Domov SPRÁVY News Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ponúka viac než 800 koní

Mercedes-AMG SL 63 S E Performance ponúka viac než 800 koní

Modelový rad SL má nového kráľa. Mercedes-AMG SL 63 S E Performance produkuje viac než 800 koní a 1400 Nm. Na elektriku však nezájde ďaleko.

Mercedes predstavil už viacero elektrifikovaných modelov s prívlastkom AMG. Teraz sa opäť vybral touto cestou a výsledok naozaj stojí za to. Nový Mercedes-AMG SL 63 S E Performance produkuje brutálny výkon. Plug-in hybridný model však prejde na čisto elektrický pohon len 13 kilometrov.

Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE
Foto: Mercedes-AMG
Ďalší v poradí

Automobilka sa už pred istým časom rozhodla ísť touto cestou pri svojich vrcholných modeloch. Spravili tak napríklad pri pomerne kontroverznom Céčku, alebo pri dychberúcom štvordverovom kupé. Táto taktika sa im očividne osvedčila a smelo v nej pokračujú ďalej. Nové kabrio má pod prednou kapotou, na rozdiel od spomínanej triedy C, poriadny benzínový motor. Preplňovaný osemvalec s objemom 4 litre sám o sebe produkuje výkon 612 koní a 850 Nm. To však automobilke nestačilo, a tak mu asistuje elektromotor umiestnený pri zadnej náprave. Ten SL-ku dodáva ďalších 204 koní a krútiaci moment 320 Nm. Systémový výkon automobilka udáva ohromných 816 koní a 1420 Nm. Novinka tak vystrelí na 100 km/h len za 2,9 sekundy a dosahuje maximálnu rýchlosť 317 km/h. Vďaka plug-in hybridnému systému je normovaná spotreba neuveriteľných 7,7 l/100km.

Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE
Foto: Mercedes-AMG
Nie je to len o motore

Elektrifikované modely AMG nemajú ponúkať dlhý elektrický dojazd. Batéria je navrhnutá, aby sa čo najrýchlejšie nabíjala pomocou rekuperácie a krátkodobo podávala čo najvyšší výkon. V tomto prípade automobilka udáva, že batéria sa môže nabíjať výkonom až 100 kW. Vrcholné vyhotovenie disponuje pohonom oboch náprav. Vzadu je samosvorný diferenciál a systém natáčania zadnej nápravy. Sofistikovaný podvozok má aktívne tlmiče a potláča nakláňanie karosérie v zákrutách. Mercedes samotnú hmotnosť nezverejnil, ale vzhľadom na batérie bude dosť vysoká. Pravdepodobne aj preto už v základe pri tejto verzii siahol po výkonných, karbón-keramických brzdách. Tie sa ukrývajú za 20-palcovými diskami kolies, ktoré ladia s karbónovými doplnkami karosérie.

ssangyong-torres-evx
Mercedes-AMG SL 63 S E PERFORMANCE
Foto: Mercedes-AMG
Nebude to lacné

Oficiálnu cenovku nového kúsku zatiaľ nepoznáme, môžeme však predpokladať horibilnú čiastku. Aktuálna vrcholná verzia luxusného roadsteru podľa slovenského konfigurátoru štartuje na 212 118 eur. Nová, ešte lepšia verzia bude pravdepodobne podstatne drahšia.

 

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 2

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

ZDROJMercedes-AMG
Predchádzajúci článokVW hľadá partnera, chce vyrábať “lacný elektromobil”
Nasledujúci článokTragikomická premiéra novej Lancie, toto by nevymyslel ani Netflix