Počet automobilov rastie. Ľudia z poradenskej firmy PwC sa však pozreli a priniesli niečo ako predpoveď budúcnosti na najbližšiu dekádu. Podľa ich výpočtov by sa mal počet automobilov medzi rokmi 2025 a 2035 zvýšiť o zhruba 14 miliónov. Celkovo by tak európske cesty malo brázdiť 366 miliónov automobilov.
Počet automobilov neustále rastie a nasvedčujú tomu aj trendy do budúcnosti. Zákaz predaja automobilov so spaľovacím motorom tiež napomáha k istému prerodu celého automobilizmu. V roku 2035 by mali predaje elektromobilov dosiahnuť až 96 percent zo všetkých predaných automobilov. A v rovnakom roku by 7 percent z predaných automobilov malo mať funkciu autonómnej jazdy.
Technológie v centre pozornosti
Táto predpoveď tak trošku vyvracia teóriu o automobiloch ako o výsade bohatšej vrstvy obyvateľstva. O viac ako 50 miliónov by mal vzrásť počet automobilov aj v Číne a USA. Celkovo by tak čínske cesty malo brázdiť 418 miliónov vozidiel a v USA by mal počet dosiahnuť 359 miliónov. Jednoznačne sa do centra pozornosti dostanú moderné technológie.
Autá by mali čoraz viac disponovať systémami pre istý stupeň autonómnej jazdy, spolupracovať s nabíjacími stanicami a využívať dostupnosť 5G siete. Až štyri z piatich predaných áut v Európe budú môcť využívať pokročilé technológie konektivity. Tento trend jednoznačne nastolila Tesla a postupne sa pridávajú aj iné automobilky z Číny. Vďaka neustálemu vývoju rozličných aplikácií tak dokážu prepájať tento virtuálny svet s digitálnym rozhraním automobilov.
Budúcnosť ukáže
Ak by sme porovnali podiel predaných elektromobilov v roku 2035 v Európe, Číne a USA, dospeli by sme k rozličným číslam. V Číne by sa malo predávať zhruba 81 percent a v USA iba 58 percent elektrických vozidiel. Európa vďaka nariadeniam a zákazom jednoznačne obmedzí predaj spaľovacích motorov, čo v USA a Číne neplatí. V USA sa spoliehajú na fakt, že elektromobily dokážu vytvoriť dostatočnú konkurenciu spaľovacím automobilom a tak zvýšiť svoj podiel na trhu.
Čínske automobilky by si jednoznačne mali zastať prvé miesto v importe vozidiel do EÚ. Preto aj viaceré európske automobilky bijú na poplach. Chcú spustiť diskusiu o ochrane európskych značiek, nakoľko aktuálne sa na európsky trh dováža až 35 percent automobilov. Čínske automobilky však nemajú iba cieľ bodovať mimo Ázie. V Číne svoj podiel za posledných 5 rokov zvýšili zo 44 na 50 percent. Čaká nás doba, kedy technológie, elektromobilita a Čína majú hrať prím. Ako to v skutočnosti bude, sa dozvieme až v roku 2035.