Domov SPRÁVY News V Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory

V Stellantise majú alternatívu pre spaľovacie motory

Máme na stole alternatívu? Tvrdí ochrancovia životného prostredia často odmietajú syntetické nízko uhlíkové náhrady benzínu a nafty ako alternatívu k elektromobilom. Tvrdia, že neslúžia ako dostatočná alternatíva, pretože znižujú výfukové emisie CO2 len o 70 percent.

Spoločný podnik medzi automobilkou Stellantis a energetickou a chemickou skupinou Aramco však naznačuje, že takzvané „eFuels“ by sa mohli bezpečne používať v 28 miliónoch existujúcich vozidiel Stellantis. Tým by vytvorili silnú alternatívu pre elektrické vozidlá. Týmto počinom by sa medzi rokmi 2025 a 2050 mohlo ušetriť 400 miliónov ton CO2.

Foto: Stellantis
Slušné prechodné riešenie

Nízkouhlíkové palivá sa vyrábajú reakciou CO2 zachyteného z priemyselných procesov alebo z atmosféry so zeleným vodíkom elektrolyzovaným pomocou slnečnej, veternej alebo iných obnoviteľných zdrojov energie. Najnovšia niekoľkomesačná štúdia organizovaná spoločnosťami Stellantis a Aramco údajne dokazuje, že eFuel možno bezpečne používať v 24 typoch motorov Stellantis predstavených od roku 2014 bez potreby akýchkoľvek úprav.

To predstavuje milióny vozidiel, ktoré sa dnes používajú. S potenciálom drasticky znížiť emisie počas životného cyklu existujúcich a ešte stále vyrábaných automobilov so spaľovacím motorom. Tieto automobily sa s najväčšou pravdepodobnosťou udržia na cestách v nadchádzajúcich rokoch. Spoločnosť tvrdí, že jej testovanie zahŕňalo viacero postupov. Testovali napríklad výfukové emisie, výkon motora, spoľahlivosť, výdrž, riedenie oleja, palivovú nádrž, palivové potrubia a filtre, ako aj výkon paliva v extrémne nízkych a vysokých teplotách.

Stellantis - syntetické palivá
Foto: Stellantis
Príjme to spotrebiteľ?

Stellantis má už dlhodoobo svoj strategický plán. Chce znížiť do roku 2030 svoju uhlíkovú stopu na polovicu a do roku 2038 sa stať výrobcom s nulovými emisiami. Domnieva sa, že syntetické palivá by mohli hrať hlavnú úlohu na tejto ceste. Ak by majitelia boli jednoducho schopní nahradiť benzín alebo naftu na ktorejkoľvek čerpacej stanici alternatívnym palivom, mohlo by to mať úspech. Zdá sa, že čísla podporujú túto argumentáciu. Stellantis ale aj iní výrobcovia automobilov spolu s energetickým priemyslom majú stále čo robiť. Chcú presvedčiť politikov, že eFuels sú hodnotnou prechodnou fázou na dlhom pochode smerom k nulovým emisiám.

Potenciálny úspech eFuel ako prostriedku na zníženie emisií skleníkových plynov vo veľkej miere závisí od rýchlej industrializácie výroby zeleného vodíka na celom svete. Aramco v súčasnosti pracuje na dvoch pilotných projektoch na dosiahnutie tohto cieľa. Vrátane závodu eFuel v Saudskej Arábii na výrobu syntetického benzínu. V Španielsku, v meste Bilbao zasa pribudne závod na výrobu syntetickej nafty eFuel a leteckého paliva.

Foto: Stellantis
Vyjadril sa aj šéf

„Elektrické palivá typu Drop-in môžu mať masívny a takmer okamžitý vplyv na zníženie emisií CO2 existujúceho vozového parku a ponúkajú našim zákazníkom jednoduchú a ekonomicky efektívnu možnosť zníženia ich uhlíkovej stopy. Takú jednoduchú, ako výber inej tankovacej pištole na čerpacej stanici. A bez dodatočných úprav ich vozidiel,“ hovorí Stellantis Chief Engineering and Technology Officer Ned Curic.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.4 / 5. Počet hodnotení 48

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokMercedes, čo sa nebojí zašpiniť. Trieda E All-Terrain dostala šesťvalec
Nasledujúci článokVo Volkswagene si vyhodili z kopýtka, predstavili agresívnu ID.7

1 COMMENT

  1. az na to, ze na vyrobu syntetickeho paliva sa pouzije 5x tolko energie ako na cestu elektromobilom.. t.j. aj tak to bude drahsie a vhodne tak do luxusnych aut pripadne pluginbhybridov pri dlhych cestach.. uz rafinacia litra benzinu je energeticky tak narocna (0.8kWh), ze na elektromobile prejdem 5km, ak zaratam distribuciu paliva, tazbu, tak jediny problem dnes je cena baterie. O par rokov budu epaliva vhodne tak do lietadiel/lodi, pretoze nemaju kde nabijat.

Comments are closed.