Domov SPRÁVY News Nový Countryman ponúkne viac priestoru a vylepšené technológie

Nový Countryman ponúkne viac priestoru a vylepšené technológie

MINI Countryman prichádza v úplne novej generácii. Popri svojej novinke Cooper Electric predstavilo MINI na autosalóne IAA v Mníchove tretiu generáciu modelu Countryman. Nové kompaktné SUV britskej značky sa podstatne zväčšilo a ponúkne záujemcom viac praktickosti, ako aj viac možností výberu hnacieho ústrojenstva.

Rovnako ako v prípade trojdverového MINI je dizajn nového modelu Countryman založený na zjednodušenom vzhľade. Nachádza sa tu osemuholníková mriežka chladiča a zjednodušený svetelný podpis vpredu aj vzadu. Predné svetlomety majú tvar kosoštvorca pre lepšie odlíšenie. Nový Countryman dostane k dispozícii rovnaký výber troch svetelných podpisov LED svetiel ako aj nový Cooper Electric.

Oveľa viac priestoru

Najnovšie SUV MINI je o 13 cm dlhšie a o 6 cm vyššie ako jeho predchodca. V kombinácii s dlhým rázvorom v pomere k jeho celkovej dĺžke to pomohlo zlepšiť úroveň vnútorného priestoru. Výsledkom je objem batožinového priestoru 460 litrov. Po sklopení zadných sedadiel narastie batožinový priestor na 1 450 litrov. Pod podlahou batožinového priestoru nájdete priestor na uloženie nabíjacích káblov v prípade elektrických modelov.

Zadné sedadlá možno posunúť dopredu a dozadu až o 13 cm, čím si viete individuálne uprednostniť buď komfort posádky alebo batožinový priestor. Operadlá sedadiel možno individuálne sklápať v šiestich samostatných polohách až o 12 stupňov, čím sa zvyšuje komfort.

Lepšie technológie nesmú chýbať

Nový Countryman zdieľa 9,4-palcový centrálny OLED displej svojho trojdverového súrodenca s názvom MINI Interaction Unit. Infotainment používa rovnaký softvér operačného systému, ktorý má svoj základ v technológii Android open source. V dôsledku toho sú ponúkané rovnaké režimy zážitkov a konfigurovateľnosť, ktoré zahŕňajú režimy Core, Green, Go-Kart, Personal, Vibrant, Timeless a Balance.

Systém vybavili cloudovou satelitnou navigáciou, ktorá ponúka údaje o premávke v reálnom čase. Do výbavy zahrnuli aj prenos cez Apple CarPlay a Android Auto, pričom Apple CarPlay ponúkne zobrazenie na celej ploche novej obrazovky s vysokým rozlíšením. Android Auto sa zobrazuje iba v obdĺžnikovom rámčeku na kruhovej obrazovke, pričom máte k dispozícii voliteľný 3D head-up displej.

Foto: MINI
Viac možností pohonu

K dispozícii sú aj dve plne elektrické pohonné jednotky, od MINI Countryman Electric E po Countryman Electric SE. Obe autá disponujú 64,7 kWh batériou, ktorá v Electric E napája jeden elektromotor s výkonom 201 koní a krútiacim momentom 250 Nm. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy, zatiaľ čo základné vozidlo Countryman EV prejde až 460 kilometrov na jedno nabitie.

Modely Countryman Electric SE má dvojicu elektromotorov s výkonom 308 koní a krútiacim momentom 494 Nm. To mu umožní zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy. Vzhľadom na extra výkon MINI tvrdí, že maximálny dojazd klesá na 430 km. Nabíjanie jednosmerným prúdom pri 130 kW znamená, že dobitie batérií oboch elektromobilov z 10 na 80 percent trvá približne 30 minút.

Nesmie chýbať JCW

Možnosti zážihových motorov zahŕňajú MINI Countryman C s pohonom predných kolies. Značka presne nepotvrdila, aký motor poháňa tento model. Potvrdila však, že produkuje výkon 167 koní a krútiaci moment 280 Nm pri zrýchľovaní z 0 na 100 km/h za 8,3 sekundy. S najväčšou pravdepodobnosťou pôjde o preplňovaný motor s objemom 1,5 litra.

Countryman S ALL4 dostane s najväčšou pravdepodobnosťou  2,0-litrový preplňovaný štvorvalcový motor s potvrdeným výkonom a krútiacim momentom 215 koní a 360 Nm pri zrýchľovaní z 0 na 100 km/h za 7,1 sekundy. Výkon prenesie pomocou automatickej prevodovky na obe nápravy. Na vrchole benzínového radu nájdeme model Countryman JCW ALL4, ktorý ponúka slušných 296 koní a 400 Nm krútiaceho momentu so zrýchlením z 0 na 100 km/h za 5,4 sekundy.

Foto: MINI
Myslí sa aj na udržateľnosť

Došlo k mnohým pokrokom, pokiaľ ide o technológiu podvozku nového Countrymana, pričom máte k dispozícii rôzne nastavenia podvozku vrátane voliteľného nastavenia adaptívneho odpruženia. To znižuje svetlú výšku o 15 mm v porovnaní so štandardným vozidlom. K dispozícii sú aj ľahké 20-palcové zliatinové disky, ktoré vyrobili zo 70 percent sekundárneho hliníka, aby sa zlepšila celková udržateľnosť.

Nový Countryman dostane aj viac asistenčných technológií pre vodiča ako kedykoľvek predtým. MINI zdôrazňuje, že tento nový Countryman sa stáva prvým vozidlom značky, ktoré dostalo do výbavy  technológiu semi-autonómneho riadenia úrovne 2. To zahŕňa automatický aktívny tempomat s riadením a asistentom jazdného pruhu. Tento asistent umožňuje vodičom zložiť ruky z volantu až do rýchlosti 60 km/h. Prvé kusy sa dostanú k svojim majiteľom vo februári 2024.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokEXKLUZÍVNE JAZDNÉ DOJMY: BMW i7 M70
Nasledujúci článokTEST MG4 Electric – mení hru, hrá podľa vlastných pravidiel