Domov SPRÁVY News Anketa Európske auto roka 2024 má 7 finalistov

Anketa Európske auto roka 2024 má 7 finalistov

Foto: Peugeot

Tradičná európska anketa hľadajúca najlepšie nové auto má 7 finalistov. Historicky prvýkrát sa do finále prebojoval model čínskej automobilky.  

Zaujímavosťou je, že všetkých 7 automobilov sa na európskom trhu predáva aj v čisto elektrickej verzii. Štyri z nich sú dostupné výhradne ako elektromobily. Historicky prvým čínskym automobilom v ankete Európske auto roka je elektromobil BYD Seal. Až doteraz sa čínske alebo aj americké modely sotva prebojovali do finále, ale rozmach čínskych automobiliek začína naberať vážne kontúry. BYD Seal zaujal odbornú porotu pri septembrových testoch svojimi jazdnými vlastnosťami, reálnym dojazdom, kvalitným spracovaním a premyslenou konštrukciou. Na Slovensku sa tento automobil oficiálne zatiaľ nepredáva.

BYD Seal. Foto: BYD

Ostatní finalisti sa na Slovensku už buď predávajú, alebo ich predaj odštartuje v blízkom čase. Spektrum modelov je celkom pestré a zahŕňa celú škálu karosérií i cenových relácií. Veď posúďte sami – do finále sa prebojovali aj modely ako BMW radu 5, KIA EV9, Peugeot 3008, Renault Scénic, Toyota C-HR a Volvo EX30.

Zoznam všetkých áut prihlásených do tohto ročníka sa dostal k porotcom 23. novembra a už cez víkend prebehlo hlasovanie. Každý z 59 porotcov z 22 krajín vybral sedmičku svojich favoritov. Automobily s najvyšším súčtom bodov sa prebojovali do finále. S finalistami sa porotcovia zoznámia 12. a 13. februára na testovacej trati CERAM v Montefontaine pri Paríži. Oficiálne vyhlásenie víťaza ankety Európske auto roka 2024 sa uskutoční  26. februára 2024, teda v predvečer zahájenia ženevského autosalónu.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokAston Martin DB5 oslavuje výročie, preslávil ho Agent 007
Nasledujúci článokTEST Jazdenky: Renault Espace po 120 000 km – MPV, ktoré stratilo svoju tvár