Domov SPRÁVY News Mercedes-AMG vs. BMW M – ktoré je úspešnejšie?

Mercedes-AMG vs. BMW M – ktoré je úspešnejšie?

Väčšina ľudí si uťahuje opasky, no športovým a luxusným autám sa napriek tomu mimoriadne darí. V Európe sa skvelými predajnými číslami môže pochváliť Mercedes-AMG aj BMW M.

Pandémia koronavírusu znamenala pre všetky automobilky veľký prepad v predajoch svojich modelov. Od jej konca však pozorujeme extrémny nárast, ktorý akoby nemal konca. Potvrdzuje to aj najnovšia štatistika od analytikov z JATO Dynamics. Tá ukazuje, že vysokovýkonným a luxusným vozidlám sa darí mimoriadne dobre, špeciálne na americkom a európskom trhu.

BMW M kraľuje

V tomto smere však možno trochu prekvapivo dominuje BMW M. Napriek veľmi kontroverzným dizajnom viacerých športových noviniek z posledných rokov je o ich modely obrovský záujem. Len v prvej polovici roka 2023 predali v Európe vyše 19 600 vozidiel. To je mimochodom až 58 % nárast v porovnaní s vlaňajškom. Obdobne sa značke darilo aj v Amerike, kde si nové BMW M kúpilo vyše 16 400 zákazníkov. Len na týchto dvoch trhoch sa tak Nemcom podarilo za prvý polrok predať viac ako 36 000 vozidiel spadajúcich do športovej divízie M. A to hovoríme len o plnotučných M-kách. Modely ako M340i, M235i a podobne nie sú v týchto číslach započítané. Doslova ohromujúci výsledok Bavorov.

Foto: BMW M

Veľmi dobre sa na oboch trhoch darilo aj kontroverznému mastodontovi menom XM. Toto veľké SUV, ktoré váži skoro ako malý tank, si našlo v Amerike cestu až k 1 171 zákazníkom a podobné čísla dosiahlo aj v Európe. V BMW si tak musia mädliť ruky, nakoľko XM začína na sume 174 410 eur.

Najpredávanejšie AMG? Mierne prekvapenie

Automobilka z Mníchova však nie je jediná, ktorej sa v roku 2023 mimoriadne darí. Viac než slušné predaje totiž hlási aj Mercedes-AMG. Medziročný nárast až 57 % znamená, že AMG predalo v Európe za prvý polrok vyše 13 700 vozidiel. Na tomto výsledku má veľký podiel nové SL, no napriek tomu nebolo najpredávanejším modelom športovej divízie z Affalterbachu. Prvenstvo totiž patrí ikone menom G63. V priemere predstavovalo G-čko takmer každé štvrté predané AMG, čo by čakal asi málokto. Populárne SUV navyše začína na cene až 200 100 eur, a tak sa Mercedes na nedostatok zisku rozhodne nemôže sťažovať.

Mercedes-AMG
Foto: Mercedes-AMG

Dokáže sa G-čko udržať na výslní aj v druhom polroku? A dobehne Mercedes-AMG v celkových predajoch BMW M? To sa dozvieme o pár mesiacov.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.8 / 5. Počet hodnotení 5

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMotor1
Predchádzajúci článokChcete vlastniť auto? Štátu najprv vysolíte stotisíc
Nasledujúci článokRoztomilý bizár – VW Beetle a Rolls-Royce ako jedno auto