startstop

Nové Berlingo: spaľovací motor mu pod kapotou nenájde ani Colombo

Foto: Citroen

Citroën obnovuje model Berlingo a pridáva mu viac expresívny štýl, komfortnejšie funkcie, lepšiu konektivitu, pričom si zachováva svoju povestnú modularitu a schopnosť odviezť 7 cestujúcich. 

Citroën svojim zákazníkom vždy ponúkal robustný model, ktorý im vyhovuje a prispôsobuje sa každej ich potrebe. Berlingo je obľúbený model, ktorý svoj úspech postavil na svojej všestrannosti a prejave užívateľskej prívetivosti. V priebehu času Berlingo pokročilo v oblasti pohodlia a štýlu, palubného priestoru, vynaliezavosti a praktickosti. V Európe bude inovované Berlingo dostupné len v elektrickej verzii, ktorej dojazd sa vďaka novej 50 kWh LFP batérii zvýšil na 320 km.

Predná časť nového Berlinga bola prepracovaná a prijala novú vizuálnu identitu značky. Mriežka chladiča a nárazník tvoria jeden blok, v strede ktorého sa nachádza nové oválne logo Citroënu. Prdné svetlomety teraz obsahujú nový trojsegmentový svetelný podpis značky Citroën s vertikálnou lištou a dvoma horizontálnymi lištami, ktoré pripomínajú čepele. Tento podpis dodáva Berlingu viac technologický vzhľad. Strešné nosiče budú k dispozícii za príplatok, vyberať sa bude dať z dvoch veľkostí kolies – 16′ a 17 palcov a piatich farieb karosérie, z čoho sú dve nové – Kiama Blue a Sirkka Green.

Foto: Citroën
Spoľahlivá modularita

Palubná doska má novú architektúru. Navrchu sa týči 10-palcová obrazovka multimediálneho systému, pod ktorou sa nachádzajú výduchy klimatizácie spolu s jej ovládaním a potom ovládače smeru jazdy s 2 USB portmi a indukčným nabíjaním mobilného telefónu. Nový je aj volant, za príplatok vyhrievaný, s mierne plochým spodkom Obsahuje ovládacie prvky pre audiosystém a tempomat. Citroën tvrdí, že zlepšil aj celkovú kvalitu spracovania interiéru.

S cieľom zlepšiť pohodlie nové Berlingo po prvýkrát používa predné sedadlá Advanced Comfort s trojfarebnou úpravou. Ich sofistikovaná architektúra v kombinácii so špecifickou vysokokvalitnou penou a bočnými opierkami zaručujú vysoký komfort. Vozidlo spája optimálny komfort pre cestujúcich s výnimočnou modularitou s tromi nezávislými, posuvnými a sklopnými sedadlami v druhom rade. Berlingo bude naďalej k dispozícii v dvoch veľkostiach, M (dĺžka 4,40 m) a XL (dĺžka 4,75 m), pričom druhá umožňuje inštaláciu aj ďalších dvoch sedadiel v druhom rade. Pri sklopenom sedadle spolujazdca je podlaha úplne rovná, čo umožňuje v prípade variantu M prepravovať predmety dlhé 2,7 metra, pri verzii XL to môže byť až 3,05 metra.

Foto: Citroën

Berlingo si zachovalo strešný systém Modutop so zadným strešným boxom, ambientným osvetlením a panoramatickým strešným oknom s elektricky ovládanými roletami. Celkovo nové Berlingo ponúka 27 odkladacích priečinkov rozmiestnených po kabíne s celkovým objemom až 186 litrov. Zadné okno sa otvára nezávisle od dverí batožinového priestoru. Modulárny a priestranný ložný priestor nového Berlinga sa pohybuje od 775 litrov (objem pod policou, Berlingo veľkosť M) do 4 000 litrov (celkový objem po strechu, Berlingo veľkosť XL). Prístup do automobilu zjednodušujú dve veľké bočné posuvné dvere vybavené elektricky ovládanými oknami.

Foto: Citroën
Asistenčné systémy a pohon

Berlingo je osobná dodávka na voľný čas, klasickým vozidlám však vodiči nemusia nič závidieť, keďže aj Berlingo je vybavené 18 asistenčnými technológiami, ako je napríklad adaptívny tempomat s funkciou Stop & Go, elektrická parkovacia brzda, zadná kamera s funkciou Top Rear Vision či Grip Control s asistentom zjazdu z kopca a ovládaním stability ťažného zariadenia. Berlingo je teraz vybavené celkovo 12 parkovacími senzormi.

Foto: Citroën

Berlingo poháňa elektromotor s výkonom 100 kW (136 k). Oproti predchádzajúcemu modelu sa dojazd zvýšil o 20 %. Vozidlo dostalo nový systém rekuperačného brzdenia, ktorý môže vodič nastaviť do jednej z troch úrovní pomocou nových pádiel umiestnených za volantom. Okrem toho sú stále k dispozícii tri jazdné režimy: Eco pre maximálny dojazd, Power pre maximálny výkon a Normal. Tepelné čerpadlo je k dispozícii za príplatok.

Foto: Citroën

Palubná nabíjačka disponuje výkonom 7,4 kW, za príplatok možno jej výkon zvýšiť na 11 kW. Na 7,4 kW wallboxe je možné batériu plne nabiť za 7,5 hodiny, zatiaľ čo na 11 kW wallboxe na to stačí 5 hodín. Vďaka maximálnemu nabíjaciemu výkonu 100 kW je batériu možné nabiť z 0 na 80 % za 30 minút. O plánovanie nabíjania počas dlhšej cesty sa stará aplikácia e-ROUTES.

Mimo Európy bude Citroën Berlingo k dispozícii aj naftovými motormi BlueHDi 90, 100 a 130 k a dvoma benzínovými motormi PureTech 110 a 130 k.

Exit mobile version