startstop

BMW M hovorí “nie” downsizingu. Šesť a osemvalce zostanú

Foto: BMW

BMW M nepôjde v stopách Mercedesu. Downsizing pohonných jednotiek ich modelov totiž rázne odmietajú.

Keď Mercedes-AMG v septembri minulého roka predstavil C63 S E Performance, mnohí len nechápavo pozerali s otvorenými ústami. Po prvé preto, že AMG vôbec po prvýkrát dalo do C63 len štvorvalcový motor. Po druhé preto, že išlo o najvýkonnejší 4-valec v sériovom aute. Nemci totiž z neho vydolovali až 350 kW, teda 476 koní a okrem toho ho dopĺňa aj dvojica elektromotorov, čo dáva systémový výkon 500 kW (680 k). V BMW M si však povedali, že touto cestou sa vydať nechcú.

Miesto prechodu na troj a štvorvalcové motory športová divízia BMW ponechá vo svojich modeloch radové šesťvalce a vidlicové osemvalce. A to až dovtedy, pokiaľ neprejde na čisto elektrický pohon. Pre magazín CarExpert to potvrdil aj samotný šéf BMW M Frank van Meel.

Foto: BMW
Veľké motory v M modeloch ostanú

Umiestnenie menšieho motora pod kapotu plnohodnotného modelu M v kombinácii s veľkými batériami by podľa neho pre automobilku jednoducho “nebolo tou správnou cestou”. Elektrifikácia však bude zohrávať dôležitú úlohu pri prechode na plne elektrické vozidlá M. Vezmime si napríklad model XM s elektrifikovaným 4,4-litrovým motorom V8, ale elektromotory budú mať v tomto procese skôr podpornú funkciu k spaľovacím agregátom. „…chceme mať silný základný motor. Takže pre nás by prechod na menšie spaľovacie motory v kombinácii s väčšími batériami nebol správnou cestou. Pre nás potom bude krokom prejsť hneď na čisto elektrický pohon. A to riadnym spôsobom,” povedal van Meel.

Elektrické M-ká však v blízkej budúcnosti ešte očakávať nemusíme. Podľa van Meela totiž technológia stále nie je pripravená na ostré športové modely. „Musí prejsť aspoň jedno alebo dve kolá (na Nürburgringu) v plnej rýchlosti, potom sa však s batériou, ak pôjdete povedzme nad 250 km/h, aj tak nedostanete ďalej. Takže to je v súčasnosti obmedzenie,” dodal šéf BMW M. Užívajme si preto M-modely s poctivými motormi, pokiaľ ešte vieme.

Exit mobile version