Domov SPRÁVY News RoboTruck je kópia Cybertrucku zo Silicon Valley

RoboTruck je kópia Cybertrucku zo Silicon Valley

Foto: Aitekx

Na autosalóne v Los Angeles sa objavil elektrický pick-up RoboTruck od Aitekx. Ten výrazne kopíruje dizajn a niektoré dispozičné riešenia modelu Tesla Cybertruck. Aký je úmysel jeho tvorcov?

Premiéra sériového pick-upu Tesla Cybertruck sa uskutoční 30. novembra, no už teraz má množstvo podomácky vyrobených imitácií. Aitekx RoboTruck je však údajne prvým priemyselným „falzifikátom“. To však neznamená, že sa hneď dostane do sériovej výroby. Aitekx RoboTruck existuje zatiaľ len vo forme prototypu a podľa amerických novinárov, ktorý ho videli naživo priamo na autosalóne, ide o automobil “hroznej kvality”. Výrobca plánuje sériovú výrobu na rok 2025, ale málokto verí, že sa tak stane.

RoboTruck
Foto: Aitekx
Tajomné pozadie

Startup Aitekx sídli v kalifornskom Silicon Valley, no kto za ním stojí a kto ho financuje, nie je známe. Tieto informácie nie sú dostupné ani na webstránke spoločnosti. Oficiálne fotografie prototypu Aitekx RoboTruck zatiaľ neexistujú, priložené fotografie sú len počítačovými animáciami. Prototyp vystavený na autosalóne v Los Angeles je vyrobený pravdepodobne na základe nejakého neznámeho sériového pickupu. Interiér výrazne pripomína starú Toyotu Tacoma a tvorí ho nevkusný plastový predný panel s vypuklinami a nahrubo priskrutkovanými monitormi.

RoboTruck

O pohone nikde nenájdete ani slovo, zato fascinujúce technické údaje áno. Aitekx RoboTruck by mal na jedno nabitie prejsť takmer 900 km, zrýchliť z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy a dosiahnuť najvyššiu rýchlosť až 265 km/h. Celková dĺžka vozidla je v závislosti od verzie buď 4775 mm alebo 5029 mm, šírka je 1946 mm a dĺžka nákladného priestoru sa môže zväčšiť z 1859 na 2896 mm odstránením priečky medzi karosériou a kabínou, čo je riešenie podobné tomu ako v pick-upe Fisker Alaska.

ssangyong-torres-evx
RoboTruck
Foto: Aitekx
Predbežné ceny

Základná verzia Aitekx RoboTruck 1T s pohonom zadných kolies a  kabínou s jedným radom sedadiel bude stáť od 45 000 dolárov. Verzia s pohonom zadných kolies a kabínou s dvoma radmi sedadiel bude stáť od 59 000 dolárov, variant s pohonom všetkých kolies 79 000 dolárov. Vo výbave sa majú nachádzať dvere s otváraním nahor a do strán, terénny balík, kryt batožinového priestoru, výsuvná rampa, bezdrôtové nabíjanie batérie, stan a kempingové vybavenie, strešné lyžiny či prídavné osvetlenie a ďalšie. Top verzia pick-upu bude stáť 114 000 dolárov. Spoločnosť už prijíma objednávky za rezervačný poplatok 100 dolárov, pre rezervácie uskutočnené do 26. novembra je k dispozícii zľava 5.000 dolárov. Nad týmto projektom však visí jeden obrovský otáznik a skôr sa domnievame, že sériový automobil nikdy ani nevznikne.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJArenaEV
Predchádzajúci článokČistokrvný športiak s V8? Tento bude posledný, tvrdí značka z F1
Nasledujúci článokTEST Mercedes GLE 350de 4MATIC – nemá chybu