Domov SPRÁVY News Slovenská Coca-Cola nám prezradila pravdu o elektromobiloch. Skutočne dokážu ušetriť?

Slovenská Coca-Cola nám prezradila pravdu o elektromobiloch. Skutočne dokážu ušetriť?

Foto: Škoda

Škoda Octavia si za viac ako dve dekády získala srdcia nielen rodín, ale aj firiem. Je to s prehľadom najvyužívanejšie firemné auto a my sme sa v rámci týždňa s najnovším českým kombíkom pozreli aj do budúcnosti firemných vozových parkov.

Nahradia Škodu Octavia elektromobily?

Ťažký štart

Škoda Octavia vo štvrtej generácii prešla výraznými zmenami a primárne jej nový softvér a architektúra interiéru jej narobili šrámy na reputácii. Počas nášho spoločného týždňa však už infotainment fungoval bez zaváhania a zdá sa, že nové kusy títo elektrickí škriatkovia netrápia.

Na test sme mali verziu Style s 2.0 TDI, ktorý ponúka výkon 110 kW (150 koní). Po motorickej stránke fantastická voľba doplnená o 7-stupňovú automatickú prevodovku DSG. Dynamicky je postačujúci a hlavne jazdí za skvelé spotreby. Primárne na diaľnici oceníte tichý chod motora a spotrebu, ktorá sa bude pohybovať od 5,5 litra do 6 litrov, v závislosti od profilu cesty.

Priestor = Octavia

Druhou silnou stránkou je priestorová ponuka. Na výslní je batožinový priestor s objemom 640 litrov, ktorý si konkurenciu hľadá iba ťažko. A nie je to iba o čísle. Kufor je hlavne výborne rozvrhnutý a tvarovaný, vďaka čomu ho viete využiť v celej šírke a dĺžke. Taktiež nechýbajú šikovné háčiky, 12V zásuvka, alebo dvojité dno a priehradky po stranách. Na zadných miestach sa taktiež komfortne poskladá hocikto, nemusí mať len 150 centimetrov. Statný dospelý muž si dokáže sadnúť za ďalšieho podobne stavaného bez toho, aby sa musel krčiť. Príjemným spestrením dlhých ciest sú Simply Clever riešenia, ako napríklad vrecko na mobil alebo výsuvné opierky hlavy.

ssangyong-torres-evx

Iba cenovo si náš kúsok mierne ustrelil, pretože vo výbave Style prekročila testovaná Octavia hranicu 40 000 €, čo je teda už slušná pálka. Objektívne musíme zhodnotiť, že Octavia 4 je solídne auto, ktoré naďalej stavia na pilieroch jeho predchodcov, ale v takejto cenovej relácii už stráca atraktivitu pre bežných zákazníkov. Preto bude zaujímavejší nižší stupeň výbavy Ambition, ktorý je naďalej solídne vybavený.

Enyaq ako budúce top firemné auto?

Škoda Octavia však nemieri iba na súkromných zákazníkov. Dalo by sa povedať, že jej primárnym cieľom sú firemné vozové parky. Nie nadarmo je práve v nich najobľúbenejším autom, ale jej monopol jej teraz narúša súrodenec. Ako sme sa totiž dozvedeli z rozhovoru so zástupcom spoločnosti Coca-Cola pre Česko a Slovensko, Michalom Čubríkom, Enyaq tvorí čoraz väčšie percento podielu vozového parku Coca-Cola, ktorý číta viac než 500 áut. Drvivú väčšinu tvoria naďalej Octavie, ale práve s plne elektrickým Enyaqom prišli veľmi zaujímavé čísla z pohľadu úspory nákladov. Ale o tom, aké pocity majú z elektromobilov zamestnanci, kde ich nabíjajú, alebo ako riešia diaľkové cesty, sa dozviete vo videu nižšie.

Nahradia Škodu Octavia elektromobily?

Páčil sa vám tento článok?

Priemerné hodnotenie 2.8 / 5. Počet hodnotení 19

Ohodnotte tento článok!

Ďakujeme

Sledujte nás na Facebooku!

Mrzí nás že ste neboli spokojný...

Pomôžte nám zlepšiť sa!

Napíšte nám čo by sme mali zlepšiť!

Predchádzajúci článokNový Volkswagen Tiguan – základ nestojí veľa
Nasledujúci článokVolvo hlási úspešný rok 2023, najpredávanejším modelom je…