Domov SPRÁVY News Mix virtuálnej a skutočnej reality mení zážitok zo šoférovania

Mix virtuálnej a skutočnej reality mení zážitok zo šoférovania

Foto: BMW

Aké je to šoférovať skutočné auto, no pritom vidieť virtuálny svet? Je to len hi-tech zábavka alebo to v budúcnosti bude mať aj praktické využitie? 

Mix virtuálnej a skutočnej reality, ktorý pokojne môžeme nazvať zmiešaná realita, má zatiaľ len experimentálny charakter. Vyvíja sa zatiaľ približne 5 rokov, odkedy sa začalo vyvíjať metaverzum. Samozrejme, za ten čas sa zdokonalili aj VR technológie a príslušenstvo, ktoré je s tým spojené. Herné platformy sa tiež začali sústreďovať na sprostredkovanie virtuálneho zážitku, ktorý dáva hrám úplne nový rozmer, pretože vás lepšie vtiahne do deja ako taká obrazovka počítača. V prípade riadenia auta však ide o niečo oveľa komplexnejšie a sofistikovanejšie, pretože prostredie vo virtuálnom svete musí presne korešpondovať so správaním automobilu. Hardvér so zodpovedajúcim softvérom je prenosný a po istých úpravách aj kompatibilný s rôznymi vozidlami.

Okrem zábavného priemyslu môže mať nezanedbateľný edukačný charakter alebo od základov zmení motošport. Predstavte si šampionát, v ktorom bude pretekať dvadsiatka jazdcov proti sebe, no každý z nich sa bude nachádzať na inom mieste planéty. Odpadlo by náročné testovanie a premiestňovanie techniky, ktoré je spojené s vysokou záťažou na životné prostredie. Takisto by sa takmer úplne eliminovali skutočné havárie, čo by bolo pre jazdcov bezpečnejšie a pre tímy finančne prijateľnejšie. Malo by to však tú správnu atmosféru a bolo by to napínavé sledovať?

mix reality
Foto: BMW
Pre požiarnikov i okruhových nadšencov

Prostredníctvom zmiešanej reality by napríklad mohol prebiehať výcvik záchranných zložiek. Nasimulovať sa dajú takmer akékoľvek podmienky, no realizácia by stála zlomok finančných prostriedkov. V prípade ostrého výjazdu by boli členovia záchranných zložiek dostatočne vyškolení, aby zvládli krízovú situáciu. Alebo by mohla skvelo poslúžiť pre nadšencov okruhového jazdenia, ktorým by zobrazovala ideálnu jazdnú stopu či brzdné body. Možností, ako zmiešanú realitu využiť v bežnom živote či za volantom vozidla, sú takpovediac nekonečné.

ssangyong-torres-evx

Túto technológiu sme na vlastnej koži vyskúšali vo vývojovom a testovacom stredisku BMW v Sokolove. Sedeli sme za volantom BMW M4 Competition a zo skutočného sveta sme prešli do virtuálneho. Čakal na nás tmavý okruh osvetlený len neónovými nápismi s množstvami zákrut. Ruky na volante kopírujú tie moje, prvé pocity po prejdení zopár metrov sú fascinujúce. Je to skutočne simulátor, aký svet ešte nevidel. Reakcie skutočného auta sa do virtuálneho obrazu prenášajú okamžite, nepozorujeme žiadne oneskorenie. Telo cíti skutočné preťaženie či bočné sily pri zrýchlení, spomalení alebo prechádzaní zákrutami. Zaujíma vás, ako to vyzerá v kokpite takého auta a ako funguje mix realít? Pozrite si naše krátke video.

https://www.instagram.com/reel/CzMlH34L0I4/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokPrečo niektoré krajiny používajú horizontálne semafory?
Nasledujúci článokZraková únava vás môže dobehnúť aj za volantom. Ako jej predísť?