Domov SPRÁVY News Lacné potešenie – TOP 3 autá s V8 a manuálom do 10.000...

Lacné potešenie – TOP 3 autá s V8 a manuálom do 10.000 €

Život nie je len o racionálnych rozhodnutiach. Niekedy treba urobiť aj spontánny krok, ktorý nám prinesie nové radosti. Napríklad obetovať desaťtisíc za auto s osemvalcom a manuálnou prevodovkou. Čo je aktuálne na výber?

Nových áut s vidlicovým osemvalcom je na trhu ako šafranu a obdobne je to aj s manuálnymi prevodovkami. Výrobcovia ich v dnešnej dobe nahrádzajú menšími agregátmi, ktoré dopĺňajú elektromotormi. Stále prísnejšie emisné limity sú totiž neúprosné a pre automobilky je čoraz náročnejšie ponúkať modely s veľkými motormi a navyše bez elektrifikácie. Okrem toho cenovka nových vozidiel s V8 nie je pre väčšinu ľudí zrovna dostupná.

Ak preto túžite po poctivej V8-čke v kombinácii s tradičným manuálom, musíte zamieriť do minulosti a hodiť očkom na jazdené autá. Trh s jazdenkami totiž ponúka viacero alternatív a aj prémiové vozidlá z čias minulých viete mať za zlomok ceny. Dokonca aj za menej ako 10-tisíc eur.

BMW E60 545i

Prvým zástupcom nášho výberu je BMW radu 5 piatej generácie, známej pod označením E60. Tá prišla na trh s modelovým rokom 2004 a ponúkala celú plejádu motorizácií. Od radového štvor- a šesťvalca, cez motor V8 až po vidlicový desaťvalec vo vrcholnej M5-ke. V našom výbere však figuruje variant 545i. Poháňal ho atmosférický agregát V8 N62, čo je mimochodom prvý motor na svete, ktorý používal sacie potrubie s plynule meniteľnou dĺžkou s cieľom optimalizovať výkon a krútiaci moment v celom rozsahu prevádzkových otáčok motora, ako aj pomôcť zabezpečiť lepšiu palivovú účinnosť.

Verzia 545i dostala jeho 4,0-litrovú konfiguráciu, ktorá produkuje 245 kW (333 k) a 450 Nm krútiaceho momentu. Ten sa prenáša výhradne na zadnú nápravu a to cez 6-stupňový manuál. Model disponuje aj veľmi slušnými dynamickými parametrami, nakoľko z nuly na sto šprintuje len za 5,8 sekundy s maximálnou rýchlosťou elektronicky obmedzenou na 250 km/h. Jeho cena bola na úrovni 50-tisíc eur, no dnes ho viete na trhu s jazdenými vozidlami zohnať za zhruba 10 000 eur.

BMW 5 V8
Foto: NetCarShow
Audi S4 B7

Audi S4 je akýsi medzistupeň medzi bežnou A4-kou a vrcholným modelom RS4. Prvá generácia prišla už v roku 1991, no my sme si do nášho zoznamu vybrali generáciu číslo štyri, teda B7. Premiéru si odbila koncom 2004 a na trhu bola k dispozícii zhruba v rovnakom období ako BMW E60 545i. Napriek tomu, že išlo o novú generáciu, odlišnosť v porovnaní s predchodcom bola primárne kozmetického charakteru. Pod kapotou sa preto taktiež nachádzal 4,2-litrový motor V8 ponúkajúci maximálny výkon 253 kW (344 k) s krútiacim momentom 410 Nm pri 3 500 ot./min. V ponuke bol pritom ako 6-stupňový manuál, tak aj automat. Hnacia sila však putovala na obe nápravy. Hodnoty zrýchlenia sa napriek tomu pohybovali na úrovni vyššie spomínaného BMW.

Aby sme však generácii B7 úplne nekrivdili, v porovnaní s tou predošlou dostala napríklad vylepšené tlmiče a pružiny, no a s modelovým rokom 2007 si úpravou prešiel aj medzinápravový diferenciál Torsen, ktorý v základnom nastavení rozdeľoval krútiaci moment v pomere 40:60. No a čo cena? Predajná cena sa pohybovala okolo 45-tisíc eur, jazdenku však v pohode nájdete na úrovni 10-tisíc eur.

Audi S4 V8
Foto: NetCarShow
BMW E63 645Ci

Trojlístok nášho výberu uzatvára opäť Nemec. BMW radu 6 začalo svoj príbeh písať v roku 1976 s generáciou E24, ktorá sa na trhu zohriala až do 1989. Následne sa však na niekoľko rokov pod ním zľahla zem a o jeho znovuzrodenie sa postarala až generácia E63, ktorá prišla v roku 2003. Na výber bol radový šesťvalec, V8 a V10. Variant 645Ci disponoval 4,4-litrovým atmosférickým motorom V8 (N62) s výkonom 245 kW (333 k) a 450 Nm. Ide teda o rovnaký agregát ako v prípade 545i, avšak s o niečo väčším objemom. K variantu 645Ci bol k dispozícii 6-stupňový manuál, automat, no aj automatizovaný manuál. Rovnako ako u predchádzajúcich vozidiel nášho zoznamu, aj v tomto prípade je maximálna rýchlosť obmedzená na 250 km/h, pričom zrýchlenie na stovku zvláda za 5,6 sekundy.

Cena štartovala na úrovni 63-tisíc eur, no na trhu s jazdenkami sa ceny bežne pohybujú okolo tých 10 000 eur. Treba však povedať, že na Slovensku príliš veľa kusov nenájdete, no v takom Nemecku je to presný opak.

BMW 6 V8
Foto: NetCarShow

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 3.9 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokJaponci spojili nespojiteľné a vznikol koncept Mitsuoka M55
Nasledujúci článokV AAA AUTO si už bezplatne overilo históriu vozidiel šesťtisíc Slovákov