Sen o dostupnom elektromobile bol dlhý čas utópiou. Vždy sme sa všetci tešili, že už to konečne príde a potom prišlo len sklamanie. MG4 Electric ma nakročené k tomu, aby to konečne zmenilo.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wGap9dgTt1E]
Atraktívny dizajn, ale šetrenie vo vnútri
Rovnako sa ho nezľaknete ani vy alebo okoloidúci, lebo jeho dizajn je veľmi podarený. Hlavne predná agresívna časť kričí, že chce roztrhať najbližšiu zákrutu. Zadná časť je už menej zaujímavá, ale to napraví výbava Trophy, ktorá sa usadí na vrchole ponuky. V nej pribudne strešný spojler, ale aj 360-stupňová kamera, vyhrievané sedadlá a volant či vstavaná navigácia. To ale odhaľuje najväčší nedostatok testovaného MG4 Electric.
Všetky spomínané veci v ňom chýbajú a žiadnu z nich si nepriplatíte. A množstvo ľudí si dnes zvyklo na výhrev sedadiel alebo navigáciu. Stredová obrazovka to čiastočne zachraňuje káblovou konektivitou, ale napríklad s Apple CarPlay sme mali výrazné problémy, keď sa neustále odpájal. Kábel sme pri tom mali originálny, ale na fórach sa spomína, že tento problém mizne pri čínskych napodobeninách, ktoré fungujú spoľahlivo s MG. Či to je pravda, sme ale neskúšali. Pochvalu si zaslúži geniálne riešenie problému dotykovej klimatizácie.
Geniálne riešenie
Jedným kliknutím si vyvoláte na obrazovke menu, ktoré ale ovládate joystickom na volante. Aj bez pozretia tak nastavíte teplotu alebo intenzitu fúkania. Stredová obrazovka si aj tak vašu pozornosť vypýta často. V rámci šetrenia je vo vnútri minimum fyzických tlačidiel. Takmer všetko ovládate cez obrazovku a rozhranie je občas dosť nešťastné. Hlavne pri zmene jazdných režimov alebo sile rekuperácie sú ikonky príšerne malé. Treba dúfať, že v budúcnosti príde update. O vnútornom priestore ale nemôže nik povedať, že je malý. Na zadných sedadlách je plno miesta na nohy aj hlavu a vďačiť za to môžeme aj unikátnej batérii. Tá má na výšku iba 11 cm, čím je najužšia na trhu. Kufor má slušných 363 litrov, ale konkurenti vedia ponúknuť aj viac.
Prekvapivo zábavný
Čím sa ale MG4 Electric konkurentom vysmieva, je jeho pohonné ústrojenstvo a agilita. Ale pekne po poriadku. Priemerná spotreba v meste a na okreskách sa držala na úrovni skvelých 13,5 kWh, čo v praxi znamená, že na jedno nabitie prejdete aj 450 kilometrov, samozrejme, v závislosti od podmienok. Pri cestovaní na diaľnici si už vypýta 22,5 kWh na 100 km, čo znamená dojazd približne 300 kilometrov. MG4 sa tak nezľakne ani dlhších ciest, ale výnimkou nebude prestávka na nabíjačke.
Na nej vie zobrať 135 kW, čiže za niečo vyše pol hodiny máte auto nabité z 0 na 80 %. Potom je tu jazda, pri ktorej MG4 prináša dokonca úprimnú radosť. Môže za to hlavne pohon zadných kolies, optimálne vyváženie, komunikatívne riadenie a možnosť celkom vypnúť stabilizáciu. Tým pádom viete tento hatchback posielať do parádnych powerslidov. Vďaka rozumným 17“ diskom nie je štvorka ani prehnane tvrdá, takže poskytuje správny balans medzi komfortom a dynamikou.
Dokázali to
MG4 síce nie je dokonalým autom, ale je to vôbec po prvýkrát, kedy s čistým svedomím môžeme o nejakom elektromobile povedať, že sa oplatí kúpiť aj úplne bežnému zákazníkovi. Nerobíte žiadne veľké ústupky a pre porovnanie, podobne vybavený a výkonný Golf stojí iba o tri tisíc menej. A to už vôbec nie je tak zásadný rozdiel. Škoda len, že elektromobily ani tak nezlacneli, ako spaľováky zdraželi.
[youtube https://www.youtube.com/watch?v=wGap9dgTt1E]
TECHNICKÉ ÚDAJE | MG4 Electric |
Motor | elektrický |
Typ a kapacita akumulátora | Li-ion, 64 kWh |
Max. výkon | 150 kW/204 k |
Max. krútiaci moment | 250 Nm |
Dojazd udávaný výrobcom | 450 km |
Pohon | RWD |
Prevodovka | 1 – stupňová |
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY | |
Dĺžka | 4 287 mm |
Šírka (bez spätných zrkadiel) | 1 836 mm |
Výška | 1 504 mm |
Rázvor náprav | 2 705 mm |
Pohotovostná hmotnosť | 1 726 kg |
Objem batožinového priestoru | 363 l |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,9 s |
Rozmer pneumatík | 215/50 R17 |
SPOTREBA, NABÍJANIE, DOJAZD | |
Elektromotor | |
Mesto: | 13,3 kWh / 100 km |
Diaľnica: | 22,5 kWh / 100 km |
Okresky: | 13,5 kWh / 100 km |
Reálny dojazd | 300-450 km |
Maximálny nabíjací výkon | 135 kW |
Doba nabíjania 5 – 80% | 35 min |
CENA | |
Základná cena modelu | 32 990 € |
Základná cena testovanej verzie | 37 490 € |