Subaru na autosalóne v Los Angeles strhlo plachtu z novej, v poradí už šiestej generácie modelu Forester. Lesník vo svojej najnovšej interpretácii prichádza s pokročilými jazdnými funkciami, vylepšeným jazdným komfortom a modernejším dizajnom.
Subaru Forester je štandardne vybavený symetrickým pohonom všetkých kolies, systémom EyeSight Driver Assist, 11,6-palcovou obrazovkou multimediálneho systému Subaru Starlink v štýle tabletu s bezdrôtovým Apple CarPlay a Android Auto. Zatiaľ boli zverejnené špecifikácie pre trh v USA, kde bude Forester k dispozícii od jari 2024 vo výbavových stupňoch Base, Premium, Sport, Limited a Touring.
Lesník v novom kabáte
Subaru Forester má nový, elegantnejší dizajn, pričom si zachováva charakteristický vzhľad svojich predchodcov. Predná časť vozidla obsahuje výraznú mriežku chladiča, ktorá prechádza do kompaktných LED svetlometov a vytvára integrovaný efekt štítu. Výrazné línie ramien SUV zdôrazňujú výšku a silu, zatiaľ čo vypuklé blatníky kolies zvýrazňujú jeho terénne schopnosti. Strmé zadné sklo zvyšuje objem batožinového priestoru. Jeho sa otvára a zatvára elektronicky, vstúpiť do kufra je možné aj bezdotykovo pohybom nohou pod zadným nárazníkom. Výstup vzduchu na zadnej hrane otvoru predného kolesa umožňuje voľnejšie vystupovanie vzduchu z podbehu kolesa, čo prispieva k zníženiu zdvihu predných pneumatík a zlepšeniu jazdnej stability. Forester bude možné kúpiť na 17, 18 alebo 19-palcových kolesách.
Tichšia kabína, väčšia torzná tuhosť karosérie
Interiér úplne nového Foresteru obsahuje multimediálny systém s integrovaným stredovým informačným displejom. Tvarované prvky palubnej dosky a textúrované ozdobné prvky sú navrhnuté tak, aby sa zabránilo viditeľnému poškodeniu pri každodennom používaní. Zadné tmavé ochranné sklo je štandardom. Predné sedadlá majú zoštíhlené oblasti ramien pre lepší výhľad a prístup k zadným sedadlám. Vďaka sústredenému úsiliu na tlmenie hluku má úplne nové SUV tichšiu kabínu. Prepracovaním strešného panelu klesol hluk smerujúci do interiéru z tohto priestoru o 39 %. Torzná tuhosť vozidla sa medzigeneračne zvýšila o 10 %. Kompletná vnútorná konštrukcia rámu so silnejšími zváracími technikami a dodatočným konštrukčným lepidlom prispievajú k lepšej tuhosti karosérie a nižšej hmotnosti. Tieto aktualizácie prinášajú zlepšený dynamický výkon, plynulejšiu jazdu a tichšiu kabínu.
Nová generácia bezpečnostného systému EyeSight
Štandardom všetkých modelov Forester modelového roku 2025 je najnovšia verzia ocenenej technológie EyeSight Driver Assist Technology. Najnovšia verzia funguje plynulejšie, rýchlejšie a vo väčšom rozsahu podmienok ako predchádzajúce verzie. Tieto vylepšenia sú výsledkom širšieho zorného poľa, aktualizovaného riadiaceho softvéru a pridania elektrického posilňovača bŕzd. EyeSight dokáže identifikovať cyklistov a chodcov na križovatkách skôr a v prípade potreby upozorní vodiča a zabrzdí, aby zabránil kolízii. Pre Forester sú k dispozícii ďalšie prvky aktívnej bezpečnosti vrátane automatického brzdenia pri cúvaní, ako aj detekcie mŕtveho uhla s asistentom zmeny jazdného pruhu a výstrahou pred nárazom zozadu.
Len jeden motor
Prvýkrát je adaptívny tempomat doplnený o funkciu automatického zastavenia vozidla v prípade, ak vodič nereaguje na varovania, aby prevzal kontrolu nad vozidlom. Nový štandardný bezpečnostný prvok zastaví vozidlo, aktivuje výstražné svetlá, odomkne dvere a privolá záchranné zložky. Pre lepšie všestranné povedomie o situácii pri parkovaní ponúka Surround View Monitor 360-stupňový pohľad zhora na vozidlo a jeho okolie. Vo vyššej výbave Touring sa objavuje systém, ktorý stráži bdelosť vodiča. Kamera nasmerovaná na tvár vodiča a softvér na rozpoznávanie tváre na sledovanie únavy alebo nedostatku pozornosti varuje vodiča, ak zaznamená pokles jeho pozornosti.
Jediným motorom v ponuke bude 2,5-litrový benzínový boxer s výkonom 180 koní spojený s prevodovkou Lineartronic CVT. Dostupný bude tiež manuálny režim prevodovky s radiacimi páčkami pod volantom, prostredníctvom ktorých bude možné radiť 8 prednastavených stupňov. Hnacie ústrojenstvo SUV je ďalej vylepšené štandardným systémom Active Torque Vectoring a systémom riadenia výkonu SI-Drive.
Chcel by som sa opýtať či by ste mohli zistiť prečo už asi rok nefunguje aplikácia Subaru Starlink. Stále píše že prebieha údržba, skúste neskôr. Ale to už je dlho.
Ďakujem
Ján