej opierky hlavy, polohovateľné operadlo, masážne funkcie, obrovská obrazovka vysúvateľná zo stropu či veľká opierka na nohy, ktorá vaše telo uloží do wellness polohy, sú silné argumenty, prečo nechať ovládať auto niekoho iného, vyvaliť sa na sedadlo a dobíjať energiu počas cestovania.

Foto: BMW

BMW i7 M70 sa rovnako suverénne ako na diaľnici správa aj na okresných cestách. Náklony karosérie sú do maximálnej možnej miery potlačené, trakcia aj grip pneumatík sú na tak ťažké auto neuveriteľné a o nekonečnej zásobe výkonu ani nehovoriac. Napriek tomu skúšať v každej zákrute limity auta nebude ten najlepší jazdecký štýl. Aby ste potenciál sedmičky využili naplno, odporúčame prepnúť rekuperáciu do režimu jazdy s jedným pedálom (čím deaktivujete adaptívnu rekuperáciu, ktorá sa môže snažiť ako chce, ale predsa len je v niektorých situáciách jej správanie nepredvídateľné), pred zákrutou ubrať o trochu viac a na výjazde začať plynulo zrýchľovať. Už aj svižná jazda s autom s takýmto výkonom smrdí pokutou, pritom posádke v aute vôbec nenadobudne pocit, že sa deje niečo dramatické.

BMW i7 M70
Foto: BMW
Veľké čísla

O pohon auta sa starajú dva elektromotory. Prvý umiestnený vpredu má výkon 258 koní a krútiaci moment 265 Nm, druhý uložený vzadu dosahuje výkon 489 koní a krútiaci moment 650 Nm. Maximálny kombinovaný výkon 660 koní a krútiaci moment 1100 Nm sú k dispozícii po aktivovaní funkcie boost, teda pritiahnutím ľavého pádla pod volantom. Počet aktivácii tejto funkcie v rámci nejakého časového úseku nie je nijakým spôsobom limitovaný, takže ju môžete používať opakovane. Energia na pohon auta je uložená v batérii s kapacitou 101,7 kWh, ktorú je možné dobíjať jednosmerným prúdom s výkonom najviac 195 kW. Reálny dojazd BMW i7 M70 sa za týchto okolností pohybuje okolo vzdialenosti 450 až 500 km.

Foto: BMW

Azda netreba ani písať, že jazda je mimoriadne komfortná. Automobil používa adaptívne vzduchové odpruženie s automatickou reguláciou svetlej výšky a elektronicky ovládané tlmiče. Náklony karosérie sú potláčané na minimum vďaka aktívnej stabilizácii. Štandardom pre túto verziu sú športové brzdy a 21-palcové disky kolies.

Základná cena BMW i7 M70 je stanovená na sumu 173.370 eur. Cena akurát dobre vybaveného vozidla so všetkými luxusnými prvkami a dvojfarebným lakovaním karosérie, ktoré novej sedmičke mimoriadne pristane, sa v takomto prípade vyšplhá na niečo vyše 220-tisíc eur. Za túto sumu však dostanete aktuálne tú najluxusnejšiu, najrýchlejšiu a najlepšie ovládateľnú limuzínu, akú si momentálne môžete oficiálne na Slovensku kúpiť.

BMW i7 M70
Foto: BMW

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJBMW
Predchádzajúci článokVo Volkswagene si vyhodili z kopýtka, predstavili agresívnu ID.7
Nasledujúci článokNový Countryman ponúkne viac priestoru a vylepšené technológie