Tohtoročný model Cayenne už všetci poznáme, tí čo nie, si ho môžu pozrieť tu. Odhliadnúc od klasického Cayennu sa tu už nejaký ten rok polemizuje o Cayenne vo verzií “Coupé”!
Pri aktuálnom trende športových SUV a pri potrebe odpovedať na tlak zo strany konkurencie v podobe úspešneho BMW X6, Mercedes-Benz GLE coupé(MLC) sa nám formuje otázka: “Prečo Porsche ešte stále nemá športové SUV Coupé?” Dokonca aj Škoda plánuje výrobu Kodiaqu GT a netají sa tým!
Na našu otázku ale máme odpoveď. Ešte horúca správa zo závodu v Devínskej Novej Vsi nám oznamuje, že výroba Cayenne Coupé sa začína! Avšak plány na tento projekt sú už niekoľko rokov známe a dokonca výroba mala začať už v roku 2014! Prečo sa však Porsche oneskorilo? Jedna z teórií je, že domáca továren v Leipzigu v Nemecku nemala dostatočné kapacity na výrobu nového Coupé.
Predpokladom na zrod Coupé verzie Cayenne je Lamborghini Urus. Ten slúži ako platforma nového Porsche (koncernové zvyky – VW). Počet vyrobených kusov má byť len 185 000! Pričom benzínových verzií má byť až 60% z celkového počtu vyrobených, dieslové agregáty zaberú 30% vyrobených áut a 10% ostane na hybridy.
Dôvodov tak nízkeho počtu dieslových motorov je cieľ obmedziť ich a do budúcnosti úplne vyradiť z ponuky. Pri pomyslení na 10% hybridov sa musíme pozastaviť. Pri ženevskom predstavení Mission E nám Porsche jasne ukázalo svoju víziu budúcnosti a preto si dovolíme odhadovať, že Mission E spolu s Cayenne Coupé Hybrid nám budú jasne predurčovať autá novej generácie.
Zaujímavý fakt je aj to, že každé 3. auto poslúži na export do Číny. Porsche tak priamo dokazuje, že Čína je pre ich marketing dôležitá hráč a jej budúcnosť vidí na Čínskom trhu.