Zviezol som sa s Mazdou CX-60 s novým radovým naftovým šesťvalcom. Jeho prejav ma ohromil, ale prial by som si ho pod kapotou iného auta.
Nemusíte byť priaznivcami značky Mazda, ale musíte uznať, že k vývoju automobilov pristupuje inak. Už desiatky rokov vyrába jedno z najlepšie ovládateľných áut na svete, ponúka ucelené portfólio praktických, kvalitných a dobre vyzerajúcich SUV a v čase, kedy konkurencia v panike sťahuje z trhu naftové motory (aby sa k nim po niekoľkých mesiacoch opäť vráti, viď príklad Berlinga), nebojí sa experimentovať a na európsky trh uviedla plnotučný naftový šesťvalec s objemom 3,3 litra a drobnou elektrickou pomocou. Kým elektromobil MX-30 zostal mnohými nepochopený, naftovému šesťvalcu s výkonom 254 koní a masívnym krútiacim momentom 550 Nm rozumie každý.

Mazda CX-60 funguje perfektne. Ak ste ešte nevideli náš videotest plug-in hybridnej verzie, napraviť to môžete TU. Samozrejme, k CX-60 s naftovým motorom sa dostaneme aj v samostatnom článku, ale chcem sa teraz s vami podeliť o myšlienky, ktoré ma sprevádzali od prvého momentu, čo som zatlačil plynový pedál CX-60 na podlahu a motor sa prejavil vo svojej plnej paráde.
Kombi par excellance
Jedno z našich najobľúbenejší áut v redakcii je Subaru Outback. Je to synonymum univerzálneho auta. V maximálnom komforte odvezie 5 cestujúcich aj s ich batožinou, postará sa o ich najvyššiu mieru bezpečnosti a vďaka špičkovému pohonu všetkých kolies a vyššej svetlej výške sa dostane prakticky kamkoľvek. Navyše, jeho cena nie je prestrelená a v dnešnom svete pôsobí maximálne fér.

Ani kabína už nie je problém. Kým v minulosti pôsobil interiér Subaru ako za trest súčasný Outback si už dal na kvalite kabíny záležať. Čo sa týka materiálového spracovania, nájdete v ňom menej tvrdých plastov ako napríklad v takom BMW. Ovládanie sa sústredí predovšetkým na vertikálne umiestnenú dotykovú obrazovku, ale Outback nezabúda ani na fyzické tlačidlá. Mazda CX-60 v porovnaní s Outbackom pôsobí ako zo starej školy. Má viac tlačidiel, menšiu obrazovku, no zachováva si kruhový ovládač na jej obsluhu.
Ach, ten motor
No predtým ako podpíšete u dílera Subaru záväznú objednávku, do vás predsa len začne vŕtať červík pochybností. A tým dôvodom je motor s prevodovkou. 2,5-litrový benzínový motor typu boxer má podpriemerný výkon. Nevyniká v pružnosti, v reakcii na plyn ani v spotrebe. So Subaru Outback jednoducho jazdíte pomaly a za veľa peňazí.

Benzínový boxer Subaru je v ostrom kontraste s naftovým šesťvalcom Mazdy. Je vôbec možné, že tieto dve autá sa predávajú v jednom regióne v tom istom čase? Aké má Mazda s týmto motorom plány? Postaví novú generáciu šestky, vybaví ju pohonom zadných kolies, vo verzii kombi jej nasadí opätky a osadí ju plastovými dielmi? Zatiaľ sa zdá, že nie a preto môžu v Mercedese aj v Audi pokojne spávať.
Tá najlepšia koalícia tohto roka, z ktorej by mali vášniví motoristi najväčšiu radosť, by bola medzi Mazdou a Subaru. Outback s dieselovým šesťvalcom by v Európe išiel na odbyt ako teplé rožky. Nehovorte, že by ste si jeden nekúpili aj vy.
Model | Mazda CX-60 | Subaru Outback |
Motor | 3,3 l R6 | 2,5 i (4-valcový boxer) |
Dĺžka | 4740 mm | 4870 mm |
Šírka | 1876 mm | 1875 mm |
Výška | 1680 mm | 1675 mm |
Rázvor | 2870 mm | 2745 mm |
Výkon | 254 koní | 169 koní |
Krútiaci moment | 550 Nm | 252 Nm |
Zrýchlenie 0-100 km/h | 7,4 s | 10,2 s |
Max. rýchlosť | 219 km/h | 193 km/h |
Spotreba | 5,2 l | 8,6 l |
Batožinový priestor | 570 litrov | 561 litrov |
Cena | od 52.140 € | od 41.650 € |