Automobilová ofenzíva z Číny nekončí. Automobilka Nio sa rozhodla, že do Európy prinesie už v roku 2025 svoju dcérsku a hlavne lacnejšiu značku s názvom Firefly. Automobilka kvôli tejto aktivite usporiadala tlačovú konferenciu, na ktorej to oznámil prezident spoločnosti Li-chung Čchin.
Značka Nio prostredníctvom svojej dcérskej značky Firefly iba podčiarkuje, že automobilová ofenzíva z Číny pokračuje. Nie je to však iba o značke Firefly, ale aj o značke Alps. Obidve tieto značky chcú vyrábať vozidlá pre rodiny. Firefly sa má viac špecializovať na kompaktnejšie automobily. Cenovky zatiaľ automobilka nezverejnila.
Chcú využiť konkurenčnú výhodu
Elektrické autá z Číny si čoraz viac upevňujú svoje postavenie v Európe. Na ich domácom trhu však záujem o elektromobilitu chladne. Aj preto sa čínske automobilky snažia využívať obrovskú konkurenčnú výhodu oproti svojim európskym konkurentom. Ich hlavnou výhodou je schopnosť zavádzať veľmi rýchlo nové technológie a v neposlednom rade aj schopnosť vyrábať s nižšími nákladmi než automobilky na starom kontinente.
Aj v dôsledku tohto trendu sa viacero európskych automobiliek rozhodlo presunúť svoju výrobu práve do Číny. Európska únia dokonca preveruje, či dovoz čínskych áut nejakým spôsobom neporušuje hospodársku súťaž. Materská automobilka Nio aktuálne veľmi obstojne konkuruje na domácom trhu prémiovým automobilkám ako Mercedes-Benz či BMW. Výhodou automobilky Nio je práve spomínaná cena. No aktuálne sa pasujú s odlišným problémom než európske prémiové automobilky.
Nutná konsolidácia
Americká Tesla zahájila agresívnu cenovú stratégiu, a tak spoločnosti Nio narastajú straty. Spoločnosť preto zvažuje znížiť kvôli veľmi silnej a tvrdej konkurencii počet svojich zamestnancov. Znamenalo by to okresanie pracovných pozícií o zhruba 10 percent. Viaceré zdroje zvnútra automobilky však prišli s informáciami, že na stabilizáciu bude potrebné zníženie pracovných pozícií o 20 až 30 percent.
Automobilku Nio tak čakajú krušné chvíle a práve prínosom pre ich stabilitu majú byť už spomínané dcérske značky a ich príchod do Európy. Plánujú tiež oddeliť niektoré divízie s cieľom znižovania nákladov a hľadať prípadných partnerov na kooperáciu. Ešte v novembri preto Nio uzatvorilo partnerstvo so značkami Changan Automobile a Geely. Mali by spoločne pracovať na novom podvozku a batériách.