startstop

Muž si počas roka privolal taxík 3106-krát, prejazdil…

Foto: Bolt

Mobilné aplikácie, prostredníctvom ktorých si privoláte taxík alebo necháte doručiť jedlo, sú už bežnou súčasťou našich životov. A ľudia po celom svete ich používajú čoraz častejšie. Svedčia o tom aj koncoročné štatistiky spoločnosti Bolt, ktoré odhaľujú, čo majú zákazníci na celom svete spoločné, no poukazujú aj na jedinečné trendy slovenských používateľov.

Tento rok oslávil Bolt desiate narodeniny a prekonal hranicu 150 miliónov zákazníkov vo viac ako 500 mestách v 45 krajinách sveta. V roku 2023 ostali štatisticky najobľúbenejšie dni na cestovanie taxíkmi piatky a soboty večer. Najčastejšie miesta vyzdvihnutia či príchodu boli opäť tradične vlakové stanice a letiská. Pokiaľ ide o potraviny, najobľúbenejším dňom pre objednávky na celom svete bol piatok. Tak, ako aj minulý rok, si ľudia na celom svete najviac cez Bolt Food objednávali cheeseburger a banány.

Foto: Bolt
Aj zvieratká si obľúbili cestovanie taxíkmi

Psy, mačky či morčatá sa na Slovensku odviezli vyše 20 000-krát, prevažne v Bratislave. Celosvetovo taxík Bolt využilo vyše 4,8 milióna domácich miláčikov, z nich až 1,2 miliónov cestovalo na Ukrajine a takmer 600 000 zvieratiek sa vozilo v Lisabone. Pokiaľ ide o prepravu ľudí, v Bratislave sa jeden zákazník vozil priemerne 2,5-krát denne. Dohromady cestoval 940-krát a najazdil 3 276 kilometrov. Najdlhšia cesta v taxíku na Slovensku merala takmer 176 kilometrov. Istý muž z Lotyšska si však taxík s logom Boltu si objednal až 3 106-krát a najazdil ním úctyhodných 21 974 kilometrov.

Kolobežkami na kratšie trasy

Čo sa týka kolobežiek, priemerná dĺžka trasy na Slovensku bola 1,6 kilometra. V podstate všetky jazdy na celom svete boli v priemere do 3 kilometrov, čo potvrdzuje ich hlavný účel – prepravu na kratšie trasy. Zo štatistiky sa vymykajú jedine Chorváti, tí jednou jazdou priemerne prekonali 10 kilometrov. Slovenský rekordér v počte jázd na kolobežke si ju požičal 540-krát. Má ešte čo doháňať, aby dobehol istého Nóra, ktorý sa na kolobežke viezol 2 152-krát.

Foto: Bolt
Donáška jedla každý deň

Naďalej platí, že slovenským i svetovým chuťovým bunkám najviac chutia burgre, konkrétne tie syrové. Prekvapivo, okrem Bratislavy, kde si zákazníci Bolt Food najviac objednávajú pikantnú polievku Tom Yum. Tradične najhladnejší sú Slováci v piatky, takto to je aj celosvetovo, okrem Ghany. Jej obyvatelia si jedlo najčastejšie objednávajú v utorky. Najdrahšia objednávka na Slovensku mala hodnotu 494 eur. Nechytá sa však na istého Malťana, ktorý zrejme niečo oslavoval, keďže za donášku jedla bol ochotný utratiť takmer 1 300 eur. V Bratislave žije zákazník, ktorému sa očividne nechce variť, pretože si jedlo objednal za rok 419-krát. No zákazník v Azerbajdžane ho strčí s prehľadom do vrecka so svojimi 1 025 objednávkami. Kuriér v Keni musel s jedlom prejsť úctyhodných 98 kilometrov, aby ho doručil zákazníkovi. Na Slovensku merala najdlhšia cesta s jedlom polovicu tej africkej.

Exit mobile version