Renault predstavuje 4. generáciu úžitkového vozidla Master. Vďaka prepracovanej aerodynamike pôjde o najúspornejšie vozidlo vo svojom segmente.
Súčiniteľ odporu vzduchu karosérie je nižší o 20 %. Keďže Master je príliš veľký na testovanie v klasickom aerodynamickom tuneli značky Renault, pri vývoji sa používal zmenšený model v mierke 83 %. Master v plnej veľkosti bol potom vyladený v aerodynamickom tuneli určenom pre vývoj lietadiel. Lepšou aerodynamikou a tým pádom aj o 20 % vyšším dojazdom v prípade čisto elektrickej verzie disponuje Master vďaka kratšej kapote, vpred posunutému čelnému sklu, prepracovaním vonkajších spätných zrkadiel a sklonom strechy či užšou zadnou časťou. Lepšia aerodynamika znamená aj lepší akustický komfort v kabíne vo vyšších rýchlostiach.
Nafta a elektrina
Renault tvrdí, že bez ohľadu na to, aký pohon bude mať pod kapotou, pôjde o najúspornejšie úžitkové vozidlo vo svojej triede. Čo sa týka pohonných jednotiek, zvoliť bude možné naftový motor v štyroch výkonových prevedeniach alebo čisto elektrickú verziu v dvoch výkonových verziách. Vznetové motory Blue dCi majú výkon 105, 130, 150 alebo 170 koní a v priemer dosahujú spotrebu nižšiu o 1,5 l/100 km ako v prípade minulej generácie. Motory môžu byť spojené s manuálnou prevodovkou alebo celkom novým deväťstupňovým automatom s hydrodynamickým meničom. Elektrické varianty majú výkon 130 koní a 143 koní. Slabší variant používa batériu s kapacitou 40 kWh, ktorá vystačí na dojazd 180 km. Silnejšia verzia so sebou vezie 87 kWh batériu, takže pohodlne prejde v cykle WLTP vzdialenosť dlhú 410 km. Štandardom je 22 kW palubná nabíjačka, maximálny výkon nabíjania jednosmerným prúdom je 130 kW. Nosnosť vozidla je 1625 kg.
Nový Renault Master je navrhnutý tak, aby mohol byť v budúcnosti vybavený vodíkovým motorom. Celkovo sa vo vozidle nachádza 20 asistenčných systémov vrátane systémom bočnej stability či systémom automatického núdzového brzdenia, ktorý má teraz dvakrát rýchlejšiu odozvu. Používatelia tu nájdu aj funkcie V2L a V2G na nabíjanie ďalších zariadení zo zásuvky v kabíne alebo v nákladovom priestore či adaptéry na pripojenie elektrického náradia, počítačov a pod. Priamo z batérie je možné napájať aj na objednávku vytvorené časti karosérie ako napríklad cgladiace boxy, klimatizačné systémy, automatické zadné dvere a pod. Master, samozrejme, môže aj dodávať elektrickú energiu zo svojej batérie do elektrickej siete pomocou obojsmernej nabíjačky.
Dojazd 180km pre úžitkové vozidlo?
Z toho majiteľ asi nebude mať veľký úžitok