Porsche 911 Hybrid s určitosťou príde. Automobilka prezradila už aj približné obdobie jeho premiéry.
O Porsche 911 Hybrid sa hovorí už zopár rokov. Na trhu ho však stále nenájdeme. Sága, ktorá je predmetom veľkých špekulácií, sa však postupne blíži do svojho konca. Porsche totiž poodhalilo termín svetovej premiéry dlho očakávanej novinky. Tento, ani budúci rok to nebude.
Model 911 patrí k najväčším ikonám nielen nemeckej značky, ale celého automobilového sveta. Počas 59 rokov svojej existencie si dokázalo zachovať svoj nezameniteľný dizajnový, ako aj jazdný charakter a získalo si srdcia miliónov fanúšikov. Porsche 911 je v podstate synonymom spaľovacieho motora a bez konvenčného pohonu si ho nevie predstaviť azda žiadny automobilový entuziasta. Dobre si to uvedomuje aj samotné Porsche a preto pred pár mesiacmi vyhlásilo, že model 911 bude posledným z ich portfólia, ktorý prejde na elektrický pohon a spaľovací motor v ňom ponechajú tak dlho, ako len budú môcť. Inými slovami, tak dlho, ako im to emisné regulácie v EÚ dovolia.
Vyšší výkon!
Elektrifikácia si však nájde cestu do 911 o niečo skôr. Na mysli totiž máme hybridný variant. Kedy? Pre Motor Trend to prezradil viceprezident pre modelové rady 911 a 718 Frank Moser. Oznámil, že Porsche pracuje na facelifte 911 s označením 992.2, pričom prvé kusy by mali byť k dispozícii už budúci rok. Zároveň však potvrdil aj vývoj hybridnej verzie, ktorá by mala debutovať niekedy v polovici tejto dekády. Po žiadosti o upresnenie dátumu premiéry povedal, že „možno o dva roky“, teda v 2025. Cieľom pri vývoji by malo byť zachovať nízku hmotnosť a aj z toho dôvodu neoficiálne informácie tvrdia, že nepôjde o plug-in hybrid. Elektrifikovaný pohon by navyše nemal slúžiť na nejaké veľké znižovanie emisií, ale na zvýšenie výkonnosti vozidla.
Klasická 911 či GT2 RS?
Naskytá sa preto otázka, či pôjde o „bežnú“ 911 s hybridným pohonom alebo o ostrý variant zo série GT. Správa magazínu Autocar z marca tohto roka naznačuje, že by mohlo ísť druhú možnosť, konkrétne o GT2 RS. Tá by podľa všetkého mala dostať hybridný pohon a stať sa najvýkonnejšou a najrýchlejšou 911 všetkých čias. Postavená by mala byť na základoch verzie Turbo S a kombinovať 3,8-litrový šesťvalec s mild-hybridným systémom prevzatým zo špeciálu 963 LMDh, s ktorým sa Porsche predstavilo aj na tohtoročných pretekoch 24h Le Mans. Špekulácie tvrdia, že výkon presiahne 700 koní a maximálny krútiaci moment bude vyšší než 800 Nm.
Ako to teda nakoniec bude, s určitosťou nevieme. Možno sa dočkáme až dvoch modelov s hybridným pohonom. Na novinku sa však už teraz tešíme a sme zvedaví, s čím Porsche príde.