Nevedia sa zmieriť s koncom Huayry, tak produkujú jednu limitku za druhou. Takou je aj Pagani Imola Roadster.
Všetci si ešte pamätáme, keď bola na konci svojho životného cyklu už legendárna Zonda. Automobilka sa s ňou nie a nie rozlúčiť, a tak prinášala jednu limitovanú edíciu za druhou. Aktuálna Huayra bola predstavená ešte v roku 2011, no aj napriek jej pokročilému veku spoznávame stále ďalšie deriváty, ako napríklad teraz, v podobe Pagani Imola Roadster. Pritom spomínaná Huayra už svojho nástupcu má.
Oprášili starý recept
Pôvodné Pagani Imola sme spoznali ešte v septembri roku 2019. Extrémne limitované kupé, ktoré poháňa mohutná V12-ka s objemom šesť litrov. Tento motor z dielne AMG je dopovaný dvojicou turbodúchadiel a jeho výkon je rovných 850 koní a 1100 Nm. To všetko v spojení s nízkou hmotnosťou len 1246 kg. Poháňaná bola výhradne zadná náprava, prostredníctvom sedemstupňovej robotizovanej manuálnej prevodovky Xtrac. Novinka absolvovala počas testov až 15.000 ostrých kilometrov na pretekárskej trati. Žiadne talianske auto malosériovej výroby ich nemá na konte viac. Pôvodná verzia s pevnou strechou bola vypredaná v priebehu jedného dňa. V tomto prípade tomu nebude inak, keďže vyrobia iba 8 kusov.
Stratila strechu
Nové Pagani Imola Roadster vychádza z modelu Huayra R. Teda toho najultimátnejšieho stroja bez cestnej homologizácie, aký v automobilke vyrobili. Jediný rozdiel je ten, že Imola na cestu ísť môže. V útrobách novinky sa nachádza totožný pohonný agregát ako v prípade modelu s pevnou strechou. Aj napriek absentujúcej streche, ako tomu býva zvykom, verzia bez strechy pribrala na váhe. V tomto prípade však len zanedbateľných 14 kilogramov. Samotná automobilka označila tento model za najlepší model značky s otvorenou strechou. Bodaj by nie, keď maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 350 km/h a priamo za hlavou vám huláka 6-litrová V12-ka.
Poriadny prítlak
Inžinierom sa podaril husársky kúsok. Novinka totiž pri rýchlosti 280 km/h produkuje prítlak až 600 kilogramov. Takýto kolos treba vedieť aj zastaviť. V automobilke tak vsadili na karbón-keramické brzdy značky Brembo. Tieto mohutné brzdy sa ukrývajú za kovanými, zliatinovými diskami kolies AFP, ktoré majú priemer 20 palcov na prednej náprave a 21 palcov na tej zadnej. Disky kolies sú obuté na priľnavých pneumatikách Pirelli P Zero Trofeo R.