Nový exteriér na prvý pohľad zaujme rozdelenými prednými svetlometmi Matrix-LED. Robustnosť typickú pre SUV dodávajú Kodiaqu hranaté podbehy kolies a štýl mu pridáva horizontálna svetelná lišta na maske chladiča. Vďaka zväčšeniu dĺžky o viac ako šesť centimetrov ponúka teraz Škoda Kodiaq viac vnútorného priestoru pre sedem cestujúcich a množstvo batožiny. Škoda zlepšila aj aerodynamiku. Súčiniteľ odporu vzduchu cx je teraz 0,282. Výrazné zlepšenie aerodynamiky priniesla montáž aktívnych žalúzií chladiča, optimalizovaný manažment vzduchu pre chladenie motora a bŕzd, aerodynamicky tvarované vonkajšie spätné zrkadlá, nový dizajn predného a zadného nárazníka, aerodynamické kolesá, predĺžený spojler piatych dverí a integrované pozdĺžne strešné lišty.
Matrix-LED svetlomety
Šesťuholníkový rám masky chladiča môže byť na želanie osvetlený 14 svetelnými prvkami tvoriacimi svetelný pás medzi svetlometmi. Príplatkové svetlomety Matrix-LED druhej generácie obsahujú o 50 % viac svetelných segmentov a ponúkajú o 15 % vyšší svetelný výkon. Matrix-LED svetlomety sú štandardnou výbavou variantu Sportline a na želanie ich možno kombinovať aj s horizontálnym svetelným pruhom na maske chladiča. Horný modul Bi-LED a spodný modul Matrix obsahujú celkovo 36 jednotlivých svetelných segmentov, ktoré spolu pri jazde v noci vytvárajú typický štvoroký vzhľad SUV značky Škoda. Medzi týmito dvoma vertikálne usporiadanými “očami” sa nachádza decentný pás LED v tvare písmena L, ktorý slúži ako denné, parkovacie a smerové svetlo.
Aj základná verzia predných svetlometov využíva výlučne technológiu LED, rovnako ako štandardne dodávané zadné svetlá. Na želanie dodávané zadné svetlá Top LED (štandard vo výbave Sportline) ponúkajú uvítaciu funkciu a animované ukazovatele smeru. Ostro rezané zadné svetlá sú rozdelené na tri časti a majú osvetlené kryštalické prvky. Nový široký svetelný podpis v tvare písmena C siaha ďaleko do stredu piatych dverí. V spodnej časti spája zadné svetlá reflexný červený pás s kryštalickou štruktúrou.
Vzadu sa nachádzajú veľké a široké piate dvere, ktoré spolu s nízkou nakladacou hranou umožňujú ľahký prístup do batožinového priestoru. Nápis Škoda je v súlade s novou firemnou identitou značky umiestnený v strede piatych dverí a je vyvedený v odtieni Dark Chrome. Pod piatimi dverami sa nachádza prepracovaný zadný nárazník so širokým integrovaným difúzorom. Novinkou je kompletné lemovanie D-stĺpika v odtieni Dark Chrome, ktoré bude rovnaké v prípade zvolenia akejkoľvek voľby farby karosérie. Spracovanie zadnej časti pôsobí dosť americky, dizajnom nám Kodiaq preto trochu pripomína Volkswagen Atlas, ktorý sa predáva práve v Amerike.
Vonkajšie rozmery a objem batožinového priestoru
Škoda Kodiaq druhej generácie v porovnaní so svojím predchodcom mierne narástol. Novinka je dlhšia o 61 mm (4 758 mm), pričom rázvor náprav je 2 791 mm. Šírka je 1 864 mm a výška 1 659 mm. V sedemmiestnej verzii majú teraz cestujúci v treťom rade 920 mm priestoru nad hlavou, čo je o 15 mm viac ako v predchodcovi. Zväčšil sa aj objem batožinového priestoru. V päťmiestnej verzii sa zväčšil o 75 litrov na 910 litrov.
Pri sklopených zadných sedadlách sa maximálny objem zväčšil o 40 litrov na 2 105 l. Sedemmiestna verzia má teraz za tretím radom sedadiel 340 litrov, čo je o 70 litrov viac ako predtým, a 845 litrov pri sklopenom treťom rade, čo je o 80 litrov viac. Maximálny objem batožinového priestoru sedemmiestnej verzie je teraz 2 035 litrov, čo je o 30 litrov viac ako v prvej generácii.
Batožinový priestor obsahuje dvojité dno, do ktorého sa zmestia napríklad nabíjacie káble. Nesmú chýbať rôzne menšie úložné priestory či háčiky. Zadné sedadlá je možné sklápať priamo z batožinového priestoru.
Škoda Kodiaq sa bude predávať vo verziách Selection a Sportline. Voliť bude možné 17 až 20-palcové disky kolies. Kodiaq ponúkne celkovo deväť farieb karosérie, z toho dva nemetalické odtiene a sedem metalických farieb vrátane novej zlatej metalickej farby Bronx.
Multifunkčné ovládače Smart Dials
V interiéri je Škoda Kodiaq prívetivá k užívateľom a v automobilke veria, že zákazníci ocenia ich nové riešenie. To pozostáva z nových multifunkčných ovládačov (Smart Dials), ktoré umožňujú rýchly prístup k mnohým funkciám vozidla bez toho, aby ste niečo museli vyťukávať na dotykovej obrazovke. Tri ovládače sú umiestnené pod displejom infotainmentu. Ovládajú sa otáčaním a stláčaním a každý z nich má digitálny farebný displej. Dva vonkajšie ovládače ovládajú teplotu v interiéri, vyhrievanie sedadiel a ich ventiláciu.
Aktuálna funkcia každého ovládača Smart Dial sa zobrazuje na displeji a možno ju zmeniť jeho stlačením. Vodič si môže prispôsobiť stredový ovládač Smart Dial tak, aby ovládal až štyri z nasledujúcich funkcií: hlasitosť infotainment systému, intenzitu ventilácie, smer prúdenia vzduchu, inteligentnú klimatizáciu, jazdné režimy a priblíženie alebo oddialenie navigačnej mapy. Štyri ďalšie hardvérové tlačidlá poskytujú priamy prístup k funkciám ventilácie čelného skla, vyhrievania zadného okna, recirkulácie vzduchu a automatickej klimatizácie.
Infotainment a head-up displej
Head-up displej, ktorý má v Kodiaqu premiéru, dopĺňa 10″ virtuálny kokpit. Čo sa týka jeho grafiky, ide skôr o evolúciu ako revolúciu. Volič prevodovky je po novom umiestnený na stĺpiku riadenia pod volantom. Vďaka tomu má stredová konzola jednoduchý dizajn a obsahuje až štyri konektory USB-C s nabíjacím výkonom 45 W. Za príplatok budu k dispozícii predné sedadlá s masážou.
Infotainment systém druhej generácie je štandardne vybavený 10″ centrálnym dotykovým displejom, digitálnym rádiom DAB+ a ovládaním gestami i hlasom. Za príplatok budú k dispozícii navigačné funkcie vrátane online rádia a 13″ obrazovky. Čo sa týka hudby, štandardom je osem reproduktorov vo výplniach dverí a centrálny reproduktor v prístrojovej doske, ktoré zabezpečujú vynikajúci zvuk. Za príplatok na zákazníkov čaká audiosystém Canton so 14 reproduktormi vrátane štyroch priestorových. Obrazovka má rýchlu odozvu a podľa vyjadrení Škody by už v prípade druhej generácie Kodiaqu nemali hroziť žiadne softvérové problémy.
Eko materiály
V interiéri si nie je možné nevšimnúť, že tento je zameraný na udržateľnosť. Všetky látky použité na čalúnenie sedadiel, koberce a čalúnenie stropu sú vyrobené zo 100 % recyklovaného polyesteru. V prípade interiéru Lounge ide o kombináciu recyklovaných priadzí so 40 % podielom prírodnej vlny. Koža v ecoSuite je vyčinená ekologicky šetrným spôsobom so zvyškami z výroby kávových zŕn. Dáždnik a škrabka na ľad, dva typické prvky Simply Clever, sú takisto vyrobené z udržateľných materiálov. Odkladacia schránka v stredovom tuneli je opäť posuvná. Kodiaq druhej generácie má aj ochranu hrán dverí.
Pohony a podvozok
Prvýkrát je Škoda Kodiaq k dispozícii aj s hybridnou technológiou. Plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo verzie Kodiaq iV ponúka maximálny systémový výkon 150 kW (204 k) a čisto elektrický dojazd viac ako 100 km. Nabíjanie batérie by pritom nemalo trvať viac než 30 minút. Mild-hybridná technológia je k dispozícii pre základný motor 1,5 TSI s výkonom 110 kW (150 k). Ponuku dopĺňa benzínový motor 2.0 TSI s výkonom 150 kW (204 k) a dva varianty naftového motora 2.0 TDI s výkonom 110 kW (150 k) a 142 kW (193 k). Vrcholný benzínový motor a vrcholný naftový motor sa štandardne dodávajú s pohonom všetkých kolies. Všetky motory sú spojené s automatickou prevodovkou DSG.
Škoda Kodiaq druhej generácie bude na želanie k dispozícii s novým adaptívnym podvozkom DCC Plus. Táto nová verzia využíva dva nezávisle ovládané ventily na oddelenie odskokového a kompresného stupňa pruženia. Predtým boli obe funkcie ovládané spoločným ventilom. Nová generácia umožňuje rýchlejšie nastavenie tlmenia a širší rozsah tlmiacich charakteristík. Svetlá výška s DCC Plus zostáva rovnaká ako pri štandardnom odpružení.
Asistenčné systémy
Druhá generácia prináša aj celý rad nových asistenčných systémov. Spektrum siaha od asistenta pri odbočovaní, ktorý pomáha predchádzať nehodám pri odbočovaní na križovatkách, až po parkovanie na diaľku, ktoré umožňuje parkovať prostredníctvom mobilnej aplikácie. Viaceré systémy, ktoré boli k dispozícii už v prvej generácii, ako napríklad asistent zmeny jazdného pruhu a núdzový asistent, sa dočkali výrazných funkčných vylepšení. O maximálnu pasívnu bezpečnosť cestujúcich sa stará deväť airbagov. Varovanie pri vystupovaní z vozidla poskytuje vizuálne varovanie vo vonkajšom spätnom zrkadle, ako aj zvukový varovný signál pri otváraní dverí, ak sa zozadu blíži iný účastník cestnej premávky. Má dosah 35 metrov a pokrýva uhol 120 stupňov.
Parkovanie na diaľku
Nové automatické parkovanie dokáže automaticky zaparkovať Kodiaq na kolmých a paralelných parkovacích miestach. Okrem riadenia teraz ovláda aj rýchlosť vozidla a automaticky zastaví, ak systém zistí prekážku. V zadnej časti vozidla sa o to stará nový systém automatického núdzového brzdenia s detekciou chodcov, ktorý bude pre Kodiaq k dispozícii o niečo neskôr. Zatiaľ čo predchádzajúci asistent pre manévrovanie sa spoliehal výlučne na senzory v zadnej časti vozidla, nový systém pridáva obraz zo zadnej parkovacej kamery, ktorá je teraz prepojená aj s funkciou asistenta pre manévrovanie s prívesom.
Uložený parkovací manéver umožňuje vodičovi zaznamenať príjazd až k piatim obľúbeným parkovacím miestam na vzdialenosť 50 metrov. Ak vozidlo rozpozná jedno z týchto parkovacích miest, je schopné automaticky vykonať parkovací manéver. Vodič môže tento manéver iniciovať vo vozidle prostredníctvom menu infotainmentu alebo z exteriéru vozidla prostredníctvom aplikácie. Pomocou uloženého parkovacieho manévru ovládaného na diaľku, ktorý je nevyhnutný pre parkovanie riadené aplikáciou, možno vozidlo nasmerovať aj na parkovacie miesta, ktoré nie sú uložené v systéme, a to zo vzdialenosti 5 metrov, pričom vodič môže tento proces ovládať prostredníctvom smartfónu. Ani táto funkcia nebude k dispozícii hneď na začiatku predaja. Všetci parkovací asistenti sú súčasťou balíka Travel Assist 2.5 spolu so systémom panoramatickej kamery, ktorý teraz ponúka lepšie rozlíšenie obrazu a jednoduchšie ovládanie.
Vylepšený asistent zmeny jazdného pruhu a vylepšený Travel Assist
V najnovšej verzii asistenta zmeny jazdného pruhu sa rozsah detekcie vozidiel prichádzajúcich zozadu zvýšil zo 70 na 90 metrov, čo zvyšuje bezpečnosť napríklad na diaľniciach. Umožňujú to výkonnejšie radarové senzory umiestnené v rohoch nárazníkov. Systém Front Assist teraz obsahuje aj prediktívnu ochranu cyklistov. Vylepšený asistent Travel Assist ponúka lepšiu vizualizáciu ostatných vozidiel v okolí vo virtuálnom kokpite a na head-up displeji. Balík Travel Assist zahŕňa adaptívne udržiavanie v jazdnom pruhu a prediktívny tempomat. Ten v spolupráci s navigačným systémom predvída zákruty, križovatky a kruhové objazdy. Inteligentný asistent stráženia rýchlosti, ktorý využíva najnovšiu verziu rozpoznávania dopravných značiek na včasné prispôsobenie rýchlosti podľa blížiacich sa obmedzení bez použitia bŕzd, vodičovi v danom okamihu oznámi maximálnu povolenú rýchlosť.
Asistent pri jazde v kolóne kombinuje funkcie adaptívneho tempomatu a adaptívneho udržiavania v jazdnom pruhu. Umožňuje automatické rozbiehanie, brzdenie a riadenie v dopravnej zápche pri rýchlosti do 60 km/h, a to tým, že sleduje pohyb okolitých vozidiel. Proaktívna ochrana cestujúcich automaticky zatvára otvorené okná a v prípade potreby aj panoramatickú strechu. Aktivuje tiež výstražné svetlá a napne predné bezpečnostné pásy, keď senzory zaznamenajú núdzové alebo panické brzdenie alebo hroziacu kolíziu spredu, zboku alebo zozadu. Núdzový asistent znižuje riziko nehody v prípade, že vodič už nie je schopný ovládať vozidlo, napríklad kvôli zdravotnej indispozícii. Keď nastane takáto situácia, systém prevezme riadenie v jazdnom pruhu, zapne výstražné svetlá a jemným pribrzďovaním vozidlo zastaví. Systém najnovšej generácie potom automaticky odomkne dvere, zapne vnútorné osvetlenie a niekoľko sekúnd po zastavení vozidla prostredníctvom eCall kontaktuje asistenčnú službu.
Škoda Kodiaq druhej generácie vstúpi do predaja v prvom kvartáli 2024.