Lamborghini prichádza s revolučným nápadom, ktorý môže navždy zmeniť svet športových vozidiel. Aktívny odklon kolies a aktívna zbiehavosť sa stávajú realitou.
Technológie nikdy nespia a ich hranice sa dajú posúvať azda donekonečna. Týmto heslom sa očividne riadi aj Lamborghini, ktoré prichádza s revolúciou dynamiky vozidla. Aktuálne totiž testuje aktívny náboj kolesa. Ten by mal dať softvéru a teda samotnému autu ešte väčšiu kontrolu, nakoľko bude schopné počas jazdy meniť zbiehavosť kolies či dokonca ich odklon. Taliani však priznávajú, že nejde o úplne novú myšlienku a obdobným nápadom sa v minulosti už zaoberalo aj Audi.
Len pre zadnú nápravu
Nový systém bude môcť pracovať v rozsahu 2,5 stupňa pozitívneho a až 5,5 stupňa negatívneho odklonu kolies. Natočiť kolesá do rozbiehavosti/zbiehavosti vie o 6,6 stupňa. Zmeny však nastanú v zlomku sekundy. Samotný systém je ovládaný 48-voltovými elektromotormi a je navrhnutý len pre zadné kolesá. Esenciálnou časťou zostavy sú dve rotujúce príruby, ktoré svojim natočením menia relatívny uhol medzi oboma stranami zostavy. Jedna riadi odklon a druhá zbiehavosť.
Podľa technického šéfa Lamborghini Rouvena Mohra je však hardvér v tomto prípade tou jednoduchšou časťou. Ovládanie aktívneho náboja kolies si vyžaduje veľmi komplexný dynamický riadiaci systém, ktorý bude musieť spolupracovať s kontrolou stability, riadením krútiaceho momentu a aktívnymi aerodynamickými systémami. To je však hudba budúcnosti. V súčasnosti je prototyp systému použitý v modeli Huracán Evo s pohonom zadnej nápravy bez akejkoľvek kontroly trakcie alebo stability.
Nordschleife až o 5 sekúnd rýchlejšie
Pri jazde je však podľa automobilky okamžite cítiť väčšiu priľnavosť a zlepšené reakcie auta, ktoré je stabilnejšie aj pri jazde na hranici adhézie. Lamborghini navyše tvrdí, že vďaka ich novému systému dokážu zajazdiť okruh v Nardo o 2,5 sekundy rýchlejšie, Imolu o 2,2 sekundy a legendárny Nürburgring dokonca o 5 sekúnd rýchlejšie než doteraz.
Technológia aktívneho odklonu kolies a zbiehavosti je stále vo fáze vývoja, no prvé použitie v modeloch Lamborghini by mohlo prísť v najbližších 12 až 18 mesiacoch. Aktívny odklon kolies by sa dokonca mohol objaviť už v nástupcovi Huracánu, ktorý by mal debutovať budúci rok.