startstop

Lancia Delta Safarista – odvážne auto pre odvážneho šoféra

Model Delta od talianskej značky Lancia vám asi nijak zvlášť predstavovať nemusíme. Model s názvom Safarista však má vyvolať potrebu užiť si jazdecké radovánky na šotoline. Ak sa však zamyslíme nad cenou tohto modelu, málokto by si vzhľadom na ňu trúfol poslať toto auto na skúšku života v teréne.

Táto Delta Integrale vznikla ako dlhodobý projekt od ľudí z Automobili Amos. Model Safarista postavili preto, aby robil radosť a prinášal adrenalínové zážitky na rýchlostných skúškach rally. Ale má to svoj háčik. Pri cenovke tohto modelu by ste sa báli čo i len jedného odleteného kamienku. Eugenio Amos, zakladateľ Automobili Amos, si naplnil svoju víziu ponúknuť technicky najlepšiu a najskvostnejšiu Lanciu Delta Integrale súčasnosti.

Eugenio mal víziu

V Automobili Amos ešte v roku 2018 dokončili cestnú verziu tohto automobilu s názvom Delta Futurista. Aj napriek vysokej cenovke automobilka minulý rok oficiálne prehlásila, že dokončila svoju malú sériu 20 kusov a odovzdala ich svojim novým majiteľom. Ako to však býva s týmito unikátnymi modelmi, väčšina z nich nájde svoje miesto v zbierke nejakého fajnšmekra.

Vzhľadom na cenu v státisícoch eur to je pochopiteľné. Avšak dochádza k absolútnemu mrhaniu potenciálu a hlavne investovanému času ľudí, ktorí mali cieľ naladiť tento model technologicky dokonale. Možno aj preto si Eugenio Amos povedal, že nastal čas začať pracovať na novom projekte. Na projekte, ktorý donúti majiteľov tejto Delty si auto vychutnať naplno.

Foto: Automobili Amos
Nesmú chýbať špeciálne úpravy

Preto sa tím ľudí, plný skúseností z modelu Futurista, pustil do modelu Safarista. Základom zostáva karbónová karoséria. Upravené sú však nárazníky, blatníky a prahy, aby zvládli adaptáciu na rally štýl jazdy. Za kolesami nájdeme typické zásterky, zmenou prešiel aj strešný spojler a nesmú chýbať plastové okná s malým vetracím otvorom. Celkový vzhľad dopĺňajú čierne kolesá Evo Corse obuté do terénnych pneumatík Pirelli Scorpion.

O brzdenie sa stará sústava od značky Brembo a auto jednoznačne narástlo, čo sa týka svetlej výšky, vďaka nastaviteľnému podvozku Reiger. Motor má silnejší výkon, ktorý v číselnom vyjadrení ponúkne 394 koní. Agregát si prešiel úpravami, špecificky sa naladilo chladenie a dostal aj novú riadiacu jednotku od firmy Motec. O prenos výkonu sa stará 5-stupňová sekvenčná prevodovka.

Ach, tá cena

Interiér môžeme označiť za celkom strohý. Nesmie však chýbať bezpečnostná klietka, karbónové škrupinové sedadlá Sabelt s viacbodovými bezpečnostnými pásmi. Takáto nálož by mala motivovať k nespútanej jazde v prašnom prostredí. No modelov Safarista vznikne iba 10 kusov a ich cena? Tá má atakovať hranicu 700 tisíc eur.

Foto: Automobili Amos
Exit mobile version