Nemecký úpravca patrí azda k tým najkontroverznejším. Niektorí považujú ich úpravy až za dehonestujúce, avšak klientelu si nájdu vždy. Ako je to s Ferrari 296 GTB Mansory?
Už v roku 1989 istý iránsky tuner Kourosh Mansory založil v nemeckom meste Brand spoločnosť nesúcu jeho meno. Za tie roky sa postarali o veľké množstvo modelov, ktoré podrobili svojim úpravám. Výnimkou nie je ani Ferrari 296 GTB Mansory. Dokáže ich najnovší počin zvrátiť povedomie značky alebo bude tento tuning stále považovaný za vrchol nevkusu?
Karbónu nie je nikdy dosť
Presne týmto sa úpravca riadi v prípade nového počinu. Celá úprava, nesúca názov Tempesta, je inšpirovaná brutálnym okruhovým špeciálom z Maranella. Šesťvalcový model tak niektorými prvkami pripomína Ferrari FXX K. V Mansory si pravdepodobne mysleli, že obrovské peniaze, ktoré automobilka investovala do vývoja aerodynamiky, nestačili, a tak z neho spravili akýsi karbónový batmobil.
Za peniaze si štýl nekúpiš
Nemecký tuner športových a luxusných automobilov nám to dokazuje už množstvo rokov. Ich klientelou sú tak miliardári, vrcholoví športovci a ľudia, ktorým nerobí problém za takéto úpravy vyhodiť obrovský balík peňazí. V rámci úpravy Tempesta dostanete malé krídelká nad zadnými svetlami, ktoré zdobí talianska trikolóra. Nový je aj predný splitter, spätné zrkadlá a nástavce prahov. Väčší a hlavne agresívnejší bodykit je doplnený rámčekmi nasávacích otvorov za kabínou a zadným difúzorom. Celý bodykit aj so všetkými doplnkami je vyhotovený z lisovaných uhlíkových vlákien. Chýbať, samozrejme, nesmie červená linka na všetkých hranách týchto dielov. Mansory nezabudlo ani na kolesá. Ferrari dostalo väčšie kované disky obuté do pneumatík s rozmeromi 225/30 R21 vpredu a 335/25 R22 vzadu.Oodstránené boli aj všetky logá so vzpínajucím sa koňom, čo je v konečnom dôsledku možno aj dobre.
V rovnakom duchu
Po usadnutí do tohto auta sa budete cítiť ako na kolotočoch. Celý interiér je potiahnutý výraznou žltou kožou s červeným prešívaním a ďalšími doplnkami. Úpravca si za tieto úpravy pýta obrovské peniaze, ale aj napriek tomu volant, z ktorého taktiež zmizlo pôvodné logo a bolo nahradené logom Mansory, pôsobí veľmi lacným dojmom. Pôvodné Ferrari 296 GTB disponuje výkonom 830 koní a 740 Nm. V Mansory vďaka novému výfukovému systému dokázali výkon potlačiť na hodnotu 870 konských síl a krútiaci moment 750 Nm.