Nový model francúzskej automobilky prichádza s bohatou výbavou a novým trojvalcom. Renault Kardian aj napriek svojej svetlej výške nedostane pohon 4×4.
Už dlhšiu dobu bol avizovaný nový, kompaktný model francúzskej automobilky, ktorý štartuje plán prerodu automobilky, známy ako Renaulution. Renault Kardian vstupuje do B-segmentu s určením prevažne do mesta a mnohí ho považujú len za vyčačkanú Daciu Sandero Stepway. Je tomu však naozaj tak?
Technický základ
V podstate majú pravdu. Nový Renault Kardian naozaj zdieľa technický základ s vyššie spomínanou Daciou. Pri pohľade na nový model vám však okamžite udrie do očí podobnosť s väčším modelom Austral, a to predovšetkým v prednej časti. Podľa najnovších trendov je denné LED svietenie umiestnené nad hlavnými svetlometmi, ktoré taktiež využívajú LED technológiu. Niektoré prvky zadných svetiel zostali verné klasickým žiarovkám, čo je trochu škoda, ale vzhľadom na minimalizovanie výrobných nákladov to má novinka odpustené. Crossover stojí na 17-palcových diskoch kolies, ktoré podčiarkujú modernú vizáž. Strešné lyžiny sa jednoducho zmenia na priečniky ako v prípade Dacie, takže ani o praktické prvky nie je núdza. Pri pohľade z profilu je podobnosť so Sanderom okatejšia. Podobností však nájdeme viac v kabíne novinky.
Veľkorysý vnútorný priestor
Novinka disponuje rázvorom osi kolies slušných 2,6 metra. Nezdá sa to veľa, ale vnútorný priestor je naozaj veľkorysý. Objem batožinového priestoru je v základe 410 litrov a po sklopení druhého radu sedadiel až 1304 litrov. Opäť sa dostávame k podobnostiam s lacnejším súrodencom. Nachádzame ich na výplniach dverí, ale aj v tvare kaplnky pred vodičom, kde máme plne digitálny prístrojový štít na rozdiel od Dacie. Stredová konzola je taktiež takmer totožná. Infotainment ponúka bezdrôtové zrkadlenie smartfónu, možnosť voľby farby ambientného osvetlenia kabíny alebo voľbu jazdných režimov. Renault dbá aj na bezpečnosť. Preto v základnej výbave novinka disponuje až 13-timi elektronickými asistenčnými systémami.
Novinka pod kapotou
Nový Renault Kardian má za cieľ uspieť na medzinárodných trhoch. Pod kapotou tak nenájdeme žiadny náznak elektrifikácie, ale nový 0,9-litrový trojvalec. Za pomoci preplňovania produkuje výkon 92 kW (125 koní) a krútiaci moment 220 Nm. Tento výkon prenáša výhradne na predné kolesá automatická dvojspojková prevodovka DCT. Začiatok predaja bude v Brazílii, kde sa novinka aj produkuje. Kvôli úspechom automobilky Dacia na našom trhu však môžeme na túto novinku zabudnúť.