startstop

Najrýchlejšie cestné Ferrari všetkých čias? Fiorano má nového kráľa

V Maranelle majú nového kráľa, Ferrari SF90 XX Stradale. Testovací okruh vo Fiorane zajazdilo rýchlejšie aj ako ikonické LaFerrari. Hovoríme teda o najrýchlejšom cestnom Ferrari všetkých čias?

Súčasné superšporty sú výkonnejšie, aerodynamickejšie a rýchlejšie ako ich predchodcovia, čo je prirodzené. Vývoj totiž nikdy nespí a výrobcovia posúvajú hranice automobilového sveta s každým rokom. Skvelým príkladom je aj najtradičnejší zástupca sveta rýchlych kolies, talianske Ferrari.

V júni tohto roka predstavili super ostrú novinku menom SF90 XX Stradale. Ako už jeho samotný názov napovedá, vychádza z plug-in hybridného SF90 Stradale. Napriek tomu, že ide o pekelne rýchly stroj, Talianom to očividne nestačilo a preto z neho vytvorili aj hardcore verziu. A veru vedeli, čo robia.

Najrýchlejšie cestné Ferrari

SF90 XX Stradale je pravdepodobne najrýchlejšie cestné Ferrari, aké v Maranelle postavili. Dokazuje to čas na testovacom okruhu automobilky vo Fiorane. Novinka na ňom totiž vytvorila rekord medzi cestnými vozidlami značky. S časom 1 minúta a 17,3 sekundy porazilo klasické SF90 o 1,4 sekundy a ikonickému LaFerrari nadelilo 2,4 s. Ak to dáme do perspektívy so staršími modelmi, tak ako Enzo bolo SF90 XX Stradale rýchlejšie o 7,6 s, v porovnaní s F50 o 9,7 s a od F40 až o 12,3 sekundy.

Ide tak o najrýchlejšie cestné Ferrari, ktoré kedy jazdilo po okruhu vo Fiorane. Za volantom talianskej beštie sedel šéf vývojovo-testovacieho oddelenia značky Raffaele de Simone a rekordné kolo zajazdil na pneumatikách Michelin Cup 2 R. Rekord bol oficiálne potvrdený 16. októbra počas mediálneho podujatia modelu SF90 XX Stradale, no Ferrari zverejnilo video z jazdy len pred pár dňami.

Až 1 030 koní

V rýchlosti si ešte pripomeňme, čo je variant XX zač. Poháňa ho 4,0-litrový motor V8 twin-turbo, ktorý dopĺňa až trojica elektromotorov. Systémový výkon dosahuje 758 kW, teda 1 030 koní a 804 Nm krútiaceho momentu, no a nechýba ani 8-stupňová dvojspojková prevodovka. Z nuly na sto šprintuje za 2,3 sekundy s maximálnou rýchlosťou 320 km/h. Zároveň ide aj o pomerne raritnú záležitosť, nakoľko Ferrari vyrobí len 799 kusov, z verzie Spider zase vytvorí iba 599 áut.

Exit mobile version