Domov SPRÁVY News Volkswagen ukázal interiér nového Transporteru

Volkswagen ukázal interiér nového Transporteru

Foto: Volkswagen

Volkswagen uvedie na trh nástupcov súčasných modelov Transporter 6.1 a Caravelle 6.1 v roku 2025. S cieľom umožniť dlhodobé plánovanie vozidiel pre všetkých firemných a súkromných zákazníkov začína Volkswagen s odhaľovaním noviniek a ich predpredajom už v týchto dňoch.

Nová generácia týchto vozidiel ponúkne v porovnaní so svojimi predchodcami výrazne rozšírenú štandardnú výbavu. Obsahovať bude napríklad digitálny kokpit, centrálny displej a najnovšie asistenčné systémy. Čo sa týka pohonu, Volkswagen po prvý raz vyvinul produktový rad, ktorý bude dostupný s turbodieselom, plug-in hybridným a aj elektrickým pohonom.

Nový Transporter bude opäť na výber v konfigurácii s vekom batožinového priestoru otvárajúcom sa nahor alebo s krídlovými dverami. Zákazníci budú môcť siahnuť po rôznych variantoch karosérie ako skriňová dodávka bez zadných okien, skriňová dodávka s druhým radom sedadiel, skriňová dodávka s deliacou priečkou i karosérii kombi so zadnými oknami.. Modely kombi a skriňové dodávky budú voliteľne dostupné aj s vysokou strechou a predĺženým rázvorom. Vysokú strechu bude dokonca možné kombinovať aj s kratším rázvorom.
Foto: Volkswagen
Nárast rozmerov

Nový Transporter je dlhý 5 050 mm, čo v porovnaní s predchodcom predstavuje nárast o 146 mm. Rázvor sa predĺžil o 97 mm na 3 100 mm a na želanie bude k dispozícii o 400 mm dlhší rázvor (celková dĺžka: 5 450 mm). Jeho vonkajšia šírka je 2 032 mm, čo je o 128 mm väčšia ako u predchodcov (bez vonkajších zrkadiel). Väčšie vonkajšie rozmery plne prospievajú interiéru a umožňujú prevážať ešte viac nákladu alebo prepravovať cestujúcich ešte pohodlnejšie.

Vďaka zväčšenej vonkajšej dĺžke, šírke a rázvoru boli úžitkové vozidlá Volkswagen schopné zvýšiť nosnosť. Ďalej boli vylepšené aj hodnoty pre maximálne užitočné zaťaženie a maximálnu hmotnosť prívesu. Najväčší úložný priestor Transporteru so štandardným rázvorom a štandardnou strechou narástol na 5,8 m3. Maximálna šírka medzi podbehmi kolies sa zväčšila o 148 mm na 1 392 mm. Užitočná hmotnosť modelu so štandardným rázvorom a pohonom TDI vzrástla z 1,2 na 1,3 tony. Volkswagen taktiež zvýšil maximálnu hmotnosť prívesu tejto verzie z 2,5 na 2,8 tony. V neposlednom rade vzrástlo maximálne dynamické zaťaženie strechy zo 150 kg na 170 kg.

Foto: Volkswagen
Tri druhy pohonu

VW po prvýkrát uvedie na trh aj nový Transporter s plug-in hybridným pohonom (eHybrid) a plne elektrickým pohonom (eTransporter) ako alternatívu k turbodieselovým motorom (TDI). Predpredaj začína turbodieselovými motormi pre vozidlá s typovým schválením N1. Motory TDI sú k dispozícii v troch výkonových variantoch: 81 kW (110 k), 110 kW (150 k) a 125 kW (170 k).

Nasledovať bude plug-in hybridný pohon so systémovým výkonom 171 kW (233 k) a štyri elektrické pohony s výkonom 85 kW (116 k), 100 kW (136 k), 160 kW (218 k) a 210 kW (286 k). Batérie elektrických modelov budú mať kapacitu 83 kWh. Základná verzia s 85 kW elektromotorom bude ponúkaná s 54 kWh batériou. Modely TDI a eHybrid budú dostupné s pohonom predných kolies. Pre verzie TDI od 110 kW je voliteľný systém pohonu všetkých kolies 4MOTION. Plne elektrické modely majú pohon zadných kolies, neskôr sa tu plánuje aj verzia s pohonom všetkých kolies.

Foto: Volkswagen

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 5 / 5. Počet hodnotení 1

Ohodnotte tento článok!

ssangyong-torres-evx

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokTEST Dongfeng U-Tour – relax ako vo wellness
Nasledujúci článokPrvý elektromobil s dojazdom vyše 1.000 km je na spadnutie