startstop

Mercedes-AMG vs. BMW M – ktoré je úspešnejšie?

Väčšina ľudí si uťahuje opasky, no športovým a luxusným autám sa napriek tomu mimoriadne darí. V Európe sa skvelými predajnými číslami môže pochváliť Mercedes-AMG aj BMW M.

Pandémia koronavírusu znamenala pre všetky automobilky veľký prepad v predajoch svojich modelov. Od jej konca však pozorujeme extrémny nárast, ktorý akoby nemal konca. Potvrdzuje to aj najnovšia štatistika od analytikov z JATO Dynamics. Tá ukazuje, že vysokovýkonným a luxusným vozidlám sa darí mimoriadne dobre, špeciálne na americkom a európskom trhu.

BMW M kraľuje

V tomto smere však možno trochu prekvapivo dominuje BMW M. Napriek veľmi kontroverzným dizajnom viacerých športových noviniek z posledných rokov je o ich modely obrovský záujem. Len v prvej polovici roka 2023 predali v Európe vyše 19 600 vozidiel. To je mimochodom až 58 % nárast v porovnaní s vlaňajškom. Obdobne sa značke darilo aj v Amerike, kde si nové BMW M kúpilo vyše 16 400 zákazníkov. Len na týchto dvoch trhoch sa tak Nemcom podarilo za prvý polrok predať viac ako 36 000 vozidiel spadajúcich do športovej divízie M. A to hovoríme len o plnotučných M-kách. Modely ako M340i, M235i a podobne nie sú v týchto číslach započítané. Doslova ohromujúci výsledok Bavorov.

Foto: BMW M

Veľmi dobre sa na oboch trhoch darilo aj kontroverznému mastodontovi menom XM. Toto veľké SUV, ktoré váži skoro ako malý tank, si našlo v Amerike cestu až k 1 171 zákazníkom a podobné čísla dosiahlo aj v Európe. V BMW si tak musia mädliť ruky, nakoľko XM začína na sume 174 410 eur.

Najpredávanejšie AMG? Mierne prekvapenie

Automobilka z Mníchova však nie je jediná, ktorej sa v roku 2023 mimoriadne darí. Viac než slušné predaje totiž hlási aj Mercedes-AMG. Medziročný nárast až 57 % znamená, že AMG predalo v Európe za prvý polrok vyše 13 700 vozidiel. Na tomto výsledku má veľký podiel nové SL, no napriek tomu nebolo najpredávanejším modelom športovej divízie z Affalterbachu. Prvenstvo totiž patrí ikone menom G63. V priemere predstavovalo G-čko takmer každé štvrté predané AMG, čo by čakal asi málokto. Populárne SUV navyše začína na cene až 200 100 eur, a tak sa Mercedes na nedostatok zisku rozhodne nemôže sťažovať.

Foto: Mercedes-AMG

Dokáže sa G-čko udržať na výslní aj v druhom polroku? A dobehne Mercedes-AMG v celkových predajoch BMW M? To sa dozvieme o pár mesiacov.

Exit mobile version