startstop

McLaren GTS – prvé oficiálne foto a info

Foto: McLaren

Prvé Gran Tourismo značky dostáva nástupcu. McLaren GTS preberá štafetu najpraktickejšieho modelu z ponuky britskej automobilky. 

Pokračuje trápenie klasickej britskej automobilky, ktorá neprodukuje žiadne nové modely a stále recykluje staré? Na prvý pohľad áno. Samotná automobilka označila McLaren GTS za úplne nový model, v skutočnosti však ide o facelift modelu GT. Aj keď novinka mierne schudla, omladla a priniesla pár vylepšení, automobilku pravdepodobne z problémov nedostane.

Foto: McLaren
Púta pozornosť

Iba nedávno sme o tejto tradičnej automobilke počuli a už sa pripomína znova. Naposledy to bolo pri získaní tzv. Triple Crown.  V tomto prípade sa pripomínajú novým modelom, ktorý však nie je až tak nový. Oproti predchodcovi sú zmeny v exteriéri veľmi ťažko badateľné. Okrem novej farby karosérie, ktorá nesie názov Lava Grey a ľahkých, kovaných diskov kolies Turbine, nenájdete takmer nič. Na druhý, už detailnejší pohľad, vidíme nové pneumatiky Pirelli P Zero, ktoré sú v špecifikácii samotnej automobilky. Na zozname zmien sa nachádza ešte pár takých, ktoré neuvidíte ani na tretí pohľad, ako napríklad úsporu hmotnosti. K samotnej odtučňovacej kúre prispeli strešné panely, pre ktoré automobilka použila recyklované uhlíkové vlákna. Okrem toho sú nové aj titánové skrutky kolies, ktoré sú ľahšie až o 35 percent oproti predošlému modelu.

Foto: McLaren
Rovnaký motor, vyšší výkon

Na rozdiel od celkovej hmotnosti, ktorá klesla o rovných 10 kilogramov na hodnotu 1520 kg, celkový výkon sa zvýšil. Aktuálne štvorlitrový motor V8 produkuje výkon 635 koní a krútiaci moment 630 Nm. To má za následok mierne zlepšenie dynamických vlastností. Zrýchlenie z 0 na 100 hm/h teraz zvládne za 3,1 sekundy a hranicu 200 km/h pokorí po uplynutí 8,9 sekundy. V oboch prípadoch tak nastalo zlepšenie o symbolickú desatinku sekundy. Zvýšila sa aj maximálna rýchlosť, tá poskočila z 326 km/h na 337 km/h. Rovnakou zostala prevodovka. Motor McLarenu GTS naďalej prenáša výkon na zadnú nápravu prostredníctvom sedemstupňového automatu.

Foto: McLaren
Ďalšie zmeny 

Aj keď nový model z celkovej hmotnosti ubral, zmenou prešli aj brzdy. Karbón-keramické brzdy v automobilke prekalibrovali tak, aby presne odzrkadľovali pretekársku DNA. Každodenný život v takomto aute uľahčuje voliteľný systém dvíhania prednej časti vozu. Teraz to zvládne za slušné štyri sekundy, na rozdiel od desiatich sekúnd pri predchodcovi.

Foto: McLaren
Exit mobile version