Domov SPRÁVY News BMW M hovorí “nie” downsizingu. Šesť a osemvalce zostanú

BMW M hovorí “nie” downsizingu. Šesť a osemvalce zostanú

Foto: BMW

BMW M nepôjde v stopách Mercedesu. Downsizing pohonných jednotiek ich modelov totiž rázne odmietajú.

Keď Mercedes-AMG v septembri minulého roka predstavil C63 S E Performance, mnohí len nechápavo pozerali s otvorenými ústami. Po prvé preto, že AMG vôbec po prvýkrát dalo do C63 len štvorvalcový motor. Po druhé preto, že išlo o najvýkonnejší 4-valec v sériovom aute. Nemci totiž z neho vydolovali až 350 kW, teda 476 koní a okrem toho ho dopĺňa aj dvojica elektromotorov, čo dáva systémový výkon 500 kW (680 k). V BMW M si však povedali, že touto cestou sa vydať nechcú.

Miesto prechodu na troj a štvorvalcové motory športová divízia BMW ponechá vo svojich modeloch radové šesťvalce a vidlicové osemvalce. A to až dovtedy, pokiaľ neprejde na čisto elektrický pohon. Pre magazín CarExpert to potvrdil aj samotný šéf BMW M Frank van Meel.

BMW M
Foto: BMW
Veľké motory v M modeloch ostanú

Umiestnenie menšieho motora pod kapotu plnohodnotného modelu M v kombinácii s veľkými batériami by podľa neho pre automobilku jednoducho “nebolo tou správnou cestou”. Elektrifikácia však bude zohrávať dôležitú úlohu pri prechode na plne elektrické vozidlá M. Vezmime si napríklad model XM s elektrifikovaným 4,4-litrovým motorom V8, ale elektromotory budú mať v tomto procese skôr podpornú funkciu k spaľovacím agregátom. „…chceme mať silný základný motor. Takže pre nás by prechod na menšie spaľovacie motory v kombinácii s väčšími batériami nebol správnou cestou. Pre nás potom bude krokom prejsť hneď na čisto elektrický pohon. A to riadnym spôsobom,” povedal van Meel.

ssangyong-torres-evx

Elektrické M-ká však v blízkej budúcnosti ešte očakávať nemusíme. Podľa van Meela totiž technológia stále nie je pripravená na ostré športové modely. „Musí prejsť aspoň jedno alebo dve kolá (na Nürburgringu) v plnej rýchlosti, potom sa však s batériou, ak pôjdete povedzme nad 250 km/h, aj tak nedostanete ďalej. Takže to je v súčasnosti obmedzenie,” dodal šéf BMW M. Užívajme si preto M-modely s poctivými motormi, pokiaľ ešte vieme.

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 4.3 / 5. Počet hodnotení 9

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJCarExpert
Predchádzajúci článokUdržateľné pretekanie? Škoda má riešenia
Nasledujúci článokTOP 5 najlacnejších elektromobilov predávaných na Slovensku