Domov SPRÁVY Elektromobilita Lucid Gravity príde čoskoro. Ak spoločnosť neskrachuje…

Lucid Gravity príde čoskoro. Ak spoločnosť neskrachuje…

Úplne nové luxusné SUV Lucid Gravity odhalia už 16. novembra na nadchádzajúcom autosalóne v Los Angeles. Práve tu sa tvorcovia prelomového sedanu Lucid Air zapíšu na veľmi lukratívny trh s elektrickými modelmi SUV.

Lucid Gravity zažije, čo znamená tvrdá konkurencia, keď konečne dorazí v roku 2024. Jeho súpermi sa stanú etablované elektrické SUV ako napríklad BMW iX, Mercedes EQS SUV, Tesla Model X a Lotus Eletre. Spomeňme však rozhodne aj pripravované Volvo EX90 a plne elektrickú verziu Range Roveru, ktorá má byť uvedená na trh v budúcom roku.

Foto: Lucid
Veľa spoločných znakov

Máme k dispozícii celkom slušný pohľad na model Lucid Gravity, keď výrobca elektromobilov so sídlom v Silicon Valley v novembri 2022 zverejnil prvé ukážkové obrázky spolu s niekoľkými informáciami o schopnostiach auta. Sľuby zahŕňali aj úroveň výkonu superauta a zároveň väčší dojazd než ktorýkoľvek iný elektromobil. A ako bonus neuveriteľne elegantný dizajn.

Aj tento model sa nesie v dizajnovom jazyku značky s charakteristickým vzhľadom prednej časti. Svetlomety „LED Micro Array“ sa rovnako ako v modeli Air preniesli aj do modelu Gravity. Spolu s kontrastnou líniou strechy a zadnou svetelnou lištou po celej šírke. Ďalšou podobnosťou s modelom Air je čelné sklo, ktoré prechádza dozadu ponad pasažierov na predných sedadlách, s horizontálnou priečkou rozdeľujúcou sklenenú strechu, aby poskytovala konštrukčnú podporu.

ssangyong-torres-evx
Veľký vnútorný priestor

Značka Lucid tvrdí, že Gravity poskytne lepšiu aerodynamiku než akékoľvek iné SUV. Obrázky však naznačujú, že aj tento model dostane tradične hranatý tvar SUV, ktorý by v kombinácii s krátkymi prevismi vpredu a vzadu mal maximalizovať priestor vo vnútri. Gravity dostanú budúci majitelia k dispozícii v päť, šesť alebo sedemmiestnej konfigurácii. Očakáva sa preto dĺžka minimálne päť metrov. V šesťmiestnej verzii má stredný rad pozostávať z páru rozkladacích sedadiel.

Neočakáva sa, že dizajn interiéru sa bude dramaticky líšiť od jeho súrodenca. Mal by obsahovať novú generáciu softvéru UX pre infotainment a displeje „Glass Cockpit“. Ide o 34-palcový 5K panel pre prístroje a infotainment, veľmi podobný usporiadaniu ako v Porsche Taycan. Lucid Air tiež disponuje výsuvnou obrazovkou bližšie k stredovej konzole na úpravu nastavení auta a jazdných režimov, ako aj malú skupinu fyzických klávesových skratiek, ktorých výskyt sa tiež očakáva aj v modeli Gravity.

Foto: Lucid
O batožinu sa nemusíte vôbec báť, zmestí sa

Spoločnosť Lucid tvrdí, že Gravity ponúkne veľmi bohatý objem batožinového priestoru, ktorému dopomáha extra veľký kufor pod prednou kapotou. Keďže ide o luxusné SUV, interiér Gravity by mal ponúknuť hlavne veľa kvalitnej kože a zopár drevených dekorov. Upútavky naznačujú, že na rozdiel od modelu Air, Gravity sa zbaví tradičných slnečných clon a namiesto nich môže použiť nejakú formu fotochromatického skla.

Gravity má jazdiť na rovnakej čisto elektrickej architektúre LEAP ako jeho súrodenec. Takže ponuka by mala pozostávať z podobných kombinácií motorov a batérií. Značka tiež tvrdí, že ich model sa môže pochváliť dlhším dojazdom ako akékoľvek iné elektrické SUV na trhu. Ide o odvážne tvrdenie, ale vzhľadom na to, že model Air dokáže prejsť takmer 840 kilometrov na jedno nabitie, Lucid pravdepodobne vie, čo tvrdí.

Foto: Lucid
Dostanú sa z krízy?

V špičkovej špecifikácii sa používa 112kWh batéria, ale lacnejšie verzie sú napájané 92 kWh batériou a ponúkajú dojazd okolo 640 kilometrov. Zákazníci by tiež mali mať možnosť vybrať si z rôznych možností výkonu, keďže aj model Air môžete mať s jedným, dvoma alebo tromi motormi.

Lucid vstúpil na európsky trh, pričom Air je teraz dostupný v Nemecku, Holandsku, Švajčiarsku a Nórsku. Automobilka sa však aktuálne pasuje s trošku väčšou krízou. Nedokážu vyrábať automobily v dostatočnom počte a zároveň ich ani v dostatočnom počte predávať. A z tohto dôvodu si firma nedokáže riadne uhrádzať svoje záväzky. Akcie spoločnosti v porovnaní s maximálnou hodnotou klesli o takmer 91 percent a na každom modeli prerobí firma zhruba 300 tisíc eur. Uvidíme, či sa príchodom nového modelu Gravity podarí túto situáciu zmeniť.

Foto: Lucid

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJAutoExpress
Predchádzajúci článokMazda Iconic SP – nová MX-5? Revolúcia pod kapotou
Nasledujúci článokElektrické taxíky vo Viedni nepotrebujú káble. Inšpiruje sa aj Bratislava?