Volkswagen nechával fanúšikov celosvetovo najpredávanejšieho modelu značky v napätí. Konečne však spoznávame nový VW Tiguan, ktorý sa chystá poriadne prekvapiť.
O v poradí už tretej generácii VW Tiguan sa toho narozprávalo veľa. Niet sa však čomu diviť, veď ide o celosvetovo najpredávanejší model nemeckej automobilky. Prednedávnom sa dokonca premávalo ulicami mesta bez akejkoľvek kamufláže. Teraz sa už však na neho môžeme pozrieť detailnejšie.
Ťaží úplne maximum
Automobilový gigant ako je Volkswagen dokáže svoje možnosti využívať na maximum. Presne tak ako aj v prípade zdieľanej platformy MQB evo, na ktorej v poradí už tretia generácia stojí. Na totožnej platforme je postavený aj nový VW Passat, s ktorým zdieľa aj množstvo prvkov a technológií. Rovnako ako v prípade obľúbeného sedanu, tak aj tu dizajn do značnej miery diktovala aerodynamika. Značí o tom aj medzigeneračné zlepšenie až o 15 percent.
Každý si príde na svoje
Vďaka spomínanej platforme MQB evo zostala dostupná aj bohatá paleta motorov a každý zákazník si tak vyberie ten správny. V ponuke ostali dva benzínové agregáty. Ten základný 1,5 eTSI prešiel menšími úpravami. Tie zefektívnili využívanie režimu dvoch valcov, čoho výsledkom je nižšia spotreba. Táto mild-hybridná sústava je dostupná v 110 alebo 130 kW verziách. Silnejší benzínový agregát 2,0 TSI naladený na 150 alebo až 195 kW. Na svoje si prídu aj fanúšikovia nafty. Pre nich sú v ponuke dva motory 2,0 TDI, ktorých výkon je 110 alebo 142 kW. Nechýbajú ani plug-in hybridné pohonné sústavy, ktorých kapacita batérie je teraz až 19,7 kWh. Ďalej disponujú sériovo montovanou 11 kW palubnou nabíjačkou a schopnosť rýchlonabíjania jednosmerným prúdom výkonom až 50 kW, vďaka čomu sa auto nabije z 10 na 80 % za 25 minút. Tieto verzie budú dostupné s výkonom 150 alebo 200 kW.
Zamerali sa na bezpečnosť a jazdné vlastnosti
Inžinieri sa pri vývoji nového VW Tiguan zamerali prevažne na zlepšenie jazdných vlastností. Unikátne, dvojventilové tlmiče adaptívneho podvozka DCC Pro majú nezávisle nastaviteľnú tuhosť pre fázu kompresie a odskoku. Elektronika neustále počíta ideálne tlmiace sily zvlášť pre každé koleso niekoľkokrát za sekundu a vyhodnocuje tak podmienky na vozovke. Na všetko dohliada systém Vehicle Dynamics Manager, ktorý má na starosti aj činnosť stabilizačného systému, uzávierky diferenciálu XDS a početné množstvo ďalších bezpečnostných systémov nového modelu. Ďalším prvkom bezpečnosti sú IQ. LIGHT HD svetlomety, ktoré boli špeciálne vyvíjané pre nový Tiguan a vlajkovú loď Tuareg. Tieto svetlá majú namiesto desiatok diód tisíce mikrozrkadiel, vďaka čomu dokáže na cestu premietať obrazce a animácie.
Skôr evolúcia ako revolúcia
Už na prvý pohľad novým dizajnom rozhodne zaujme, nejde však o nejak prevratné zmeny. Tretia generácia obľúbeného SUV je po novom oveľa viac uhladenejšia. Do dĺžky novinka narástla o zhruba 3 cm, avšak v ostatných rozmeroch zostala takmer identická. Aj napriek zachovaniu dĺžky rázvoru sa podarilo navýšiť batožinový priestor o 37 litrov. Otvory v maske chladiča sa teraz presunuli na okraje nárazníkov a súčiniteľ odporu vzduchu je teraz len 0,28 oproti 0,33 pri predošlej generácii. Z profilu zaujmú svalnatejšie blatníky, ktorých podbehy pojmú teraz až 20-palcové kolesá. V zadnej časti teraz po vzore Tuaregu nachádzame horizontálne orientovanú svetelnú linku, tiahnucu sa naprieč celou šírkou auta.