Domov SPRÁVY News Mercedes-AMG GLC Coupé sa predstavuje v najostrejšej verzii

Mercedes-AMG GLC Coupé sa predstavuje v najostrejšej verzii

Mercedes predstavil vrcholový model radu GLC Coupe. Ide o športovo ladené SUV, ale veď GLC tu už nejaký ten čas je, takže viete, o čom to bude.

Nemecká automobilka ešte pred letom avizovala príchod AMG verzie modelu GLC Coupe. Základ AMG nesie označenie 43 a vrcholom bude už tradične označenie 63. V oboch prípadoch sa však bavíme o štvorvalcoch. Najzásadnejším rozdielom bude pomoc elektrických komponentov. Mercedes-AMG GLC Coupé tak bude po vzore svojich súrodencov využívať technológie zo sveta F1

Štvorvalec dopovaný elektrinou

Základom pre verzie Mercedes-AMG GLC Coupé 43 a 63 sa stal 2,0-litrový štvorvalec AMG. V oboch verziách pôjde o výkonný agregát doplnený o turbodúchadlá spolu s elektromotorom. Samotná technológia pochádza z F1 a má za úlohu zlepšiť odozvu pri stlačení plynového pedálu. Turbo tak začne vháňať vzduch do valcov ešte pred samotným zvýšením tlaku vo výfukovom potrubí. Medzi verziami 43 a 63 bude rozdiel aj vo veľkosti turbodúchadiel.

Vzadu uložený elektromotor pri verzii 63 je v jednom celku a má v sebe zakomponovanú zadnú prevodovku a elektricky riadený diferenciál s určitou svornosťou. Technológia však nie je spojená pomocou riadiacich jednotiek ako pri konkurencii, ale mechanicky. Systém P3 Hybrid už je zakomponovaný do modelov C63, GLC63 ale aj v modeloch SL63 a GT63. Cieľom bola lepšia odozva všetkých kolies, lepšie rozloženie hmotnosti a taktiež aj krútiaceho momentu medzi nápravami.

ssangyong-torres-evx

GLC 63 bude mať na zadnej náprave batériu s kapacitou 6,1 kWh, ktorá dodá porciu 80 kW dlhodobo, v prípade potreby výkon až 150 kW krátkodobo. Batéria je skonštruovaná tak, aby bola schopná rýchleho prijatia a vydania energie. Celkovo je postavená z 560 článkov, z ktorých je každý chladený individuálne. Na čistú elektrický energiu prejde novinka 12 kilometrov. Ide tak o jednoduché mestské presuny.

GLC 43 bude taktiež disponovať pohonom oboch náprav, no bez zadného elektromotora. Výsledkom tak bude 310 kW/421 koní a krútiaci moment 500 Nm. Z pokoja na 100 km/h sa dostane v priebehu 4,8 sekundy. Výkonnejší variant GLC 63 zrýchli v priebehu 3,5 sekundy s maximálnym výkonom 350 kW/476 koní a krútiacim momentom 545 Nm. Kumulovaný výkon je 500 kW/680 koní s maximálnym krútiacim momentom 1.020 Nm.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.9 / 5. Počet hodnotení 8

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-Benz
Predchádzajúci článokNajlacnejší Volkswagen končí, nástupca príde až neskôr
Nasledujúci článokPrvý Ukrajinec v F1? 14-ročný Bondarev to môže dokázať