Pozdĺžne parkovanie môže byť pre niektorých šoférov slušný problém. Nikto učený z neba nespadol, aj preto si ešte v 50. rokoch minulého storočia povedali, že vymyslia parkovacieho asistenta. Takýto asistent dokonca aj vznikol a mal veľmi jednoduchú podstatu. Pozrite sa na to spolu s nami.
Pozdĺžne parkovanie mnohým vodičom spôsobuje vrásky na čele a škrabance či iné poškodenia na diskoch kolies. Rovnaké starosti však riešili aj ľudia ešte dávno, presnejšie v 50. rokoch minulého storočia. Preto spojili hlavy dokopy a vymysleli takmer ideálneho parkovacieho asistenta s názvom „curb feeler“. Jednoduché riešenie tohto nekonečného problému tak vzniklo už pred skoro 70 rokmi.
Kedysi musela stačiť iba zručnosť šoféra
Určite to niektorí z vás poznajú, že cúvate a pri chvíľke nepozornosti počujete jeden z najhorších možných zvukov za volantom. Malá chyba pri parkovaní môže síce viesť „len“ ku škrabancu, ale môže mať aj oveľa fatálnejšie následky v podobe skriveného disku. A ten rozleštíte asi len veľmi ťažko. V dnešnej modernej dobe sa však stále aj napriek vyspelým asistenčným systémom takýmto šrámom občas nevyhneme.
Existujú automobily, ktoré vám pomáhajú špeciálnou kamerou, ktorá sníma koleso najbližšie k obrubníku. Niektorí z nás využívajú možnosť sklopenia spätného zrkadla čo najnižšie. Ako tá najbezpečnejšia možnosť zo všetkých sa javí plne automatický parkovací asistent, ktorý všetku prácu urobí za vás. Takéto možnosti však nemali ľudia v minulosti a museli si vystačiť s vlastnou šoférskou zručnosťou.
Jednoduché riešenie stačilo
Avšak s týmito problémami si chceli ľudia čo najefektívnejšie poradiť už v 50. rokoch minulého storočia. Preto vynašli asistenta s názvom „curb feeler“. Tento asistent sa vyslovene mal dotýkať obrubníka akonáhle ste pri cúvaní už boli príliš blízko prekážky, napríklad obrubníka. Tohto „asistenta“ využívali najmä dobové americké autá. „Curb feeler“ disponoval pružinou, ktorá bránila zlomeniu pri prudšom dotyku s prekážkou a akonáhle sa automobil vzdialil od prekážky, pružina zabezpečila, že sa asistent vrátil do pôvodného tvaru.
Dnes sa s takýmito tykadlami stretneme už iba v prípade zopár dobových veteránov. Toto riešenie však ukazuje, že niekedy sa veľký problém dá vyriešiť pomerne jednoducho. Tento systém si neskôr nechali v USA aj patentovať a v podstate sa preniesol aj do moderného sveta plného elektroniky. Optické snímače detegujú vzdialenosť od prekážky a riadiaca jednotka následne informuje vodiča o polohe prekážky.