To, o čo fanúšikovia značky Mazda žiadali dlhé roky, môže byť konečne realitou. Mazda na autosalóne v Tokiu predstavila koncept s názvom Iconic SP s plug-in hybridným pohonom využívajúcim rotačný motor.
Vzhľadom na proporcie auta by pokojne mohlo ísť o nasledujúcu generáciu modelu MX-5. Samozrejme, kvôli plug-in hybridnému pohonu má koncept Mazda Iconic SP o trochu väčšie rozmery ako súčasná MX-5, nejde však o nič zásadne, čo by sme nedokázali prežiť. Podobne ako v prípade MX-30 R-EV tu rotačný motor nie je na pohon kolies, ale ako generátor energie pre batérie so zatiaľ neznámou kapacitou. Celkový výkon tejto pohonnej sústavy je však slušných 370 koní. Predstavitelia značky Mazda pri odhalení automobilu nezabudli spomenúť fakt, že rotačný stroj môže bežať na rôzne palivá, vrátane vodíka či syntetického paliva. Batériu je taktiež možné dobíjať z externej siete. Aj keď sa v Mazde veľmi snažili, hmotnosť konceptu v porovnaní s MX-5 bije do očí, ale na dnešné pomery ide stále o veľmi slušné číslo – 1450 kg.
Krajšia červená
Kompaktné hnacie ústrojenstvo umožnilo navrhnúť veľmi nízku kapotu, široké blatníky a všimnite si, že strecha a zadnú časť karosérie tvoria jeden celok. Dvere sa otvárajú do boku a mierne smerom nahor. Mazda Iconic SP je nalakovaná krásnym červeným odtieňom s názvom Viola Red, ktorý je jasnejší ako charakteristický odtieň Soul Red Crystal.
Masahiro Moro, zástupca generálneho riaditeľa spoločnosti Mazda, k modelu Uconic SP povedal: „Mazda bude vždy dodávať vozidlá, ktoré ľuďom pripomínajú, že autá sú čistou radosťou a neoddeliteľnou súčasťou ich života. Ako spoločnosť milujúca autá, ktorá masovo vyrába inšpirujúci zážitok z mobility, sme odhodlaní formovať budúcnosť s našimi partnermi, ktorí zdieľajú rovnaký cieľ, ako aj s našimi fanúšikmi, kde každý môže hrdo povedať: „Milujeme autá“. S takou silnou vôľou je Mazda odhodlaná obohatiť život v pohybe tým, ktorým slúžime.“
Vnútri je Mazda Iconic SP triumfom minimalizmu, pričom jediným rušivým prvkom od plynulého dizajnu je volič prevodovky, digitálny prístrojový panel a malý displej infotainmentu.
Celková dĺžka x šírka x výška (mm) | 4 180 × 1 850 × 1 150 |
Rázvor (mm) | 2 590 |
Pomer výkonu a hmotnosti (k/kg) | 3,9 |
Výkon (k) | 370 |
Hmotnosť (kg) | 1 450 |